• Посилання скопійовано

Чи потрібно завіряти печаткою банку роздруковану платіжну інструкцію при сплаті через банківські сервіси?

Чи потрібно завіряти печаткою банку роздруковану платіжну інструкцію, сформовану в електронній формі, або надавати інші розрахункові документи з метою підтвердження понесених платником податку сум витрат при реалізації ним права на податкову знижку, якщо сплату здійснено дистанційно через банківські сервіси Приват 24, Ощад 24/7 інші?

ДПС у підкатегорії  103.06 нагадує, що відповідно до пп. 14.1.170 ПКУ податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати та/або у вигляді дивідендів, у випадках, визначених ПКУ.

До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача), а також копіями договорів за їх наявності в яких обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів робіт, послуг) і строк оплати за такі товари (роботи, послуги) (пп. 166.2.1 ПКУ).

Згідно з пп. 166.2.2 ПКУ копії зазначених у пп. 166.2.1 ПКУ документів (крім електронних розрахункових документів) надаються разом з річною податковою декларацією про майновий стан і доходи, а оригінали цих документів не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого ПКУ.

У разі якщо відповідні витрати підтверджені електронним розрахунковим документом, платник податків зазначає в податковій декларації лише реквізити електронного розрахункового документа.

Для документального підтвердження витрат, що включаються до податкової знижки, контролюючий орган не має права вимагати від платника податку надання інформації, документів та/або їх копій, які містяться в автоматизованих інформаційних і довідкових системах, реєстрах, банках (базах) даних органів державної влади, інформація з яких безоплатно отримується контролюючими органами відповідно до ПКУ (пп. 166.2.3 ПКУ).

Порядок ініціювання та виконання платіжних операцій за рахунками користувачів платіжних послуг, які відкриті в надавачів платіжних послуг з обслуговування рахунку та обов’язкові реквізити платіжної інструкції, вимоги щодо їх заповнення визначає Інструкція №163.

Згідно з п. 9 розд. І Інструкції №163 ініціатор (платник) має право оформити платіжну інструкцію в електронній або паперовій формі. Форма, порядок надання платіжної інструкції, засоби дистанційної комунікації для ініціювання платіжних операцій визначаються умовами договору між користувачем і надавачем платіжної послуги.

Відповідно до пп. 10 розд. І Інструкції ініціатор (платник) заповнює реквізити платіжної інструкції державною мовою з урахуванням вимог, зазначених в указівках щодо особливостей заповнення реквізитів платіжної інструкції, оформленої в паперовій або електронній формі (додаток), та вимог розділів II – IV, VI, VII Інструкції №163.

Згідно з пп. 37 розд. ІІ Інструкції №163 платіжна інструкція, оформлена платником, повинна містити такі обов’язкові реквізити: дату складання і номер, унікальний ідентифікатор платника або найменування/прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), код платника та номер його рахунку, найменування надавача платіжних послуг платника, суму цифрами та словами, призначення платежу, підпис(и) платника, унікальний ідентифікатор отримувача або найменування/прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), код отримувача та номер його рахунку, найменування надавача платіжних послуг отримувача.

Платник заповнює реквізит «Призначення платежу» платіжної інструкції так, щоб надавати отримувачу коштів повну інформацію про платіж та документи, на підставі яких здійснюється платіжна операція. Повноту інформації визначає платник з урахуванням вимог законодавства України (пп. 41 розд. ІІ Інструкції №163).

Враховуючи викладене, якщо сплату здійснено через банківські сервіси Приват 24/7, Ощад 24 інші, то роздрукована платіжна інструкція, яка містить обов’язкові реквізити електронного розрахункового документа, визначені Інструкцією №163, – є підтвердним документом понесених платником податку витрат при реалізації ним права на податкову знижку, та печаткою банку вона не завіряється.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Автор: «Дебет-Кредит»

Джерело: Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс

Рубрика: Фінанси і банки/Банки

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Банки»

  • Чи потрібно завіряти печаткою банку роздруковану платіжну інструкцію при сплаті через банківські сервіси?
    Чи потрібно завіряти печаткою банку роздруковану платіжну інструкцію, сформовану в електронній формі, або надавати інші розрахункові документи з метою підтвердження понесених платником податку сум витрат при реалізації ним права на податкову знижку, якщо сплату здійснено дистанційно через банківські сервіси Приват 24, Ощад 24/7 інші?
    06.05.20252 643
  • Відшкодування процентів Фондом розвитку – бюджетний грант: як врахувати перехідні операції?
    ТОВ отримало державну підтримку від Фонду розвитку підприємництва у вигляді компенсації процентів за отриманим кредитом. У 2023 р. за цією компенсацією не визнавалися ані доходи, ані витрати. З 18.01.2024 р. Фонд розвитку підприємництва внесено до Переліку надавачів бюджетних грантів. За якою датою визнавати дохід щодо цієї фінансової підтримки? Як визнати податкові різниці при обчисленні податку на прибуток?
    02.05.202492
  • За якою ставкою дисконтувати довгостроковий кредит за програмою 5-7-9?
    ТОВ – платник податку на прибуток у 2020 році отримало довгостроковий кредит в банку за програмою 5-7-9. При отриманні кредиту було прийняте рішення дисконтувати його за ставкою рефінансування НБУ. Розмір ставки дисконтування переглядався щоквартально. Чи можна переглядати ставку щорічно або відмовитися від дисконтування цього кредиту?
    02.02.2023532
  • Сплата процентів за кредитом від нерезидента, якщо додаток до договору не зареєстрований в НБУ
    28.02.2022 р. закінчився договір кредиту від нерезидента. Сторони підписали додаток до нього, бо борг ще не виплачено. Відсотки нараховувались та списувались до витрат протягом 9 місяців. Зараз з’ясувалося, що додаток не зареєстрований в НБУ. Обслуговуючий банк відмовляється перераховувати відсотки за незареєстрованим додатком. Які наслідки несплати відсотків та віднесення до витрат цих сум?
    12.10.2022206
  • Використання е-ліміту юрособою в межах 2 000 000 євро
    Які документи потрібно надати до банку для проведення інвестиції за кордон в межах ліміту? Чи може юрособа перерахувати кошти в межах е-ліміту на рахунок в іншій державі? Як в обліку відображаются операції з використання е-ліміту?
    15.02.2022141