• Посилання скопійовано

Створення ОСББ та звітність

Як зареєструвати ОСББ (неприбуткова організація, неплатник ПДВ) в ДПС? Які документи для цього потрібні? Які звіти повинно здавати ОСББ в органи податкової та статистики, якщо отрумує лише внески мешканців будинку?

Відповідно до ст. 1 Закону про ОСББ, об’єднання співвласників багатоквартирного будинку - юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна.

ОСББ є неприбутковою організацією і не має на меті одержання прибутку для його розподілу між співвласниками. Така оргацізація не веде господарську діяльність і здійснює роботу виключно для задоволення інтересів власників квартир.

Керуючись Законом про ОСББ, для створення ОСББ потрібно:

  • провести загальні збори власників та прийняти рішення про створення об’єднання, призначити правління, затвердити статут;
  • отримати статус неприбутковості в ДПС;
  • відкрити рахунок в банку;
  • виготовити печатку (за бажанням);
  • отримати на баланс від попереднього балансоутримувача сам багатоквартирний будинок, а також всю технічну, юридичну та бухгалтерську документацію на багатоквартирний будинок.

Для внесення до Реєстру неприбуткових установ та організацій ОСББ повинно подати до органу державної податкової служби за її місцезнаходженням реєстраційну заяву за формою 1-РН згідно з додатком 1 Реєстру неприбуткових установ та організацій, а також засвідчені підписом керівника або представника такої організації та скріплені печаткою (за наявності) копії установчих документів неприбуткової організації (крім тих, що оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону №755. При внесенні неприбуткової організації (установи) до Реєстру неприбуткових установ та організацій їй має бути присвоєна ознака неприбутковості. Код ознаки неприбутковості для ОСББ: (0043) – об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, асоціації власників жилих будинків (п. 4 Реєстру неприбуткових установ та організацій).

Для державної реєстрації уповноважена особа  подає безпосередньо, надсилає поштою (рекомендованим листом) або в електронному вигляді до органу державної реєстрації наступні документи:

  • заяву про державну реєстрацію об'єднання;
  • протокол установчих зборів, на яких було прийнято рішення про створення об'єднання та затвердження його статуту;
  • квитанцію про сплату реєстраційного збору за проведення державної реєстрації юридичної особи; 
  • список співвласників.

Після набуття статусу неприбутковості ОСББ, як юридична оосба повинна подавати відповідні звіти до органів податкової та статистики.

Згідно ПКУ, ОСББ, що має статус неприбуткової організації, повинно подавати щоквартально до податкової наступні звіти:

Та раз на рік протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року - Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації.

Щорічно подавати до органу статистики наступні звіти:

Якщо ОСББ не відповідатиме критеріям мікро-/малих підприємств, то окрім, Балансу та Звіту про фінансовий результат потрібно буде подавати:

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Звітність

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Звітність»

  • Звітність за корпоративною карткою при відрядженнях
    Чи є обов’язковим надання авансового звіту за кожне відрядження, якщо всі витрати (проживання, квитки) оплачувалися виключно безготівково корпоративною банківською карткою підприємства?
    Сьогодні 17:0223
  • Будівництво офісного приміщення: чи подавати форму №20-ОПП?
    Підприємство розпочало будівництво офісного приміщення на орендованій землі. Дозвіл на будівництво отриманий, фінал будівництва і введення в експлуатацію планується у 2026 - 2027 роках. Коли потрібно подати форму №20-ОПП на об'єкт будівництва – зараз чи після введення його в експлуатацію?
    Сьогодні 11:5773
  • Які наслідки, якщо форма №20-ОПП подана на приміщення без оформленого права користування?
    Які податкові наслідки та відповідальність передбачені для фізособи-підприємця, платника єдиного податку ІІІ групи, що надає перукарські та косметологічні послуги у приміщенні без оформленого договору оренди, за умови, що для реєстрації ПРРО була подана форма №20-ОПП на це приміщення?
    15.09.20253912
  • Подання "нульової" єдиної звітності за відсутності працівників
    Чи можна подавати лише головну форму Об'єднаної звітності та Додаток 1 без Додатка 4ДФ, якщо в ТОВ немає працівників, відсутні виплати, а Е-кабінет не дозволяє видалити пустий рядок в додатку 4ДФ, через що звітність не подається? Чи є законодавча норма, яка дозволяє не подавати Додаток 4ДФ за відсутності виплат?
    15.09.202573
  • Виправлення помилки в рядку 108 Податкового розрахунку
    У Податковому розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізосіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску не було проставлено відмітку про створення нового робочого місця в рядку 108 заголовної частини. Чи можливо подати уточнюючий розрахунок для виправлення цієї помилки і яка процедура такого виправлення?
    12.09.202545