• Посилання скопійовано

Брак у виробництві: бухоблік

Підприємство - виробник алкогольної продукції, під час виробництва зазнає втрат пляшки (брак) в межах норм. Надалі бракована пляшка реалізується як склобій. Як правильно відобразити в обліку списання бракованої пляшки с подальшою її реалізацією як склобою?

Такий склобій фактично є зворотніми відходами,  що не використовуються у виробництві. Такими, що не використовуються у виробництві, вважаються відходи, які можуть бути спожиті самим підприємством лише як матеріали, на інші господарські потреби або реалізовані на сторону (так звані остаточні відходи). В даному випадку відходи реалізуються на сторону.

Для відображення в обліку відходи повинні бути оцінені. Порядок оцінки зворотних відходів визначено Методичними рекомендаціями з обліку запасів, затвердженими наказом Мінфіну України від 10.01.2007 р. №2.

Первісна вартість відходів, що надійшли на склад зворотних відходів виробництва та призначені для реалізації, визначається за чистою вартістю реалізації. Чиста вартість реалізації визначається вирахуванням з очікуваної ціни продажу очікуваних витрат на збут таких відходів. Порядок оцінки відходів повинен бути встановлений розпорядчим документом по підприємству.

Повернення відходів з виробництва на склад або у комору цеху (дільниці) оформляється накладною-вимогою на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів типової форми №М-11, затвердженої наказом Мінстату України від 21.06.1996 р. №193.

При реалізації відходів на сторону оформлення відпуску провадиться на підставі договорів або інших відповідних документів, а також довіреності на отримання цінностей, заповненої у встановленому порядку, шляхом виписки:

- накладними-вимогами на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів типової форми №М-11;

- товарно-транспортної накладної типової форми №1-ТН, якщо перевезення відходів здійснюється автомобільним транспортом у межах України.

Зворотні відходи прибуткуються за дебетом рахунка 20 “Виробничі запаси” у кореспонденції з кредитом рахунка 23 “Виробництво”.

Порядок відображення цієї операції у бухгалтерському обліку показаний  у таблиці.

Зміст операції 

Бухгалтерський облік 

Сума, грн 

дебет 

кредит 

Оприбутковано зворотні відходи з виробництва 

20

23

1000 

Отримано попередню оплату від покупця 

311

681

1200

Нараховано податкові зобов'язання за ПДВ 

643

641

200

Відвантажено відходи покупцю за ціною можливого
використання 

361

712

1000

943

20

Списано податкові розрахунки за податковими
зобов'язаннями за ПДВ 

712

643

200 

Визначено фінансовий результат 

712

791

1000

791

943

1000

Зараховано суму отриманої передоплати та вартість реалізованих відходів 

681

361

1200

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    22.08.202536
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202548
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202534
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025245
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202554