• Посилання скопійовано

Облік внеску нежитлових будівель до статутного капіталу ТОВ

Учасник ТОВ - фізособа - вніс до статутного капіталу нежитлові промислові будівлі. На підставі якого саме документа оприбутковувати ті будівлі? Є протокол зборів учасників, витяг з Державного реєстру речових прав. Які бухгалтерські проведення у зв'язку з внеском нежитлових промислових приміщень до статутного капіталу?

Документальне оформлення оприбуткування будівель

Для оприбуткування нежитлових промислових будівель, внесених учасником – фізичною особою до статутного капіталу ТОВ, необхідні такі первинні документи:

  1. Рішення засновників (учасників), оформлене Протоколом Загальних зборів учасників, або рішення єдиного засновника. У цьому документі фіксується рішення про формування статутного капіталу, склад внесків (зокрема, нежитлові будівлі), їх узгоджена вартість та закріплення за конкретним учасником;
  2. Статут ТОВ (або модельний статут з відповідними опціями), де визначено порядок формування статутного капіталу та внесення вкладів;
  3. Акт приймання-передачі основних засобів (наприклад, типова форма ОЗ-1 або форма, затверджена Наказом №818, або самостійно розроблена форма, що містить усі обов'язкові реквізити первинного документа). Цей документ підтверджує факт передачі будівель від засновника до ТОВ. В акті зазначається узгоджена засновниками вартість будівель, яка буде їх первісною вартістю для бухобліку в ТОВ;
  4. Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що підтверджує реєстрацію права власності на нежитлові будівлі за Товариством.

Узгоджена засновниками вартість будівель, зафіксована у протоколі та акті приймання-передачі, є основою для їх відображення в обліку.

 

 Бухгалтерські проведення

Внесок нежитлових промислових будівель до статутного капіталу відображається в обліку ТОВ через збільшення вартості основних засобів та формування зареєстрованого капіталу, використовуючи рахунок 46 "Неоплачений капітал" як проміжний.

Бухгалтерські проведення будуть такими:

1. На дату державної реєстрації ТОВ (або змін до статуту щодо розміру капіталу) відображається формування статутного капіталу та заборгованість засновника за внеском:

  • Дебет рахунку 46 "Неоплачений капітал"Кредит субрахунку 401 "Статутний капітал" - На суму узгодженої вартості нежитлових будівель, що вносяться.

2. На дату фактичного отримання будівель (підписання Акта приймання-передачі та державної реєстрації права власності за ТОВ) відображається оприбуткування активу та погашення заборгованості засновника:

  • Дебет субрахунку 103 "Будівлі та споруди" (або іншого відповідного субрахунку рахунку 10 "Основні засоби") Кредит рахунку 46 "Неоплачений капітал" - На суму узгодженої вартості нежитлових будівель.

Висновок:

Для оприбуткування нежитлових промислових будівель, внесених до статутного капіталу ТОВ, необхідно:

  • Оформити рішення засновників (протокол), статут, акт приймання-передачі (з узгодженою вартістю) та витяг з реєстру прав власності;
  • Відобразити в бухгалтерському обліку через рахунок 46 "Неоплачений капітал" для формування статутного капіталу та оприбуткування будівель на субрахунок 103 "Будівлі та споруди" за узгодженою вартістю.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік самостійно виготовленого вібросита як ОЗ
    Підприємство самостійно виготовило вібросито для власних потреб, яке відповідає критеріям основних засобів. Які бухгалтерські проведення необхідно виконати для відображення створення та введення в експлуатацію цього об'єкта ОЗ?
    19.12.202521
  • Адміністративні витрати благодійного фонду: відображення в бухобліку
    Які бухгалтерські проведення застосовує благодійний фонд для обліку отримання коштів на статутну діяльність та їх витрачання на адміністративні витрати? Надайте типові кореспонденції рахунків від моменту надходження цільового фінансування до відображення адміністративних витрат
    19.12.202525
  • Оприбуткування товару за умовами EXW з доставкою "Новою Поштою": період та обґрунтування
    Постачальник передає товар на умовах EXW Incoterms 2020 через Нову Пошту. Право власності переходить при отриманні від НП. Видаткова та податкова накладні датовані 27.10.25, товар отримано 05.11.25. В якому періоді оприбуткувати товар та врахувати ПДВ?
    19.12.202520
  • Придбання обладнання частково фінансує ЮНІСЕФ: облік та ПДВ-наслідки
    Підприємство «А» (платник ПДВ) уклало договір на придбання у підприємства «Б» (платника ПДВ) обладнання на суму 1 200 000 грн (у т.ч. 200 000 грн). За умовами договору оплату за обладнання без ПДВ (1 000 000 грн) здійснює Дитячий фонд ООН. Решту суми (200 000 грн) оплачує підприємство «А». ПН зареєстрована на підприємство «А». Як оприбуткувати обладнання в бухобліку? Чи має право підприємство «А» на податковий кредит з ПДВ? Чи потрібно реєструвати ПН на компенсуючі податкові зобов'язання?
    19.12.202524
  • Оренда за неповний місяць: як відобразити в обліку?
    ТОВ (ТРЦ) здає в оренду приміщення. У договорі вказано орендну ставку за м² за повний місяць. Якщо орендар починає користуватися приміщенням з 16 числа місяця, то як коректно відобразити послугу в акті: змінювати ціну за м², площу чи застосовувати інший підхід для розрахунку вартості оренди пропорційно фактичній кількості днів користування?
    18.12.2025321