• Посилання скопійовано

Облік внеску нежитлових будівель до статутного капіталу ТОВ

Учасник ТОВ - фізособа - вніс до статутного капіталу нежитлові промислові будівлі. На підставі якого саме документа оприбутковувати ті будівлі? Є протокол зборів учасників, витяг з Державного реєстру речових прав. Які бухгалтерські проведення у зв'язку з внеском нежитлових промислових приміщень до статутного капіталу?

Документальне оформлення оприбуткування будівель

Для оприбуткування нежитлових промислових будівель, внесених учасником – фізичною особою до статутного капіталу ТОВ, необхідні такі первинні документи:

  1. Рішення засновників (учасників), оформлене Протоколом Загальних зборів учасників, або рішення єдиного засновника. У цьому документі фіксується рішення про формування статутного капіталу, склад внесків (зокрема, нежитлові будівлі), їх узгоджена вартість та закріплення за конкретним учасником;
  2. Статут ТОВ (або модельний статут з відповідними опціями), де визначено порядок формування статутного капіталу та внесення вкладів;
  3. Акт приймання-передачі основних засобів (наприклад, типова форма ОЗ-1 або форма, затверджена Наказом №818, або самостійно розроблена форма, що містить усі обов'язкові реквізити первинного документа). Цей документ підтверджує факт передачі будівель від засновника до ТОВ. В акті зазначається узгоджена засновниками вартість будівель, яка буде їх первісною вартістю для бухобліку в ТОВ;
  4. Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що підтверджує реєстрацію права власності на нежитлові будівлі за Товариством.

Узгоджена засновниками вартість будівель, зафіксована у протоколі та акті приймання-передачі, є основою для їх відображення в обліку.

 

 Бухгалтерські проведення

Внесок нежитлових промислових будівель до статутного капіталу відображається в обліку ТОВ через збільшення вартості основних засобів та формування зареєстрованого капіталу, використовуючи рахунок 46 "Неоплачений капітал" як проміжний.

Бухгалтерські проведення будуть такими:

1. На дату державної реєстрації ТОВ (або змін до статуту щодо розміру капіталу) відображається формування статутного капіталу та заборгованість засновника за внеском:

  • Дебет рахунку 46 "Неоплачений капітал"Кредит субрахунку 401 "Статутний капітал" - На суму узгодженої вартості нежитлових будівель, що вносяться.

2. На дату фактичного отримання будівель (підписання Акта приймання-передачі та державної реєстрації права власності за ТОВ) відображається оприбуткування активу та погашення заборгованості засновника:

  • Дебет субрахунку 103 "Будівлі та споруди" (або іншого відповідного субрахунку рахунку 10 "Основні засоби") Кредит рахунку 46 "Неоплачений капітал" - На суму узгодженої вартості нежитлових будівель.

Висновок:

Для оприбуткування нежитлових промислових будівель, внесених до статутного капіталу ТОВ, необхідно:

  • Оформити рішення засновників (протокол), статут, акт приймання-передачі (з узгодженою вартістю) та витяг з реєстру прав власності;
  • Відобразити в бухгалтерському обліку через рахунок 46 "Неоплачений капітал" для формування статутного капіталу та оприбуткування будівель на субрахунок 103 "Будівлі та споруди" за узгодженою вартістю.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Витрати на послуги поліграфа: облік і документальне оформлення
    Як правильно оформити акт наданих послуг на проведення поліграфної перевірки майбутнього працівника, щоб ці витрати були визнані госпдіяльністю? Чи вважається достатнім формулювання "консультаційно-інформаційні послуги" у найменуванні і чи є ризики невизнання витрат, якщо перевірка проводиться особі, яка ще не є офіційно працевлаштованим співробітником?
    19.09.202518
  • Бухгалтерський облік отриманої банківської гарантії
    Як коректно відобразити в бухгалтерському обліку отриману банківську гарантію, надану як забезпечення виконання зобов'язань, та які документи є підставою для такого відображення?
    18.09.202534
  • Чи буде штраф за відсутність сертифікату за ведення військового обліку у відповідальної особи?
    На підприємстві відповідальна особа за ведення ВО не має сертифікату з навчання по військовому обліку. Які штрафи передбачені?
    18.09.2025385
  • Як коригувати резерв сумнівних боргів, якщо покупець розрахувався?
    У грудні 2024 р. підприємство створило резерв сумнівних боргів: Дт 944-Кт 38 на суму Дт заборгованості контрагента 50 тис.грн і збільшило фінрезультат до оподаткування на суму створеного резерву - 50 тис.грн. Дебіторську заборгованість контрагента з балансу списано не було у зв'язку з обіцянкою контрагента сплатити борг. У вересні 2025 р. контрагент сплатив на рахунок підприємства суму боргу - 50 тис.грн. Які проведення у бухобліку слід зробити, щоб списати погашену контрагентом заборгованість та щоб списати нарахований резерв сумнівних боргів? Як відобразити це у податковому обліку?
    18.09.202541
  • Імпорт запчастини для гарантійної заміни: що в обліку?
    Підприємство отримало від нерезидента на умовах гарантійної заміни запчастину для ремонту основного засобу. Незважаючи на відсутність оплати нерезиденту, були сплачені ПДВ і митні платежі. Як коректно відобразити в бухгалтерському обліку цю операцію, а також сплачені імпортні платежі?
    18.09.202528