Відповідно до п. 76.2 ПКУ порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог статті 86 ПКУ.
З 01.01.2017 року камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання. Камеральна перевірка з інших питань проводиться з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу (п. 76.3 ПКУ).
Відповідно до п. 86.2 ПКУ за результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
Щодо податкового повідомлення-рішення, то відповідно до п. 86.8 ПКУ податкове повідомлення-рішення приймається керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу протягом десяти робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків, його представнику або особі, яка здійснювала розрахункові операції, акта перевірки у порядку, передбаченому статтею 58 ПКУ, для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень, а за наявності заперечень посадових осіб платника податків до акта перевірки та/або додаткових документів, поданих у порядку, визначеному пунктом 44.7 ПКУ, приймається з урахуванням висновку про результати розгляду заперечень до акта перевірки та/або додаткових документів - протягом трьох робочих днів, наступних за днем розгляду заперечень та/або додаткових документів і надання (надсилання) письмової відповіді платнику податків.
Отже, у п. 86.8 ПКУ не зазначено, що рішення приймається керівником того контролюючого органу який здійснив перевірку. Але рішення приймається не саме собою, а на підставі акту перевірки, тому не виникає спорів з приводу того, хто саме має приймати таке рішення — рішення має приймати виносити той орган ДФС, який проводив перевірку.
Незважаючи на зміни, внесені до ПКУ в частині скасування повноважень податкових інспекцій на проведення перевірки, все ж зміни, наведені у ст. 19-1, 19-3 ПКУ не стосуються камеральних перевірок. ДПІ не може проводити документальні (планові та позапланові виїзні та невиїзні) та фактичні перевірки (див. лист ДФСУ від 17.01.2017 р. №1005/7/99-99-14-03-03-17).
Тому, на нашу думку, порушень тут не має: камеральну перевірку проводило ОДПІ, його керівник чи заступник (або уповноважена особа) мають право на підпис податкового повідомлення-рішення.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити