• Посилання скопійовано

Чи можна складати акти за кілька місяців?

У червні 2022 р. підприємство підписало договір з військовою частиною про безоплатне користування приміщеннями. Договір на компенсацію вартості електроенергії був підписаний тільки в жовтні. Чи можна зазначити в першому акті від 31 жовтня компенсацію електроенергії за кілька місяців з червня по жовтень?

На нашу думку, якщо договір на компенсацію електроенергії був підписаний тільки в жовтні, то в ньому можна прописати відшкодування електроенергії за всі періоди, за які домовились сторони. Оскільки раніше не було договору про компенсацію електроенергії, то немає підстав складати акти раніше. 

Відповідно до пп.187.1 ПКУ, датою виникнення податкових зобов'язань з постачання послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від замовника на банківський рахунок платника податку як оплата послуг, що підлягають постачанню;

б) для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", незалежно від дати накладення електронного підпису.

Тож формально датою нарахування податкових зобов’язань з ПДВ буде дата оформлення акта. Підставою для того, що акт складений в жовтні за кілька місяців, може бути дата укладання договору в жовтні, за яким сторони домовилися компенсувати вартість електроенергії за минулі місяці. До укладання договору у підприємства не було підстав для отримання відшкодування, а отже, і для складання актів.

При цьому в акті не обов’язково розподіляти суму компенсації в розрізі місяців, можна зазначити цю компенсацію однією сумою (наприклад, за показаннями лічильника з початку користування приміщеннями до дати складання акту).

Надалі, після підписання договору, такі акти слід складати щомісяця, оскільки договір вже підписаний, а податкові зобов’язання з ПДВ потрібно нараховувати вчасно.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Звітність

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Звітність»