• Посилання скопійовано

Підтвердження видачі розрахункових листів працівникам

Роботодавець в день видачі заробітної плати надає працівникам розрахункові листи. На підприємстві 4000 працівників. Неможливо видати розрахункові усім особисто під підпис, тому видаються через керівників підрозділів. Яким чином можна підтвердити факт такої видачі та чи потрібно обов’язково це робити?

Відповідно до ст. 110 КЗпП та ст. 30 Закону про оплату праці встановлено, що при кожній виплаті заробітної плати власник або уповноважений ним орган повинен повідомити працівника про розміри оплати праці, про такі дані, що належать до періоду, за який провадиться оплата праці:

  • загальна сума заробітної плати з розшифровкою за видами виплат;
  • розміри і підстави відрахувань та утримань із заробітної плати;
  • сума заробітної плати, що належить до виплати.

Тож, як бачимо, розрахунковий листок є одним із обов’язкових зарплатних документів.

Типової форми такого листка не має. Тому, підприємство може розробити свою форму чи скористатися тією, яку пропонує бухгалтерська програма. Видається розрахунковий лист при кожній виплаті зарплати без додаткових заяв від працівника. Водночас законодавством не передбачено заборони у разі погодження працівника на надання йому інформації про розмір його заробітної плати на вказану ним електронну адресу. Факт надсилання інформації на електронні адреси працівників можна підтвердити автоматично програмними засобами, без збирання підписів працівників.

Дійсно, на великих підприємствах розрахункові листи роздають працівникам керівники підрозділів, бо це прискорює вчасне отримання їх працівниками при кожній виплаті заробітної плати за повний місяць. Для підтвердження факту отримання розрахункового листка, на практиці, бухгалтер раз на квартал (чи пів року, як зручно) робить реєстр про інформування працівників щодо виплати зарплати та утриманих з неї податків (з колонками за місяцями), який містить список працівників, де кожен напроти свого прізвища ставить підпис. Такі реєстри, для зручності, можна створити окремо за кожним відділом та видати їх керівникам, а після підписання їх працівниками повертати до бухгалтерії. Проте це не регламентовано законодавством і обов’язку такого підтвердження для роботодавців не встановлено.

Нагадаємо, що за ненадання працівникам (в паперовому чи електронному вигляді) розрахункових листів є порушення інших вимог законодавства про працю, за яке посадові особи притягуються до фінансової відповідальності з накладанням штрафу у розмірі мінімальної заробітної плати за кожне таке порушення (абз. 8 ч. 2 ст. 265 КЗпП). Тож наявність письмового підтвердження допоможе роботодавцю довести факт інформування працівників, якщо виникне суперечка з цього приводу – і не більше.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.2024108
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202453
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202437
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024431
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202427