• Посилання скопійовано

Питання щодо складання довідок ліквідованим підприємством не врегульоване

Фізособа працювала у 2013 році у ФОП на 2 групі. В січні 2014 року ФОП офіційно зупинило роботу. Працівнику потрібна довідка про доходи за 2013 рік в податкову. Що робити в такому випадку? Чи може ліквідоване ФОП надавади довідки в 2014 році за 2013 рік?

Чинним законодавством це питання (в частині складання таких довідок ФОП, який припинив підприємницьку діяльність) не врегульоване. 

Мінюст України наказом від 12.04.2012 р. № 578/5 затвердив Перелік типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів. Цей Перелік є нормативно-правовим актом, призначеним для використання всіма юрособами при визначенні строків зберігання документів,  їх відборі на постійне та тривале (понад 10 років) зберігання (далі – архівне зберігання) або для знищення. Цей Перелік може використовуватися також фізичними особами – підприємцями. Тобто, він не є обов’язковим для виконання підприємцями, але оскільки в частині розрахунків із працівниками часто виникають подібні звернення до підприємців, все ж таки краще цього документу дотримуватися. 


 

Зазначений Перелік передбачає, що документи, які створюються під час діяльності юросіб, підлягають експертизі цінності. Вона проводиться експертними та експертно-перевірними комісіями за участю власника документів або уповноваженої ним особи, у порядку, затвердженому постановою КМУ від 08.08.2007 р. № 1004. Ліквідація юрособи при відсутності правонаступників – це підстава для обов’язкового проведення даної експертизи документів, які накопичилися за період діяльності. На підставі рішення комісії документи або знищуються, або передаються до Національного архівного фонду. Відомості про нараховану зарплату працівників – це документи, які обов’язково передаються до Національного архівного фонду. 

А після цього, згідно із ст. 18 Закону України „Про Національний архівний фонд та архівні установи” від 24.12.1993 р. № 3814-ХІІ, архівні установи  у  порядку,   визначеному   законодавством, надають  документи  Національного архівного фонду для користування фізичним та юридичним  особам,  створюють  для  цього  відповідний довідковий  апарат;  видають архівні довідки,  копії документів та іншим шляхом  задовольняють  запити  фізичних  і  юридичних  осіб; повідомляють про документи,  в яких містяться відомості, що можуть бути   використані   державними   органами  і  органами  місцевого самоврядування  та  іншими заінтересованими сторонами; публікують, експонують  та  в  іншій  формі популяризують архівні документи, а також виконують інші функції, спрямовані на ефективне використання відомостей,  що містяться  в  документах  Національного архівного фонду. 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Інше

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інше»

  • Розрахунок вихідної допомоги з 12 вересня 2023 року
    Як має розраховуватись вихідна допомога з 12.09.23 р., якщо вона визначена в розмірі середньої заробітної плати: за 2 чи 12 місяців?
    20.10.20231 117
  • Витрати на транспортні послуги у благодійного фонду
    Благодійник (резидент) за заявою БФ закупив за кордоном обладнання, перевезення якого оплатив БФ за рахунок отриманої від інших благодійників допомоги. Куди віднести витрати на транспортні послуги: потрібно їх додати до вартості обладнання чи списати окремо на благодійну діяльність та відобразити в звіті про використання доходів неприбуткової організації?
    10.04.2023163
  • Лист з Районної військової адміністрації на звернення ПФУ
    На підприємство надійшов лист з Районної військової адміністрації, що з ПФУ звернулись з листом щодо нарахування зарплати меншої від МЗП у листопаді 2021 р. Порушили вимоги ч. 5 ст. 8 Закону про ЄСВ (якщо база нарахування ЄСВ менша за МЗП, сума ЄСВ розраховується, як добуток МЗП). Чи правомірна їх вимога? Ситуація в листопаді 2021 р. була наступна...
    21.07.2022110
  • Оформлення паперових лікарняних після 01.10.2021 р.
    Якими документами регулюється оформлення паперових лікарняних виданих після 01.10.2021 р.? Чи може паперовий лікарняний бути продовженням електронного лікарняного? Чи обов'язково паперовий лікарняний має бути підписаний комісією ЛКК?
    16.05.2022145
  • Визначення граничної неоподатковуваної вартості подарунку для працівника
    Підприємство надає своїм працівникам подарунки в січні до новорічних та різдвяних свят, на 8 березня та 14 жовтня, а також щоквартально за досягнення в праці. При визначені неоподатковуваної межі згідно з пп. 165.1.39 ПКУ, потрібно брати вартість кожного окремого подарунку чи підсумовувати їх загальну вартість за календарний рік?
    12.08.2021231