Головна Усі консультації Облік та звітність Звітність

Створення ОСББ та звітність

Як зареєструвати ОСББ (неприбуткова організація, неплатник ПДВ) в ДПС? Які документи для цього потрібні? Які звіти повинно здавати ОСББ в органи податкової та статистики, якщо отрумує лише внески мешканців будинку?

Відповідно до ст. 1 Закону про ОСББ, об’єднання співвласників багатоквартирного будинку - юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна.

ОСББ є неприбутковою організацією і не має на меті одержання прибутку для його розподілу між співвласниками. Така оргацізація не веде господарську діяльність і здійснює роботу виключно для задоволення інтересів власників квартир.

Керуючись Законом про ОСББ, для створення ОСББ потрібно:

  • провести загальні збори власників та прийняти рішення про створення об’єднання, призначити правління, затвердити статут;
  • отримати статус неприбутковості в ДПС;
  • відкрити рахунок в банку;
  • виготовити печатку (за бажанням);
  • отримати на баланс від попереднього балансоутримувача сам багатоквартирний будинок, а також всю технічну, юридичну та бухгалтерську документацію на багатоквартирний будинок.

Для внесення до Реєстру неприбуткових установ та організацій ОСББ повинно подати до органу державної податкової служби за її місцезнаходженням реєстраційну заяву за формою 1-РН згідно з додатком 1 Реєстру неприбуткових установ та організацій, а також засвідчені підписом керівника або представника такої організації та скріплені печаткою (за наявності) копії установчих документів неприбуткової організації (крім тих, що оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону №755. При внесенні неприбуткової організації (установи) до Реєстру неприбуткових установ та організацій їй має бути присвоєна ознака неприбутковості. Код ознаки неприбутковості для ОСББ: (0043) – об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, асоціації власників жилих будинків (п. 4 Реєстру неприбуткових установ та організацій).

Для державної реєстрації уповноважена особа  подає безпосередньо, надсилає поштою (рекомендованим листом) або в електронному вигляді до органу державної реєстрації наступні документи:

  • заяву про державну реєстрацію об'єднання;
  • протокол установчих зборів, на яких було прийнято рішення про створення об'єднання та затвердження його статуту;
  • квитанцію про сплату реєстраційного збору за проведення державної реєстрації юридичної особи; 
  • список співвласників.

Після набуття статусу неприбутковості ОСББ, як юридична оосба повинна подавати відповідні звіти до органів податкової та статистики.

Згідно ПКУ, ОСББ, що має статус неприбуткової організації, повинно подавати щоквартально до податкової наступні звіти:

Та раз на рік протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року - Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації.

Щорічно подавати до органу статистики наступні звіти:

Якщо ОСББ не відповідатиме критеріям мікро-/малих підприємств, то окрім, Балансу та Звіту про фінансовий результат потрібно буде подавати:

Доступ до повного тексту цієї консультації можливий лише для передплатників електронного або паперового «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, перейшовши за посиланням;  вартість мінімального пакету «Мій асистент» становить лише 58 грн на місяць.

Дякуємо за розуміння.

Автор:
Щербина Світлана
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Облік та звітність / Звітність
Теги:
Звітність , Неприбуткові установи , ДПСУ

30 днiв передплати безкоштовно!

Коментарі: 3

Новини по темі

Консультації по темі