Згідно з пп. 44.1 ПКУ, для потреб оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних із визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платникам податків забороняється формувати показники податкової звітності на підставі даних, не підтверджених документами, що зазначено вище.
Про те, що банківські виписки є первинними документами, свідчить включення їх до Переліку типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших юридичних осіб, із зазначенням строків зберігання документів, затвердженого Наказом Мін'юсту від 12.04.2012 р. №578/5. Крім того це підтверджують і податківці, зокрема, в Узагальнюючій податковій консультації від 05.07.2012 р. №583 та в листі від 10.02.2016 р. №2673/6/99-99-19-02-02-15.
Отже, банківські виписки у підприємства мають бути.
Водночас виписка банку, отримана у вигляді електронного документу із відповідними електронними цифровими підписами посадових осіб банку та його печатки (за наявності) має ту ж юридичну силу, що і виписка банку, складена в паперовому вигляді.
Адже згідно зі ст. 5 Закону №851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» (далі – Закон №851) електронний документ - це документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов'язкові реквізити документа. Згідно з ст. 8 цього Закону юридична сила електронного документа не може бути заперечена виключно через те, що він має електронну форму (ст. 8 Закону №851). А у ч. 3 ст. 7 Закону №851 зазначено, що якщо автором створюються ідентичні за документарною інформацією та реквізитами електронний документ та документ на папері, кожен з документів є оригіналом і має однакову юридичну силу.
Таким чином підприємству не обов’язково зберігати банківські виписки саме у паперовому вигляді. Їх можна зберігати і в електронному вигляді, а за потреби (чи на вимогу контролюючого органу) роздруковувати. Але бажано саме «закачати» такі виписки та зберігати на підприємстві на відповідних електронних носіях. Тому що система «клієнт-банк» може, наприклад, не працювати чи буде відсутній інтернет в момент, коли така виписка знадобиться.
Отже, банківську виписку можна зберігати не лише у паперовому вигляді, а й у вигляді електронного документу.
Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!
Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс
Передплатити