• Посилання скопійовано

Об’єднання кілька об’єктів ОЗ в один та облік витрат на вирівнювання землі

Підприємство придбало три земельні ділянки та обліковує їх на субрахунку 101. Прийнято рішення їх об’єднати, тому робилась нова топографічна зйомка та виготовлялась технічна документація. Куди віднести витрати на техдокументацію? Як відобразити в обліку об’єднання ділянок в одну? Також робилося вирівнювання та планування земельних ділянок. Як ці витрати відобразити в обліку?

Об’єднання ділянок

Прямо в НП(С)БО 7 про особливості об’єднання кількох об’єктів в один нічого не сказано.

Поряд з цим немає і заборони. Тому для розв'язання цього питання виходимо із загальних норм НП(С)БО 7.

Відповідно до п. 4 НП(С)БО 7 об'єкт основних засобів — це: 

  • закінчений пристрій з усіма пристосуваннями і приладдям до нього;  
  • конструктивно відокремлений предмет, призначений для виконання певних самостійних функцій; 
  • відокремлений комплекс конструктивно з'єднаних предметів однакового або різного призначення, що мають для їх обслуговування загальні пристосування, приладдя, керування та єдиний фундамент, унаслідок чого кожен предмет може виконувати свої функції, а комплекс - певну роботу тільки в складі комплексу, а не самостійно;
  • інший актив, що відповідає визначенню основних засобів, або частина такого активу, що контролюється підприємством.

Відповідно до п. 14 НП(С)БО 7 первісна вартість основних засобів збільшується на суму витрат, пов'язаних з поліпшенням об'єкта (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція тощо), що призводить до збільшення майбутніх економічних вигод, первісно очікуваних від використання об'єкта. 

На наш погляд, об’єднання трьох ділянок в одну можна розглядати як варіант модифікації цих об’єктів в один об’єкт. А тому, по-перше, первісна вартість всіх трьох ділянок списується до складу первісної вартості об’єднаної ділянки:

  • Дт 101 (об’єднана) Кт 101 (1);
  • Дт 101 (об’єднана) Кт 101 (2);
  • Дт 101 (об’єднана) Кт 101 (3).

По-друге, витрати на техдокументацію збільшують первісну вартість об’єднаної ділянки, як витрати на поліпшення (модифікацію) об’єкта ОЗ (земельної ділянки):

  • Дт 152 Кт 631 — отримані послуги з виготовлення техдокументації;
  • Дт 101 (об’єднана) Кт 152 — збільшену первісну вартість ділянки на вартість послуг.

 

Облік витрат з вирівнювання та планування земельних ділянок

Облік залежить від призначення земельних ділянок.

Якщо це земельні ділянки для зведення (будівництва) на них будівель, споруд, то такі витрати з вирівнювання та планування збільшують вартість будівництва.

Якщо це землі сільгосппризначення, то такі витрати списуються на субрахунок 152, потім зараховуються до складу ОЗ на субрахунок 102 «Капітальні витрати на поліпшення земель».

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.202527
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202546
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.2025171
  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202580
  • Облік земельного податку за невикористовувану ділянку: на який рахунок?
    ТОВ є власником незабудованої земельної ділянки з цільовим призначенням для торгівлі. Ділянка не використовується у господарській діяльності. Виникає питання щодо коректного відображення в бухгалтерському обліку сум нарахованого земельного податку, зокрема, на якому рахунку витрат його слід обліковувати?
    15.08.202539