• Посилання скопійовано

Відображаємо в бухобліку витрати на позов до суду та виплати, отримані від боржника

Як відображати в бухобліку сплату судового збору, а також інших нарахувань під час виконавчого провадження? Як відображати наступне відшкодування такого збору у разі прийняття рішення на користь підприємства?

Відповідно до п. 18 П(С)БО 16 витрати на врегулювання спорів у судових органах належать до адміністративних витрат. Оскільки це витрати, які неможливо прямо пов'язати з доходом певного періоду, вони відображаються у складі витрат того звітного періоду, у якому вони були здійснені (п. 7 П(С)БО 16). На такий підхід звертає увагу також  ДФС у Чернігівській області у п. 4 листа від 11.02.2016 р. №482/10/25-01-15-02-09.

При цьому Управління державної виконавчої служби роз’яснює: якщо стягнуті з боржника витрати виконавчого провадження були здійснені за рахунок авансового внеску стягувача, ці кошти перераховуються стягувачу як повернення авансового внеску. 

Інформація про штрафи, пені, неустойки та інші санкції за порушення господарських договорів, які визнані боржником або щодо яких одержані рішення суду, арбітражного суду про їх стягнення, а також про суми з відшкодування зазнаних збитків узагальнюється на субрахунку 715 "Одержані штрафи, пені, неустойки", тобто відносяться до інших операційних доходів. Підставою для визнання такого доходу у цьому випадку буде відповідне рішення суду і бухгалтерська довідка, яка при цьому складається.  

Зміст господарської операції

Бухгалтерський облік

Сума, грн

Дебет

Кредит

Сплачено судовий збір при поданні позовної заяви майнового характеру у розмірі 1,5 % ціни позову (600 тис. грн х 1,5 %)

685

311

9000,00

Віднесено до адміністративних витрат звітного періоду сплачений судовий збір

92

685

9000,00

Сплачено авансовий внесок при відкритті виконавчого провадження у розмірі 2 % суми, що підлягає стягненню (600 тис. грн х 2,0 %)

685

311

12000,00

Сума пені у розмірі 3 % суми зобов'язання (600 тис. грн х 3,0 %) та сума судового збору, які боржник має оплатити за рішенням суду

374

715

27000,00

Сума авансового внеску повертається підприємству (якщо усі витрати виконавчого провадження стягнуті з боржника)

311

685

12000,00

Отримано від боржника відшкодування сум судового збору та сума пені

311

374

27000,00

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Відображення пільг із плати за землю на територіях активних бойових дій у бухобліку
    Яким чином середньому підприємству, що веде облік за НП(С)БО, відобразити податкові пільги з плати за земельні ділянки на територіях активних бойових дій, якщо пільга виникла після проведення нарахування та оплати або до цих операцій? Чи може підприємство самостійно передбачити облік пільг, якщо облік таких операцій не регламентовано нормативними документами?
    05.12.202514
  • Визначення собівартості при продажу вирощених курей
    Як визначити собівартість при продажу 15.11 частини живих курей, що вирощуються, якщо витрати обліковуються на рахунках 231 (витрати тваринництва) та 91 (загальновиробничі витрати)?
    05.12.202530
  • Відображення дозаправки палива в каністру в маршрутному листі
    Як правильно оформити та відобразити в маршрутному листі додаткову заправку дизельного палива водієм у каністру, щоб забезпечити коректне документальне підтвердження для списання ПММ?
    05.12.202564
  • Списання повністю замортизованого ноутбука ТОВ на ЄП
    ТОВ на ЄП з ПДВ потребує списати з балансу повністю замортизований ноутбук (первісна вартість - 4483 грн, знос - 4483 грн, залишкова вартість - 0 грн, введений у експлуатацію 2015 року), який не підлягає ремонту, але фізично не утилізується. Які документи необхідно оформити для списання, які бухгалтерські проведення здійснити та які податкові наслідки (зокрема, щодо ПДВ) виникають при такому списанні?
    05.12.2025439
  • Оформлення наказу та акту введення МНМА групою
    Підприємство придбало 10 одиниць МНМА однієї номенклатури. Чи можна оформити один наказ про введення в експлуатацію та один акт введення в експлуатацію на всі 10 одиниць, чи необхідно складати окремі наказ і акт на кожну одиницю МНМА?
    05.12.202554