• Посилання скопійовано

Переукладено договір оренди на новий строк: що з формою №20-ОПП?

Договір оренди обладнання закінчився 30.04.2024 р. (договір 1), сформовано акт на повернення обладнання з оренди. Новий договір оренди укладено 01.05.2024 р. (договір 2). Договір укладено на тих же умовах, з тим же орендарем. Обладнання знову передано за актом прийому-передачі. Чи потрібно подавати ф. №20-ОПП на повернення з оренди обладнання та передачу в оренду за новим договором?

В наведеній ситуації, дія договору 1 припиняється і укладається договір 2. Дані про об’єкт оренди не змінилися після переукладення договору. Тому повідомлення за формою №20-ОПП  щодо такого об’єкт можна не подавати.

Адже відповідно до пп. 8.5 Порядку обліку платників податків і зборів платник податків надає до контролюючого органу за основним місцем обліку повідомлення за формою №20-ОПП з оновленою інформацією про об’єкт у разі зміни відомостей про об'єкт оподаткування, а саме: зміна типу, найменування, місцезнаходження, виду права або стану об'єкта оподаткування, оподаткування, щодо якого відбулися зміни, в такому самому порядку та строки, як і при реєстрації, створенні чи відкритті об’єкта оподаткування.

Проте є лише одна умова, за даним об’єктом оренди ф. №20-ОПП вже подавалася раніше, зокрема, за договором 1.

Своєю чергою, податківці у своїй консультації визначають:

«Якщо суб’єкт господарювання (орендар) у зв’язку із зміною власника (орендодавця) нерухомого майна (приміщення), яке вже орендується і використовується в господарській діяльності, укладає новий договір, а про таке приміщення орендар вже повідомив контролюючий орган як про об’єкт оподаткування, то повторно повідомляти про цей об’єкт (подавати повідомлення №20-ОПП) не потрібно».

Зауважимо, що в повідомленні №20-ОПП немає ніяких посилань на договір оренди. Тому фактично змін щодо об’єкта оподаткування не відбулося.

На нашу думку, при продовженні договору оренди, через укладання додаткової угоди, а не нового договору, за умови відсутності змін передбачених пп. 8.5 Порядку обліку платників податків і зборів подавати повідомлення за формою №20-ОПП також немає необхідності.

Однак, якщо підприємство вирішило, наприклад, змінити функціональне призначення об’єкта при укладанні нового договору оренди, то тут вже повідомлення потрібно буде подати.

***

Додатково читайте:

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Пантюхова Анна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Звітність

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Звітність»

  • Облік пального: Звіт водія vs. Подорожній лист для списання
    Юрособа займається автоперевезенням вантажів. Чи достатньо для формування Актів на списання пального звіту водія, в якому розписано маршрут, показники спідометра, відстань, заправка пальним і таке інше? Чи потрібно ще до цього звіту формувати подорожні листи?
    04.11.202534
  • Як скласти та куди подати форму №20-ОПП при зміні місцезнаходження підприємства?
    Підприємство змінює юридичну адресу. Куди подавати скасовуючу та нову форму №20-ОПП? Як правильно заповнити такі форми, якщо до ДПС за старим місцезнаходженням це повідомлення подавалось за старою формою, а зараз форма змінена. Як заповнювати колонку 7.1?
    03.11.202529
  • Подання проміжної фінзвітності до органів статистики
    Чи є обов'язковим подання проміжної фінансової звітності (форми №1-м, 2-м) до органів статистики до 30 жовтня 2025 року для підприємства, яке подає цю звітність та декларацію з податку на прибуток щоквартально?
    03.11.202557
  • Як визначити розмір підприємства для цілей складання фінзвітності?
    Підприємство у 2022 та 2023 роках відповідало критеріям малого підприємства й подавало фінзвітність малого підприємства. у 2024 році підприємство відповідало критеріям середнього - подавали також фінзвітність малого підприємства. За 2025 рік підприємство відповідатиме критеріям середнього. Яку фінзвітність подавати за 2025 рік: малого підприємства чи повну? Якщо за 2025 рік потрібно подавати повну фінзвітність, то чи потрібно оприлюднити аудиторський висновок подавати звіт про управління?
    03.11.20258732
  • Виправляємо фінансову звітність до сплину терміну подання
    Подали фінансову звітність за 9 місяців і забули поставити середню кількість працівників. Як це виправити? Чи можна подати ще одну поки ще дозволяють терміни? Чи не задвояться?
    30.10.2025525