• Посилання скопійовано

Об’єднання кілька об’єктів ОЗ в один та облік витрат на вирівнювання землі

Підприємство придбало три земельні ділянки та обліковує їх на субрахунку 101. Прийнято рішення їх об’єднати, тому робилась нова топографічна зйомка та виготовлялась технічна документація. Куди віднести витрати на техдокументацію? Як відобразити в обліку об’єднання ділянок в одну? Також робилося вирівнювання та планування земельних ділянок. Як ці витрати відобразити в обліку?

Об’єднання ділянок

Прямо в НП(С)БО 7 про особливості об’єднання кількох об’єктів в один нічого не сказано.

Поряд з цим немає і заборони. Тому для розв'язання цього питання виходимо із загальних норм НП(С)БО 7.

Відповідно до п. 4 НП(С)БО 7 об'єкт основних засобів — це: 

  • закінчений пристрій з усіма пристосуваннями і приладдям до нього;  
  • конструктивно відокремлений предмет, призначений для виконання певних самостійних функцій; 
  • відокремлений комплекс конструктивно з'єднаних предметів однакового або різного призначення, що мають для їх обслуговування загальні пристосування, приладдя, керування та єдиний фундамент, унаслідок чого кожен предмет може виконувати свої функції, а комплекс - певну роботу тільки в складі комплексу, а не самостійно;
  • інший актив, що відповідає визначенню основних засобів, або частина такого активу, що контролюється підприємством.

Відповідно до п. 14 НП(С)БО 7 первісна вартість основних засобів збільшується на суму витрат, пов'язаних з поліпшенням об'єкта (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція тощо), що призводить до збільшення майбутніх економічних вигод, первісно очікуваних від використання об'єкта. 

На наш погляд, об’єднання трьох ділянок в одну можна розглядати як варіант модифікації цих об’єктів в один об’єкт. А тому, по-перше, первісна вартість всіх трьох ділянок списується до складу первісної вартості об’єднаної ділянки:

  • Дт 101 (об’єднана) Кт 101 (1);
  • Дт 101 (об’єднана) Кт 101 (2);
  • Дт 101 (об’єднана) Кт 101 (3).

По-друге, витрати на техдокументацію збільшують первісну вартість об’єднаної ділянки, як витрати на поліпшення (модифікацію) об’єкта ОЗ (земельної ділянки):

  • Дт 152 Кт 631 — отримані послуги з виготовлення техдокументації;
  • Дт 101 (об’єднана) Кт 152 — збільшену первісну вартість ділянки на вартість послуг.

 

Облік витрат з вирівнювання та планування земельних ділянок

Облік залежить від призначення земельних ділянок.

Якщо це земельні ділянки для зведення (будівництва) на них будівель, споруд, то такі витрати з вирівнювання та планування збільшують вартість будівництва.

Якщо це землі сільгосппризначення, то такі витрати списуються на субрахунок 152, потім зараховуються до складу ОЗ на субрахунок 102 «Капітальні витрати на поліпшення земель».

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік витрат благодійного фонду за відсутності цільових надходжень
    Благодійний фонд отримав послуги з електроенергії у грудні з актом виконаних робіт, які було віднесено до витрат (Дт 949 Кт 685) з одночасним проведенням (Дт 48 Кт 718). Оплата за послуги не здійснювалася, що призвело до кредиторської заборгованості. Після закриття місяця виникло дебетове сальдо за рахунком 48 через відсутність цільових надходжень. Які госпоперації потрібно було провести у випадку, коли витрати понесені в одному році, а кошти від благодійників для їх оплати не надходили?
    01.04.202533
  • Чи може підприємець-"загальносистемник" використати експертну оцінку для нарахування амортизації ОЗ?
    Підприємець-платник ЄП перейшов на загальну систему оподаткування. Документи на основні засоби (вантажні автомобілі), які безпосередньо використовуються у госпдіяльності, не збереглися. Чи правомірно використовувати оціночну вартість незалежного експерта для нарахування амортизації?
    01.04.202524
  • Облік придбання державного підприємства на аукціоні
    ТОВ на загальній системі придбало держпідприємство через аукціон з умовою погашення всіх боргів ДП. Підприємство отримало майно та зобов'язання ДП за передавальними актами з балансовими сумами. Як ТОВ має відобразити в бухобліку отримані активи та зобов'язання ДП? Яку кореспонденцію рахунків слід застосувати при оприбуткуванні майна та зобов'язань? Як відобразити в обліку погашення частини боргів, що вже сплачені, та непогашені зобов'язання?
    31.03.202517
  • Прискорена амортизація автомобіля, отриманого у фінлізинг
    Підприємство, платник податку на прибуток, що коригує фінрезультат до оподаткування на податкові різниці з розділу ІІІ ПКУ, отримало у фінансовий лізинг на 5 років автомобіль (за програмою кредитування 5-7-9). Чи можна застосувати до такого автомобіля прискорену амортизацію, як в податковому обліку, так і в бухгалтерському (2 роки)?
    31.03.202578
  • Облік витрат на відрядження працівника-експерта у слідчих діях
    Працівник підприємства був залучений як спеціаліст (експерт) до проведення слідчих дій у межах кримінального провадження. Як обліковувати витрати на відшкодування витрат на відрядження: як прямі витрати, інші операційні витрати чи інші витрати?
    28.03.202549