• Посилання скопійовано

Облік витрат на сертифікацію ISO 9001

На якому бухгалтерському рахунку слід відображати витрати, пов'язані з отриманням сертифікату ISO 9001? Чи слід кваліфікувати ці витрати як нематеріальний актив, і якщо так, то на якому рахунку їх обліковувати?

Витрати на отримання сертифікату ISO 9001 слід обліковувати як нематеріальний актив (НМА). Спочатку витрати накопичуються на рахунку 154 «Придбання (створення) нематеріальних активів», а після отримання сертифіката зараховуються на субрахунок 127 «Інші нематеріальні активи» та амортизуються протягом строку дії.

Обґрунтування

Витрати на отримання сертифікату ISO 9001 відповідають критеріям визнання нематеріального активу, оскільки підприємство його контролює, може ідентифікувати, а його використання, ймовірно, принесе майбутні економічні вигоди (підвищення іміджу, конкурентоспроможності тощо). Це відповідає нормам пп. 4,6 НП(С)БО 8.

Порядок відображення операцій в бухгалтерському обліку є таким:

Накопичення витрат на отримання сертифіката: Усі витрати, пов'язані з первинним отриманням або повторною сертифікацією, збираються за дебетом рахунку 154 «Придбання (створення) нематеріальних активів».

  • Дт 154 Кт 631 — відображено вартість послуг із сертифікації;
  • Дт 641 Кт 631 — відображено податковий кредит з ПДВ.

Введення в експлуатацію нематеріального активу: Після отримання сертифіката накопичені витрати списуються на субрахунок 127 «Інші нематеріальні активи».

  • Дт 127 Кт 154 — введено в експлуатацію НМА (сертифікат ISO).

Нарахування амортизації: Вартість сертифіката амортизується протягом строку його корисного використання (зазвичай 3 роки). Амортизаційні відрахування відносяться до загальновиробничих витрат.

  • Дт 91 «Загальновиробничі витрати» Кт 133 «Накопичена амортизація нематеріальних активів» — нараховано амортизацію за звітний період.

 

Облік витрат на наглядовий аудит

Витрати на проміжні перевірки (наглядовий аудит), які підтверджують дію сертифіката, не включаються до первісної вартості НМА. Такі витрати слід обліковувати на рахунку 39 «Витрати майбутніх періодів» і списувати на витрати рівними частинами протягом періоду, до якого вони відносяться.

  • Дт 39 Кт 631 — відображено витрати на наглядовий аудит;
  • Дт 91 Кт 39 — списано частину витрат на аудит до складу загальновиробничих витрат.

Увага! Ця відповідь надана новим сервісом ШІ-консультант від «Дебету-Кредиту» та перевірена фахівцями редакції.

Спробуйте сервіс просто зараз і переконайтесь у його зручності.

Поставте ваше запитання

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Автор: ШІ-консультант від «Дебету-Кредиту»

Рецензент: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Відображення пільг із плати за землю на територіях активних бойових дій у бухобліку
    Яким чином середньому підприємству, що веде облік за НП(С)БО, відобразити податкові пільги з плати за земельні ділянки на територіях активних бойових дій, якщо пільга виникла після проведення нарахування та оплати або до цих операцій? Чи може підприємство самостійно передбачити облік пільг, якщо облік таких операцій не регламентовано нормативними документами?
    05.12.202520
  • Визначення собівартості при продажу вирощених курей
    Як визначити собівартість при продажу 15.11 частини живих курей, що вирощуються, якщо витрати обліковуються на рахунках 231 (витрати тваринництва) та 91 (загальновиробничі витрати)?
    05.12.202534
  • Відображення дозаправки палива в каністру в маршрутному листі
    Як правильно оформити та відобразити в маршрутному листі додаткову заправку дизельного палива водієм у каністру, щоб забезпечити коректне документальне підтвердження для списання ПММ?
    05.12.202595
  • Списання повністю замортизованого ноутбука ТОВ на ЄП
    ТОВ на ЄП з ПДВ потребує списати з балансу повністю замортизований ноутбук (первісна вартість - 4483 грн, знос - 4483 грн, залишкова вартість - 0 грн, введений у експлуатацію 2015 року), який не підлягає ремонту, але фізично не утилізується. Які документи необхідно оформити для списання, які бухгалтерські проведення здійснити та які податкові наслідки (зокрема, щодо ПДВ) виникають при такому списанні?
    05.12.2025993
  • Оформлення наказу та акту введення МНМА групою
    Підприємство придбало 10 одиниць МНМА однієї номенклатури. Чи можна оформити один наказ про введення в експлуатацію та один акт введення в експлуатацію на всі 10 одиниць, чи необхідно складати окремі наказ і акт на кожну одиницю МНМА?
    05.12.2025468