Свого часу існувала спочатку КРУ, потім Державна фінансова інспекція України (Держфінінспекція України) як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів України, входив до системи органів виконавчої влади і забезпечував реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю.
28 жовтня 2015 року на базі Державної фінансової інспекції постановою Уряду №868 створена Державна аудиторська служба України.
Порядок планування заходів державного фінансового контролю Державною аудиторською службою та її міжрегіональними територіальними органами затвержений постановою КМУ від 8 серпня 2001 р. №955, а Порядок проведення інспектування Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами затверджений постановою КМУ від 20 квітня 2006 р. №550 (тобто йдеться про документи, які діяли для Держфінінспекції України).
Державна аудиторська служба у своїй діляьності керується Законом України від 26.01.93 р. №2939-XII “Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні”. Так, відповідно до ст. 2 цього Закону, головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов'язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб'єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням бюджетного законодавства, дотриманням законодавства про державні закупівлі, діяльністю суб'єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.
Відповідно до ч. 1 ст. 8 Закону №2939 орган державного фінансового контролю здійснює державний фінансовий контроль та контроль, зокрема, за цільовим та ефективним використанням коштів державного і місцевих бюджетів.
Функції доволі загальні, проте у ч. 1 ст. 10 Закону №2939 уточнюється, що органу державного фінансового контролю надається право перевіряти в ході державного фінансового контролю грошові та бухгалтерські документи, звіти, кошториси й інші документи, що підтверджують надходження і витрачання коштів та матеріальних цінностей, документи щодо проведення процедур державних закупівель, проводити перевірки фактичної наявності цінностей (коштів, цінних паперів, сировини, матеріалів, готової продукції, устаткування тощо).
Таким чином, не залежно від того, яким чином у договорі визначена ціна (у розрахунковому чи твердому виразі), органи Державної аудиторської служби України (колишні КРУ) мають право перевіряти перевірити ціни на матеріали, визначені у договорі.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити