• Посилання скопійовано

Право підпису за головного бухгалтера на касових документах

На підприємстві немає посади головного бухгалтера, його обов’язки виконує директор, але є посада звичайного бухгалтера. Хто має підписувати за головного бухгалтера касові документи та авансові звіти?

Відповідно до пп. 3.3 та 3.4 Положення №637 прибутковий касовий ордер підписується головним бухгалтером або працівником підприємства, який на це уповноважений керівником,  видатковий касовий ордер підписується керівником і головним бухгалтером або працівником підприємства, який на це уповноважений керівником.

Також, в п. 2.13 Положення №88 зазначається, що керівником підприємства затверджується перелік осіб, які мають право давати дозвіл (підписувати первинні документи) на здійснення господарської операції, пов'язаної з відпуском (витрачанням) грошових коштів і документів, товарно-матеріальних цінностей, нематеріальних активів та іншого майна.

Отже, наказом керівник може затвердити бухгалтера як особу уповноважену підписувати касові документи за головного бухгалтера. Якщо він цього не зробить, то керівнику доведеться підписувати касові документи і за директора, і за головного бухгалтера одночасно. 

 

Щодо авансового звіту

Чинна форма Звіту про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт затверджена наказом МФУ від 10.03.2016 р. №350 містить реквізит «Бухгалтер», тож і наявний бухгалтер підприємства має ставити свій підпис (якщо це передбачено його посадовими інструкціями або наказом керівника підприємства).

Підсумуємо: в ситуації, коли на підприємстві немає посади головного бухгалтера, але є посада бухгалтера, вкрай важливо визначити коло обов’язків працівника, який займає цю посаду. Адже, якщо обов’язки головного бухгалтера виконує керівник підприємства, слід зрозуміти, яку частину ведення обліку на підприємстві має робити такий бухгалтер. Не менш важливо визначити і те, у яких документах такий бухгалтер має право підпису. Щоб уникнути проблем, зробити це варто в посадовій інструкції та/або в окремому наказі керівника підприємства. 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Казначей Галина

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Звітність

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Звітність»

  • Звітність за корпоративною карткою при відрядженнях
    Чи є обов’язковим надання авансового звіту за кожне відрядження, якщо всі витрати (проживання, квитки) оплачувалися виключно безготівково корпоративною банківською карткою підприємства?
    16.09.202553
  • Будівництво офісного приміщення: чи подавати форму №20-ОПП?
    Підприємство розпочало будівництво офісного приміщення на орендованій землі. Дозвіл на будівництво отриманий, фінал будівництва і введення в експлуатацію планується у 2026 - 2027 роках. Коли потрібно подати форму №20-ОПП на об'єкт будівництва – зараз чи після введення його в експлуатацію?
    16.09.2025189
  • Які наслідки, якщо форма №20-ОПП подана на приміщення без оформленого права користування?
    Які податкові наслідки та відповідальність передбачені для фізособи-підприємця, платника єдиного податку ІІІ групи, що надає перукарські та косметологічні послуги у приміщенні без оформленого договору оренди, за умови, що для реєстрації ПРРО була подана форма №20-ОПП на це приміщення?
    15.09.20259012
  • Подання "нульової" єдиної звітності за відсутності працівників
    Чи можна подавати лише головну форму Об'єднаної звітності та Додаток 1 без Додатка 4ДФ, якщо в ТОВ немає працівників, відсутні виплати, а Е-кабінет не дозволяє видалити пустий рядок в додатку 4ДФ, через що звітність не подається? Чи є законодавча норма, яка дозволяє не подавати Додаток 4ДФ за відсутності виплат?
    15.09.202581
  • Виправлення помилки в рядку 108 Податкового розрахунку
    У Податковому розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізосіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску не було проставлено відмітку про створення нового робочого місця в рядку 108 заголовної частини. Чи можливо подати уточнюючий розрахунок для виправлення цієї помилки і яка процедура такого виправлення?
    12.09.202547