• Посилання скопійовано

Не надали відповідь на запит Державної аудиторської служби — чекайте на ревізію

Підприємець-"єдинник" ІІІ групи здійснює реалізацію медичних інструментів, які були реалізовані для лікарні. Як бути, якщо документи на придбання цих інструментів у підприємця не збережені? Як правильно надати відповідь на запит Державної аудиторської служби? Яка відповідальність, якщо відповідь не надати?

Раніше існувала Державна фінансова інспекція України (Держфінінспекція України) як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовувалась і координувалась Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів України, входила до системи органів виконавчої влади і забезпечувала реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю.

28 жовтня 2015 року на базі Державної фінансової інспекції постановою Уряду №868 створена Державна аудиторська служба України.

Порядок планування заходів державного фінансового контролю Державною аудиторською службою та її міжрегіональними територіальними органами затвержений постановою КМУ від 8 серпня 2001 р. №955, а Порядок проведення інспектування Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами затверджений постановою КМУ від 20 квітня 2006 р. №550  (тобто йдеться про документи, які діяли для Держфінінспекції України).

Державна аудиторська служба у своїй діляьності керується Законом України від 26.01.93 р. №2939-XII  “Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні”. Так, відповідно до ст. 2 цього Закону, головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов'язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб'єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням бюджетного законодавства, дотриманням законодавства про державні закупівлі, діяльністю суб'єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.

Відповідно до п. 3 ч. 5 ст. 11 Закону №2939 позаплановою виїзною ревізією вважається ревізія, яка не передбачена в планах роботи органу державного фінансового контролю (Державної аудиторської служби України) і проводиться за наявності хоча б однієї з таких обставин: у разі виникнення потреби у перевірці відомостей, отриманих від особи, яка мала правові відносини з підконтрольною установою, якщо підконтрольна установа не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державного фінансового контролю протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту.

Оскільки лікарня є комунальним закладом, який фінансується за рахунок державного/місцевого бюджету, то реалізація їй медичних інструментів здійснювалась за бюджетні кошти, що і є предметом надісланого запиту для перевірки відомостей щодо цієї госпоперації. У разі, якщо ФОП на 3 групі не надасть відповідь протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту, Державна аудиторська служба має право призначити позапланову виїзну ревізію. Щодо відповіді на запит, то на нашу думку, за аналогією з органами ДФС, слід надати повну відповідь, а саме надати копії затребованих документів та всі необхідні пояснення. Інакше, неповний комплект документів та/або відсутні пояснення (чи неповне їх надання) може бути витлумачено як не надання відповіді та призначена позапланова виїзна ревізія.

Наслідками такої ревізії може бути наступне: органу державного фінансового контролю надано можливість здійснювати контроль за використанням коштів державного і місцевого бюджетів та у разі виявлення порушень законодавства пред'являти обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення таких правопорушень. Але вони не можуть бути примусово стягнуті шляхом вимоги. При виявленні збитків, завданих державі чи об'єкту контролю, орган державного фінансового контролю має право визначати їх розмір та звернутися до суду в інтересах держави (постанова ВСУ від 09.06.2015 р. №21-174а15).

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Канарьова Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Контролюючі органи і перевірки»