Податківці в ЗІР (категорія 103.26) нагадали що у зв’язку з тим, що мінімальна зарплата є державною соціальною гарантією (ст. 3-1 Закону про оплату праці), обов’язковою на всій території України для підприємств усіх форм власності і господарювання.
При цьому за ст. 35 Закону про оплату праці контроль за додержанням законодавства про оплату праці можуть здійснювати й податківці ("Контроль за додержанням законодавства про оплату праці здійснюють... органи доходів і зборів").
Грунтуючись на цих нормах, податківці вважають, що вони мають право здійснювати контроль за нарахуванням зарплати, утриманням з її розміру ПДФО.
Яким чином вони будуть проводити перевірки з цього приводу?
За загальними правилами відповідно до п. 75.1 ПКУ контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Але за п. 80.1 та пп. 80.2.7 ПКУ за наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та виплати роботодавцями доходів у вигляді заробітної плати без сплати податків до бюджету контролюючі органи здійснюють фактичну перевірку без попередження платника податків (особи).
Тож, як саме будуть проводитися податкові перевірки у такому разі, залежитиме від виду порушення роботодавців.
При цьому саме Пенсійний фонд повідомлятиме ДФС та Держпраці про роботодавців-порушників. Детальніше про це читайте у новині.
Як інспектори з праці контролюватимуть додержання законодавства про працю (проект постанови КМУ) розглянуто тут.
Що Мінсоцполітики розповідало про зміни в оплаті праці з 1 січня 2017 року дивіться тут.