• Посилання скопійовано

Посаду головного бухгалтера не передбачено: нюанси заповнення звітності

Штатним розписом не передбачено посаду головбуха. Як у звітності заповнювати графу «Головний бухгалтер»?

Паперова звітність

Форма податкової декларації повинна містити необхідні обов’язкові реквізити і відповідати нормам та змісту відповідних податку та збору (п. 48.1 ПКУ), - зазначає "Вісник. Офіційно про податки".

Водночас обов’язкові реквізити — це інформація, яку повинна містити форма податкової декларації та за відсутності якої документ втрачає визначений ПКУ статус із настанням передбачених законом юрнаслідків (п. 48.2 ПКУ). Серед них — підписи платника податку — фізособи та/або посадових осіб платника податку, визначених ПКУ.

Крім того, відповідно до пп. 48.5.1 ПКУ податкова декларація повинна бути підписана керівником платника податків або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухобліку та подання податкової декларації до контролюючого органу. У разі ведення бухобліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку податкова декларація підписується таким керівником.

Достатнім підтвердженням справжності документа податкової звітності є наявність оригіналу підпису уповноваженої особи на документі у паперовій формі або наявність в електронному документі електронного цифрового підпису платника податку.

Отже, у разі якщо штатним розкладом не передбачено посаду головного бухгалтера, а ведення бухобліку та подання податкової декларації здійснюється безпосередньо керівником, то така податкова декларація підписується лише у графі "Керівник", а у графі "Головний бухгалтер" проставляються прочерки.

Проте така форма підпису податкової декларації не може застосовуватися на підприємствах, звітність яких повинна оприлюднюватися, та в бюджетних установах. Аналогічний підхід до підписання у випадку подання паперової звітності з ЄСВ.

 

Електронна звітність

Згідно з пп. 7.1 розділу ІІІ Інструкції №233 платник податків створює податковий документ в електронному вигляді відповідно до затвердженого формату (стандарту) за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення.

Після підготовки платником податків податкового документа в електронному вигляді на нього накладаються електронні цифрові підписи (далі — ЕЦП) посадових осіб платника податків у такому порядку: першим — ЕЦП головного бухгалтера, другим — ЕЦП керівника, третім — ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків.

За відсутності у платника податків посади бухгалтера електронні цифрові підписи посадових осіб платника податків накладаються у такому порядку: першим — ЕЦП керівника, другим — ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Джерело: Вісник. Офіційно про податки

Рубрика: Облік та звітність/Звітність

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Звітність»

  • Які дії СГ у випадку помилкового проставлення позначки у графі 16 розд. 3 заяви за ф. №20-ОПП?
    Якщо платник податків не повинен перебувати на обліку у контролюючому органі за неосновним місцем обліку, він може направити до контролюючого органу за неосновним місцем обліку лист щодо зняття його з обліку у такому контролюючому органі
    19.06.202515
  • Помилкове невідображення поворотної фіндопомоги у додатку 4ДФ: виправлення та штрафи
    ФОПу надавили поворотню фінансову допомогу у березні та квітні, яку не відобразили у додатку 4ДФ. Чи можна всю суму разом відобразити у траіні, чи краще подавати уточнюючий розрахунок? Чи може бути штраф у даному випадку?
    19.06.20251 006
  • Як доєднатися до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства?
    Для включення до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання законодавства потрібно відповідати критеріям сплати податків, заробітної плати, відсутності порушень і боргів, залежно від категорії та системи оподаткування
    18.06.202537
  • Помилкове невідображення поворотної фіндопомоги у додатку №4ДФ: виправлення та штрафи
    ФОПу надавили поворотню фінансову допомогу у березні та квітні, яку не відобразили у додатку №4ДФ. Чи можна всю суму разом відобразити у травні, чи краще подавати уточнюючий розрахунок? Чи може бути штраф у даному випадку?
    18.06.202569
  • Обов'язок подання Звіту про ТЦУ при фінансуванні представництва нерезидентом
    Інжинірінгова компания (зареєстрована у Німеччині з власниками - громадянами Німеччини) займається розробками та проєктуванням. Компанія існує 20 років. Ця материнська компанія має представництво у Києві (постійне представництво). Представництво займаеться моніторингом, аналізом украінського ринку. Протягом всього часу існування представництво не веде ніякої комерційной діяльності, не отримє прибуток, нічого не продає та не пропонує. Представництво існує 12 років. Всі кошти, які представництво отримує від материнськоі компаніі використовуються на ФЗП та утримання офісу. У 2023 році сума, отримана представництвом від материнської компанії для фінансування утримання офісу та виплати співробітникам зарплати та зарплатних податків, склала більше 10 млн грн. Звіт про трансфертне ціноутворення при цьому не був поданий. Чи зобов'язана материнська компанія (нерезидент) або його представництво подати звіт про трансфертне ціноутворення? Якщо так, то які можуть бути санкції з боку ДПС?
    17.06.202519