• Посилання скопійовано

Виправлення помилки минулого року: повернення матеріалів на склад

Податковою перевіркою за вересень 2024 р. знято з витрат на виробництво готової продукції помилкове списання матеріалів (КТ 201 на ДТ 92) на суму 3 млн грн. Чи можна в такому разі сторнувати це проведення і повернути назад на рахунок 201 сировину?

Так, ви не тільки можете, а й зобов'язані відобразити в бухгалтерському обліку виправлення помилки, виявленої під час податкової перевірки, якщо ви погодилися з її результатами та не оскаржуєте податкове повідомлення-рішення (ППР).

Виправлення помилкового списання матеріалів у минулому звітному році (2024) проводиться в поточному періоді шляхом коригування сальдо нерозподіленого прибутку. Матеріали повертаються на баланс проведенням - Дт 201 Кт 44. Донарахований податок на прибуток також відображається через рахунок 44, а штрафи та пеня — через витрати поточного періоду (рахунок 948). Подавати уточнюючу декларацію з податку на прибуток за період, що перевірявся, не потрібно, якщо ППР узгоджено.

 

Правові підстави для виправлення

Після завершення податкової перевірки та узгодження її результатів (тобто, якщо ви не оскаржуєте ППР), виявлені розбіжності між даними бухгалтерського обліку та вимогами законодавства необхідно виправити. Це забезпечить відповідність даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності реальному стану справ.

 

Порядок виправлення помилки в бухгалтерському обліку

Оскільки помилка стосується минулого року (2024), її виправлення здійснюється відповідно до правил, встановлених НП(С)БО 6 «Виправлення помилок і зміни у фінансових звітах».

Помилки минулих років, що вплинули на фінансовий результат, виправляються шляхом коригування сальдо нерозподіленого прибутку (непокритого збитку) на початок звітного року (п. 4 НП(С)БО 6). Це означає, що рахунки доходів та витрат минулих періодів (включаючи рахунок 92 «Адміністративні витрати») не чіпають.

Ви помилково списали матеріали на адміністративні витрати проведенням Дт 92 Кт 201. Це завищило витрати 2024 року та, відповідно, занизило фінансовий результат та нерозподілений прибуток.

 

Бухгалтерські проведення для виправлення (у поточному періоді)

Складання бухгалтерської довідки

Це первинний документ, що обґрунтовує виправлення. У ньому необхідно детально описати зміст помилки, вказати період, коли її було допущено, та навести кореспонденцію рахунків для її виправлення.

 

Відображення виправлення в обліку

Повернення матеріалів на склад: Дт 201 Кт 44 - 3 000 000 грн.

Цим проведенням ви одночасно відновлюєте вартість активу (матеріалів) на балансі та коригуєте (збільшуєте) нерозподілений прибуток, який був помилково занижений у 2024 році.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік самостійно виготовленого вібросита як ОЗ
    Підприємство самостійно виготовило вібросито для власних потреб, яке відповідає критеріям основних засобів. Які бухгалтерські проведення необхідно виконати для відображення створення та введення в експлуатацію цього об'єкта ОЗ?
    19.12.202521
  • Адміністративні витрати благодійного фонду: відображення в бухобліку
    Які бухгалтерські проведення застосовує благодійний фонд для обліку отримання коштів на статутну діяльність та їх витрачання на адміністративні витрати? Надайте типові кореспонденції рахунків від моменту надходження цільового фінансування до відображення адміністративних витрат
    19.12.202522
  • Оприбуткування товару за умовами EXW з доставкою "Новою Поштою": період та обґрунтування
    Постачальник передає товар на умовах EXW Incoterms 2020 через Нову Пошту. Право власності переходить при отриманні від НП. Видаткова та податкова накладні датовані 27.10.25, товар отримано 05.11.25. В якому періоді оприбуткувати товар та врахувати ПДВ?
    19.12.202520
  • Придбання обладнання частково фінансує ЮНІСЕФ: облік та ПДВ-наслідки
    Підприємство «А» (платник ПДВ) уклало договір на придбання у підприємства «Б» (платника ПДВ) обладнання на суму 1 200 000 грн (у т.ч. 200 000 грн). За умовами договору оплату за обладнання без ПДВ (1 000 000 грн) здійснює Дитячий фонд ООН. Решту суми (200 000 грн) оплачує підприємство «А». ПН зареєстрована на підприємство «А». Як оприбуткувати обладнання в бухобліку? Чи має право підприємство «А» на податковий кредит з ПДВ? Чи потрібно реєструвати ПН на компенсуючі податкові зобов'язання?
    19.12.202524
  • Оренда за неповний місяць: як відобразити в обліку?
    ТОВ (ТРЦ) здає в оренду приміщення. У договорі вказано орендну ставку за м² за повний місяць. Якщо орендар починає користуватися приміщенням з 16 числа місяця, то як коректно відобразити послугу в акті: змінювати ціну за м², площу чи застосовувати інший підхід для розрахунку вартості оренди пропорційно фактичній кількості днів користування?
    18.12.2025317