Головна Усі консультації Облік та звітність Звітність

Реорганізація шляхом приєднання у звітності

ДП реорганізоване шляхом приєднання до іншого ДП з 28.12.2021 р. Чи треба подавати повідомлення про прийняття на роботу працівників, адже вони не звільнялись з попереднього підприємства? Як правильно подати звітність з ЄСВ за ДП, який припинив діяльність з 27.12.2021 р. та за ДП, в якому почали рахуватися всі працівники попереднього підприємства?

Відповідно до ст. 104 ЦКУ, реорганізація може проводитись у формі злиття, приєднання, поділу, перетворення підприємств. 

Під приєднанням мається на увазі припинення діяльності юрособи з одночасним переданням її майна, всіх прав та обов’язків іншій юрособі — правонаступникові.

Тож, коли приєднується один суб'єкт господарювання до іншого, то до нового переходять усі майнові права та обов'язки приєднаного суб'єкта господарювання. Це стосується також прав і обов’язків у сфері трудових правовідносин. 

Відповідно до ч. 3 ст. 64 ГКУ, підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру та встановлює чисельність працівників і власний штатний розпис.

Тож, для прийняття «приєднаних» працівників на новому підприємстві необхідно внести зміни і доповнення до штатного розпису з урахуванням посад приєднаного підприємства і оформити їх відповідними наказами. Якщо структура підприємства зазнає істотних змін (з'являються нові структурні підрозділи), доцільно затвердити і ввести в дію новий штатний розпис, який має затвердити керівник підприємства.

До трудової книжки за бажанням працівників вноситься відповідний запис, наприклад: «ДП «Глухівський лісгосп» 28.12.2021 р. реорганізоване шляхом приєднання до ДП «Шосткинський лісгосп»», а в графі 4 зазначається підстава про реорганізацію – наказ, його дата і номер.

 

Чи треба подавати повідомлення про прийняття на роботу працівників, адже вони не звільнялись з попереднього підприємства?

Що стосується «приєднаних» працівників, то відповідно до п. 4 та п. 5 ст. 36 КЗпП зміна підпорядкованості підприємства, установи, організації не припиняє дії трудового договору.

У разі зміни роботодавця, а також у разі їх реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) дія трудового договору працівника продовжується. Припинення трудового договору з ініціативи роботодавця можливе лише у разі скорочення чисельності або штату працівників (п. 1 ч. 1 ст. 40).

Отже, у разі приєднання одного підприємства до іншого, коли працівників не звільняють, подавати повідомлення до ДФС не потрібно.

 

Як правильно подати звітність з ЄСВ за ДП, який припинив діяльність з 27.12.2021 р. та за ДП, в якому почали рахуватися всі працівники попереднього підприємства?

Оскільки, при оформленні «приєднаних» працівників, трудовий договір не припиняється, бо не було звільнення, то Додаток 5 об’єднаної звітності на новому підприємстві та на попередньому на таких працівників не заповнюється і не подається. Така можливість випливатиме із записів у трудових книжках. 

Щодо Додатків 1 та 4ДФ об’єднаної звітності, то попереднє ДП відображає нарахований дохід працівникам та ЄСВ нарахований на цей дохід, утримані ПДФО та ВЗ, тобто остання об’єднана звітність буде подана за  ІV квартал 2021 р. до дня фактичного приєднання. При цьому за грудень 2021 р. в Додатку 1 у графі 14 буде зазначено кількість перебування у трудових відносинах 26 к.днів, бо 27.12.2021 р. працівники працювали вже на новому підприємстві. А нове ДП «приєднаних» працівників відобразить тільки у грудні ІV кварталу 2021 р. з відображенням фактично нарахованого доходу, нарахованих та утриманих з фактичного доходу податків та зборів. При цьому у Додатку 1 у графі 14 буде зазначено кількість перебування у трудових відносинах - 5 к.днів, бо приєднання відбулося 27.12.2021 р.

Зазначимо, що, з таким підходом, в подальшому, і питань про нарахування відпусток не має виникнути, див. наш коментар до листа Мінсоцполітики тут, як і не має виникнути питань про нарахування лікарняних – див.  лист Фонд з ТВП від 07.06.2016 р. №5.2-32-924 тут.

Доступ до повного тексту цієї консультації можливий лише для передплатників електронного або паперового «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, перейшовши за посиланням;  вартість мінімального пакету «Мій асистент» становить лише 82 грн на місяць.

Дякуємо за розуміння.

Автор:
Щербина Світлана
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Облік та звітність / Звітність
Теги:
Єдиний соціальний внесок , Звітність

30 днiв передплати безкоштовно!

Коментарі: 0

Новини по темі

Консультації по темі