• Посилання скопійовано

Облік самостійно виготовленого вібросита як ОЗ

Підприємство самостійно виготовило вібросито для власних потреб, яке відповідає критеріям основних засобів. Які бухгалтерські проведення необхідно виконати для відображення створення та введення в експлуатацію цього об'єкта ОЗ?

Витрати на самостійне виготовлення вібросита (матеріали, зарплата, амортизація обладнання тощо) спочатку накопичуються на субрахунку 152 «Придбання (виготовлення) основних засобів». Після завершення робіт та готовності до експлуатації, загальна сума витрат списується на субрахунок 104 «Машини та обладнання» шляхом введення об'єкта в експлуатацію.

Обґрунтування

Створення основного засобу (ОЗ) для власних потреб підприємства називається виготовленням господарським способом. Усі витрати, безпосередньо пов'язані зі створенням такого об'єкта, формують його первісну вартість.

Порядок обліку таких операцій регулюється НП(С)БО 7 "Основні засоби" та НП(С)БО 16 "Витрати".

Процес обліку складається з двох основних етапів:

1. Накопичення витрат (капітальні інвестиції). Усі витрати, пов'язані з виготовленням вібросита, збираються за дебетом субрахунку 152 «Придбання (виготовлення) основних засобів». До складу таких витрат включаються:

  • вартість використаних матеріалів, сировини, комплектуючих;• прямі витрати на оплату праці робітників, що брали участь у складанні;
  • відрахування на соціальні заходи (ЄСВ);
  • амортизація інших основних засобів, які використовувалися для виготовлення;
  • вартість послуг сторонніх організацій (якщо залучалися);
  • інші прямі витрати та частина загальновиробничих витрат.

2. Введення в експлуатацію. Коли вібросито готове до використання, комісія на підприємстві складає Акт введення в експлуатацію ОЗ. На підставі цього акта вся сума, накопичена на субрахунку 152, списується на збільшення вартості основних засобів на субрахунку 104 «Машини та обладнання».

Нижче наведено типові бухгалтерські проведення для цієї операції.

Таблиця бухгалтерських проведень

№з/п

Зміст господарської операції

Дебет

Кредит

1.

Накопичення витрат на виготовлення вібросита

   

1.1

Списано вартість матеріалів та комплектуючих, використаних для складання

152

20, 22

1.2

Нараховано заробітну плату працівникам, зайнятим у виготовленні

152

661

1.3

Нараховано ЄСВ на заробітну плату цих працівників

152

651

1.4

Нараховано амортизацію обладнання, що використовувалося для складання вібросита

152

131

1.5

Включено до вартості вартість послуг сторонніх організацій (наприклад, монтаж)

152

631, 685

1.6

Включено частину розподілених загальновиробничих витрат

152

91

2.

Введення вібросита в експлуатацію

   

2.1

Введено в експлуатацію готове вібросито за сумою накопичених витрат

104

152

Увага! Ця відповідь надана новим сервісом ШІ-консультант від «Дебету-Кредиту» та перевірена фахівцями редакції.

Спробуйте сервіс просто зараз і переконайтесь у його зручності.

Поставте ваше запитання

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Автор: ШІ-консультант від «Дебету-Кредиту»

Рецензент: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік самостійно виготовленого вібросита як ОЗ
    Підприємство самостійно виготовило вібросито для власних потреб, яке відповідає критеріям основних засобів. Які бухгалтерські проведення необхідно виконати для відображення створення та введення в експлуатацію цього об'єкта ОЗ?
    Сьогодні 18:196
  • Адміністративні витрати благодійного фонду: відображення в бухобліку
    Які бухгалтерські проведення застосовує благодійний фонд для обліку отримання коштів на статутну діяльність та їх витрачання на адміністративні витрати? Надайте типові кореспонденції рахунків від моменту надходження цільового фінансування до відображення адміністративних витрат
    Сьогодні 17:199
  • Оприбуткування товару за умовами EXW з доставкою "Новою Поштою": період та обґрунтування
    Постачальник передає товар на умовах EXW Incoterms 2020 через Нову Пошту. Право власності переходить при отриманні від НП. Видаткова та податкова накладні датовані 27.10.25, товар отримано 05.11.25. В якому періоді оприбуткувати товар та врахувати ПДВ?
    Сьогодні 14:1016
  • Придбання обладнання частково фінансує ЮНІСЕФ: облік та ПДВ-наслідки
    Підприємство «А» (платник ПДВ) уклало договір на придбання у підприємства «Б» (платника ПДВ) обладнання на суму 1 200 000 грн (у т.ч. 200 000 грн). За умовами договору оплату за обладнання без ПДВ (1 000 000 грн) здійснює Дитячий фонд ООН. Решту суми (200 000 грн) оплачує підприємство «А». ПН зареєстрована на підприємство «А». Як оприбуткувати обладнання в бухобліку? Чи має право підприємство «А» на податковий кредит з ПДВ? Чи потрібно реєструвати ПН на компенсуючі податкові зобов'язання?
    Сьогодні 08:1721
  • Оренда за неповний місяць: як відобразити в обліку?
    ТОВ (ТРЦ) здає в оренду приміщення. У договорі вказано орендну ставку за м² за повний місяць. Якщо орендар починає користуватися приміщенням з 16 числа місяця, то як коректно відобразити послугу в акті: змінювати ціну за м², площу чи застосовувати інший підхід для розрахунку вартості оренди пропорційно фактичній кількості днів користування?
    18.12.2025229