• Посилання скопійовано

Чи може директор працювати дистанційно?

Чи може директор працювати дистанційно? Як це оформити?

Дистанційна робота - це форма організації праці, за якої робота виконується працівником поза робочими приміщеннями чи територією власника або уповноваженого ним органу, в будь-якому місці за вибором працівника та з використанням інформаційно-комунікаційних технологій (ст. 60-2 КЗпП).

Як бачимо, врегульоване поняття дистанційної роботи не містить виключень для керівників підприємств, тобто дистанційна робота може бути застосована до всіх без виключення найманих працівників. Директор також є працівником підприємства на якого поширюються всі норми законодавства. При цьому, ані ГКУ, ані Закон про ТОВ, ані Закон про господарські товариства не регламентують порядку погодження змін умов праці директора.

Директор на дистанційній роботі самостійно обирає місцезнаходження робочого місця, розподіляє робочий час на власний розсуд та не підпорядковується правилам внутрішнього трудового розпорядку. Загальна тривалість робочого часу не може перевищувати 40 годин на тиждень. При цьому не заборонено поєднувати дистанційну роботу з роботою в офісі. Дистанційному директору гарантується період вільного часу для відпочинку й харчування. 

Новоприйнятий директор може працювати дистанційно після укладення трудового договору про дистанційну роботу в письмовій формі, який складається в довільній формі, оскільки відсутня типова форма. Підписується такий договір особою, уповноваженою рішенням роботодавця з дотриманням вимог, встановлених законодавством про працю.

Якщо мова йде про запровадження дистанційної роботи директору, який вже працює, наприклад, на час карантину, то:

1. якщо у статуті чи у контракті визначено, що директор одноосібно має право запровадити собі дистанційну роботу, то достатньо буде наказу;

2. якщо у статуті чи у контракті дані умови не прописані, то для запровадження дистанційної роботи директору потрібне погодження власника/власників підприємства.  

Для цього директор з заявою (наприклад, на час карантину) на запровадження йому дистанційної робити звертається до власників, які розглядають її на загальних зборах та ухвалюють рішення та фіксують його в протоколі. При позитивному рішенні, на підставі протоколу видається наказ про запровадження дистанційної роботи директору.

Крім того, у разі укладення з директором контракту чи трудового договору, про зміни умов праці, потрібно вказати в додатковій угоді до нього.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.2024116
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202455
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202438
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024447
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202427