• Посилання скопійовано

Об’єднання кілька об’єктів ОЗ в один та облік витрат на вирівнювання землі

Підприємство придбало три земельні ділянки та обліковує їх на субрахунку 101. Прийнято рішення їх об’єднати, тому робилась нова топографічна зйомка та виготовлялась технічна документація. Куди віднести витрати на техдокументацію? Як відобразити в обліку об’єднання ділянок в одну? Також робилося вирівнювання та планування земельних ділянок. Як ці витрати відобразити в обліку?

Об’єднання ділянок

Прямо в НП(С)БО 7 про особливості об’єднання кількох об’єктів в один нічого не сказано.

Поряд з цим немає і заборони. Тому для розв'язання цього питання виходимо із загальних норм НП(С)БО 7.

Відповідно до п. 4 НП(С)БО 7 об'єкт основних засобів — це: 

  • закінчений пристрій з усіма пристосуваннями і приладдям до нього;  
  • конструктивно відокремлений предмет, призначений для виконання певних самостійних функцій; 
  • відокремлений комплекс конструктивно з'єднаних предметів однакового або різного призначення, що мають для їх обслуговування загальні пристосування, приладдя, керування та єдиний фундамент, унаслідок чого кожен предмет може виконувати свої функції, а комплекс - певну роботу тільки в складі комплексу, а не самостійно;
  • інший актив, що відповідає визначенню основних засобів, або частина такого активу, що контролюється підприємством.

Відповідно до п. 14 НП(С)БО 7 первісна вартість основних засобів збільшується на суму витрат, пов'язаних з поліпшенням об'єкта (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція тощо), що призводить до збільшення майбутніх економічних вигод, первісно очікуваних від використання об'єкта. 

На наш погляд, об’єднання трьох ділянок в одну можна розглядати як варіант модифікації цих об’єктів в один об’єкт. А тому, по-перше, первісна вартість всіх трьох ділянок списується до складу первісної вартості об’єднаної ділянки:

  • Дт 101 (об’єднана) Кт 101 (1);
  • Дт 101 (об’єднана) Кт 101 (2);
  • Дт 101 (об’єднана) Кт 101 (3).

По-друге, витрати на техдокументацію збільшують первісну вартість об’єднаної ділянки, як витрати на поліпшення (модифікацію) об’єкта ОЗ (земельної ділянки):

  • Дт 152 Кт 631 — отримані послуги з виготовлення техдокументації;
  • Дт 101 (об’єднана) Кт 152 — збільшену первісну вартість ділянки на вартість послуг.

 

Облік витрат з вирівнювання та планування земельних ділянок

Облік залежить від призначення земельних ділянок.

Якщо це земельні ділянки для зведення (будівництва) на них будівель, споруд, то такі витрати з вирівнювання та планування збільшують вартість будівництва.

Якщо це землі сільгосппризначення, то такі витрати списуються на субрахунок 152, потім зараховуються до складу ОЗ на субрахунок 102 «Капітальні витрати на поліпшення земель».

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік витрат на відрядження, якщо кошти видані в одному місяці, а використані в іншому
    ТОВ займається міжнародними перевезеннями. Водіям видано корпоративні картки. Чи потрібно водіям складати авансовий звіт? Яка дата авансового звіту? Як списати пальне, якщо воно придбано 16.03.2024 р., а водій повернувся з відрядження 10.04.2024 року?
    16.05.202414
  • Облік та оподаткування при ліквідації ОЗ резидентом Дія. Сіті
    ТОВ є резидентом Дія. Сіті. Має на балансі об’єкт ОЗ (аудіокімната в орендованому офісі, віднесена до групи 3 ОЗ, як будинки і споруди, із строком 10 років), який планується ліквідувати (розібрати аудіокімнати) і оприбуткувати отримані матеріали. Як відображати в бухобліку? Як ця операція вплине на оподаткування?
    15.05.202413
  • Ремонт авто після ДТП власними силами: облік та оподаткування
    Службове авто потрапило в ДТП. Страхова компанія перерахувала відшкодування згідно з актом ДТП – 14000 грн. Підприємство придбало запчастини. Ремонт буде проведено власними силами. Як відобразити дану операцію в обліку та оподаткувати ПДВ?
    13.05.202418
  • Помилка в експрес-накладній: нюанси обліку та оподаткування
    Підприємство, платник податку на прибуток, ПДВ, купує товар через Нову пошту. Оплата доставки за рахунок підприємства. В експрес-накладній дані відправника не відповідають даним постачальника товару. Які податкові наслідки такої невідповідності?
    13.05.202419
  • Оподаткування та облік прощення працівнику неповернутої суми ПФД
    У 2023 р. Товариство надало працівнику підприємства ПФД у розмірі 100000 грн. строком на 1 рік. ПФД відобразили у Додатку 4ДФ з ознакою доходу «197». У 2024 р. працівник повернув половину ПФД. Строк дії договору до листопада 2024 р., але вже відомо, що працівник не зможе її повернути. Як відобразити цю операцію в додатку 4ДФ і хто повинен сплатити ПДФО та ВЗ?
    13.05.202426