• Посилання скопійовано

Які витрати включаються до 50% витрат за пп. 14.1.159 ПКУ?

Підприємство, основним видом діяльності якого є торгівля, закуповує в одного нерезидента товар обсягом понад 75% усього імпорту. Які операції, пов'язані з придбанням, включаються до 50% загальної вартості продукції (товарів, робіт, послуг) за нормами пп. 14.1.159 ПКУ? Чи враховуються тут інші статті витрат, наприклад, заробітна плата тощо?

Відповідно до пп. 14.1.159 ПКУ, пов'язані особи - це юридичні та/або фізичні особи, та/або утворення без статусу юридичної особи, відносини між якими можуть впливати на умови або економічні результати їхньої діяльності чи діяльності осіб, яких вони представляють, з урахуванням критеріїв, наведених нижче в цьому пункті.

Одним із таких критеріїв для юридичних осіб є такий:

  • вартість продукції (товарів, робіт, послуг), придбаної юридичною особою - резидентом в іншої окремої юридичної особи - нерезидента або окремого іноземного утворення без статусу юридичної особи (в тому числі у нерезидента, який провадить господарську діяльність через постійне представництво на території України) протягом календарного року, становить 75 і більше відсотків вартості продукції (товарів, робіт, послуг), придбаної такою особою у всіх нерезидентів, за умови, що сума таких операцій з придбання становить 50 і більше відсотків загальної вартості продукції (товарів, робіт, послуг), придбаної такою юридичною особою – резидентом.

Про яку загальну вартість продукції (товарів, робіт, послуг), придбаної юридичною особою – резидентом, йдеться? Тобто яка продукція (товари, роботи, послуги) мається на увазі? Чи включається сюди, наприклад, заробітна плата, інші витрати?

На наш погляд, виходячи з логіки та структури норми пп. 14.1.159 ПКУ, до загальної вартості продукції включається загальна вартість придбаних товарів, робіт, послуг за цивільноправовими договорами в інших осіб, як у нерезидентів, так і в резидентів.

У бухгалтерському обліку такі придбання відображаються, як правило, на рахунку 63, субрахунку 685 тощо. Тож потрібно взяти загальний обсяг придбань, відображених протягом календарного року за кредитом цих рахунків.

Але якихось рекомендацій податкової служби щодо розуміння цієї норми ми не знаємо. Тому для уникнення непорозумінь може бути доцільним отримати індивідуальну податкову консультацію.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Відображення пільг із плати за землю на територіях активних бойових дій у бухобліку
    Яким чином середньому підприємству, що веде облік за НП(С)БО, відобразити податкові пільги з плати за земельні ділянки на територіях активних бойових дій, якщо пільга виникла після проведення нарахування та оплати або до цих операцій? Чи може підприємство самостійно передбачити облік пільг, якщо облік таких операцій не регламентовано нормативними документами?
    05.12.202520
  • Визначення собівартості при продажу вирощених курей
    Як визначити собівартість при продажу 15.11 частини живих курей, що вирощуються, якщо витрати обліковуються на рахунках 231 (витрати тваринництва) та 91 (загальновиробничі витрати)?
    05.12.202534
  • Відображення дозаправки палива в каністру в маршрутному листі
    Як правильно оформити та відобразити в маршрутному листі додаткову заправку дизельного палива водієм у каністру, щоб забезпечити коректне документальне підтвердження для списання ПММ?
    05.12.202596
  • Списання повністю замортизованого ноутбука ТОВ на ЄП
    ТОВ на ЄП з ПДВ потребує списати з балансу повністю замортизований ноутбук (первісна вартість - 4483 грн, знос - 4483 грн, залишкова вартість - 0 грн, введений у експлуатацію 2015 року), який не підлягає ремонту, але фізично не утилізується. Які документи необхідно оформити для списання, які бухгалтерські проведення здійснити та які податкові наслідки (зокрема, щодо ПДВ) виникають при такому списанні?
    05.12.20251 007
  • Оформлення наказу та акту введення МНМА групою
    Підприємство придбало 10 одиниць МНМА однієї номенклатури. Чи можна оформити один наказ про введення в експлуатацію та один акт введення в експлуатацію на всі 10 одиниць, чи необхідно складати окремі наказ і акт на кожну одиницю МНМА?
    05.12.2025469