• Посилання скопійовано

Безоплатне передання ТМЦ: які документи складати?

Підприємство передає бюджетній установі на безоплатній основі товарно-матеріальні цінності. Які первинні документи потрібно оформлювати (видаткову накладну чи акт прийома-передачі) та які ціни в первинних документах зазначати: собівартість ТМЦ або нульову ціну?

Документальне оформлення залежатиме від того, що саме передається. У кожному випадку сторона, що передає ТМЦ безоплатно, повинна мати:

  1. наказ керівника підприємства про безоплатну передачу ТМЦ;
  2. довіреність від приймаючої сторони.

Залежно від того, що саме передається, додатково оформляються такі документи:

  • для передачі основних засобів: видаткова накладна або акт приймання-передачі основних засобів (форма №ОЗ-1);
  • для передачі МШП, готової продукції, товарів, запасі - видаткова накладна.

 

Щодо вартості ТМЦ

Оскільки безоплатна передача ТМЦ є оподатковуваною ПДВ операцією, то підприємство-платник ПДВ визначає базу нарахування податкових зобов’язань на підставі абз. 2 пп. 188.1 ПКУ: база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг не може бути нижче ціни придбання таких товарів/послуг, база оподаткування операцій з постачання самостійно виготовлених товарів/послуг не може бути нижче звичайних цін, а база оподаткування операцій з постачання необоротних активів не може бути нижче балансової (залишкової) вартості за даними бухгалтерського обліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни). Тому цю базу нарахування ПЗ варто вказати у документах на передання ТМЦ.

Більш докладно про оподаткування ПДВ  безоплатного постачання ТМЦ читайте тут.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Визнання рахунку-фактури первинним документом для обліку послуг
    Постачальник послуг надає тільки рахунок-фактуру. Чи правомірно врахувати рахунок-фактуру, як первинний документ, для підтвердження факту отримання послуг?
    Сьогодні 13:0354
  • Форма подорожнього листа для роботи автомобіля
    Яку форму подорожнього листа (самостійно розроблену чи скасовану типову) може використовувати підприємство для обліку роботи автотранспорту та підтвердження витрат пального у бухгалтерському та податковому обліку?
    16.10.2025116
  • Оформлення первинних документів: ініціали чи повне ПІБ
    Чи допускається використання ініціалів та прізвища посадової особи замість повного прізвища, імені та по батькові при оформленні первинних документів відповідно до чинного бухгалтерського законодавства України?
    13.10.2025140
  • Продаж товару посереднику: як оформити ТТН?
    Підприємство продає товар на умовах FCA підприємству-посереднику. Підприємство - посередник замовляє послуги перевезення і зі складу нашого підприємства товар одразу їде до кінцевого отримувача. Як в такому випадку заповнюються поля «Вантожовідправник» та «Вантажоотримувач» в ТТН? Як ТТН має виглядати з точки зору першого продавця (нашого підприємства), щоб підтвердити продаж?
    13.10.2025686
  • Опис нативної реклами в номенклатурі послуг
    Як правильно сформулювати назву та опис послуги "нативна реклама" у первинних документах (рахунок, акт) з метою коректного відображення в податковому та бухобліку, враховуючи специфіку цієї послуги?
    25.09.202537