• Посилання скопійовано

Скорочений робочий час через карантин: складання Звіту з ЄСВ

На підприємстві проведено скорочення робочого часу через карантин. У зв’язку з цим була скорочена зарплата, яка менше МЗП. Чи потрібно донараховувати ЄСВ до МЗП? Як відобразити скорочення робочого часу під час карантину в Звіті з ЄСВ? Яку заяву подавати до ЦЗ для призначення допомоги працівникам по частковому безробіттю?

Статтею 47 Закону про зайнятість,  допомога по частковому безробіттю встановлюється за кожну годину, на яку працівнику було скорочено передбачену законодавством тривалість робочого часу, із розрахунку двох третин тарифної ставки (окладу), встановленої працівникові відповідного розряду. Тобто, мова йде про скорочення робочого часу.

Для отримання допомоги роботодавцю необхідно звернутись до територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції (Центру зайнятості) за місцем реєстрації його як платника ЄСВ та подати такі документи:

  • заяву у довільній формі (див. зразок);
  • копію наказу з датою початку зупинення (скорочення) діяльності. Саме такий наказ дозволяє не оплачувати скорочені години, оскільки за них працівник отримає допомогу по частковому безробіттю;
  • відомості про працівників (прізвище, ім’я, по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний державний орган і мають відмітку в паспорті), у яких виникло право на допомогу по частковому безробіттю на період карантину;
  • довідку про сплату ЄСВ за останні шість місяців, що передують даті зупинення діяльності.

Тому підставою для отримання допомоги по частковому безробіттю на період карантину є втрата застрахованими особами заробітної плати або її частини, внаслідок вимушеного часткового або повного скорочення передбаченої законодавством тривалості робочого часу у зв’язку із зупиненням (скороченням) діяльності через проведення заходів щодо запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби (СОVID-19), передбачених карантином, встановленим КМУ.

Роботодавці, у яких працівники працювали на скороченому робочому часу та отримували заробітну плату її потрібно відобразити в таблиці 6, відповідно, і в таблиці 1. 

Тобто, якщо для працівника це основне місце роботи, і він не інвалід, то за такого працівника слід провести доплату ЄСВ в мінімальному місячному розмірі (абз. 2 ч. 5 ст. 8 Закону про ЄСВ). Сумісникам і інвалідам ЄСВ нараховується на фактично нараховану зарплату (в межах максимальної величини бази нарахування). 

Отже, таблиця 6 Звіту з ЄСВ заповнюється так:

  • 1-й рядок: реквізити з 5 по 10 та з 22, 23 та 25 заповнюється в звичайному порядку, а в реквізиті 15 - зазначається кількість календарних днів звітного місяця, в реквізитах 17 та 18 – зазначається сума нарахованої заробітної плати, в реквізиті 21 – зазначається нарахована сума ЄСВ із заробітної плати, та ставиться позначка в реквізиті 24, всі інші реквізити не заповнюються.
  • 2-й рядок: реквізити з 5 по 9, 11 та з 22 по 25 заповнюється в звичайному порядку, в реквізиті 10 – зазначається код типу нарахувань «13» , в реквізиті 19 – зазначається сума різниці між розміром МЗП та фактично нарахованою заробітною платою, в реквізиті 21 – зазначається нарахована сума ЄСВ на різницю, всі інші реквізити не заповнюються.

 

Зразок

Директору Центру зайнятості П.І.Б.

(дізнатися за місцем реєстрації)

Директора ТОВ «Служба»

П.І.П., адреса, телефон

Заява 

У зв’язку з встановленням Кабміном в країні карантину щодо запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби (СОVID-19) на підприємстві з 01.06.2020 р. (або інша дата) було вимушено встановлено часткове скорочення тривалості робочого часу. 

Керуючись ст. 47 Закону України «Про зайнятість населення» від 05.07.2012 р. №5067 просимо розглянути надані документи та призначити працівникам допомогу по частковому безробіттю на період карантину внаслідок втрати ними частини заробітної плати.

Перелік документів додається.

 

Додаток: на___ арк.

 

Дата складання                             підпис директора ТОВ                П.І.Б. директора ТОВ

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Звітність

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Звітність»

  • До якої дати потрібно подати статистичні звіти, не подані за період війни?
    За час воєнного стану підприємство не подавало статистичну звітність до органів статистики, адже була відповідна тимчасова пільга. Але потім внесли зміни і звіти за весь період неподання слід подати. До якої дати потрібно подати статистичні звіти, не подані за період війни?
    17.09.202522
  • Звітність за корпоративною карткою при відрядженнях
    Чи є обов’язковим надання авансового звіту за кожне відрядження, якщо всі витрати (проживання, квитки) оплачувалися виключно безготівково корпоративною банківською карткою підприємства?
    16.09.2025251
  • Будівництво офісного приміщення: чи подавати форму №20-ОПП?
    Підприємство розпочало будівництво офісного приміщення на орендованій землі. Дозвіл на будівництво отриманий, фінал будівництва і введення в експлуатацію планується у 2026 - 2027 роках. Коли потрібно подати форму №20-ОПП на об'єкт будівництва – зараз чи після введення його в експлуатацію?
    16.09.2025214
  • Які наслідки, якщо форма №20-ОПП подана на приміщення без оформленого права користування?
    Які податкові наслідки та відповідальність передбачені для фізособи-підприємця, платника єдиного податку ІІІ групи, що надає перукарські та косметологічні послуги у приміщенні без оформленого договору оренди, за умови, що для реєстрації ПРРО була подана форма №20-ОПП на це приміщення?
    15.09.20251 0302
  • Подання "нульової" єдиної звітності за відсутності працівників
    Чи можна подавати лише головну форму Об'єднаної звітності та Додаток 1 без Додатка 4ДФ, якщо в ТОВ немає працівників, відсутні виплати, а Е-кабінет не дозволяє видалити пустий рядок в додатку 4ДФ, через що звітність не подається? Чи є законодавча норма, яка дозволяє не подавати Додаток 4ДФ за відсутності виплат?
    15.09.202586