• Посилання скопійовано

Облік оренди та оплата, за яку прив’язана до курсу долара

Підприємство – платник податку на прибуток (без різниць) орендує приміщення у ФОП – неплатника ПДВ. Вартість оренди визначена у гривнях і зафіксована у доларах США на момент складання договору. За договором, оплата щомісяця до 25 числа за курсом на дату оплати. Цією самою датою складається і акт послуг оренди за відповідний місяць. Як відображати це в обліку орендаря?

В даній ситуації ціна оренди за місяць є плаваючою і визначається в гривнях за курсом долара США на дату оплати. З урахуванням того, що офіційний курс долара США на час воєнного стану є фіксованим і становить 36,5686 грн/долар, сторони використовують комерційний курс.

Тобто, яка сума орендної плати визначена в гривнях за певний місяць, така ж сума відображається і в акті, який складають сторони кожного місяця. Тобто, розходжень між сумою акту і сумою оплати немає. Тож і різниць між сумою оплати і сумою акту не виникає.

Наведемо в таблиці приклад відображення оренди в обліку орендаря, якщо приміщення використовується для виробничих потреб (цех). Нехай за договором місячна ціна оренди прив’язана до 4500 дол. США, яка визначається за середнім курсом продажу валюти на сайті, встановленому договором.

№з/п

Зміст господарської операції

Кореспондуючі рахунку

Сума, грн.

дебет

кредит

Оренда за перший місяць

1

Оплата орендодавцю (середній курс продажу на дату оплати – 37,9 грн. за 1 дол. США; 4500 х 37,9)

631

311

170 550

2

Нараховано орендну плату

91

631

170 550

Оренда за другий місяць

3

Оплата орендодавцю (середній курс продажу на дату оплати – 38,0 грн. за 1 дол. США; 4500 х 38,0)

631

311

171 000

4

Нараховано орендну плату

91

631

171 000

З таблиці наочно видно, що ціна оренди першого місяця 170 550 грн, а другого місяця — 171 000 грн.

Тобто, повторимося, різниць тут не виникає, просто кожного місяця змінюється вартість орендної плати. Різниці виникатимуть, якщо за актом виставлятиметься одна сума оренди, а сплачуватиметься залежно від курсу іноземної валюти інша. Таку ситуацію ми розглядали тут.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Гарантійний ремонт продукції виробником: як відобразити в обліку?
    Як підприємству-виробнику, що реалізує продукцію юрособам, бухгалтерськи та податково коректно обліковувати витрати на виконання гарантійних ремонтів (створення забезпечення/резерву, списання запчастин, роботи) відповідно до НП(С)БО та ПКУ?
    Сьогодні 14:1716
  • Чайові сплачено корпоративною карткою: як облікувати?
    Який порядок бухгалтерського та податкового обліку суми чайових, сплачених працівником (підзвітною особою) з корпоративної платіжної картки, і як це відобразити в авансовому звіті?
    Сьогодні 11:0841
  • Відображення в обліку поточного ремонту виробничого обладнання та вплив на собівартість продукції
    Як коректно відобразити в бухобліку (проведення, періодичність) витрати на поточний ремонт виробничого обладнання, амортизація якого обліковується на рахунку 23 "Виробництво"? Чи включаються ці витрати до складу виробничої собівартості продукції у звітному періоді?
    Сьогодні 10:1644
  • Інвентаризація окремого основного засобу, а не всієї групи: чи дозволено?
    Чи дозволяється підприємству під час проведення річної інвентаризації основних засобів здійснити інвентаризацію лише одного конкретного об'єкта, а не всієї групи (підгрупи) основних засобів, закріпленої за матеріально відповідальною особою?
    Сьогодні 08:0240
  • Перетворення складу на офіс: що в бухобліку?
    ТОВ на загальній системі орендує нежитлове приміщення, яке може викоритовувати як склад чи офіс. Частину приміщень, яку раніше використовували як складські, керівник хоче відремонтувати і використовувати як офісні. Які документи треба оформити, щоб перевести приміщення із складських в офісні? Як правильно оформити документи, щоб ремонт цих приміщень (заміна дверей, штаклювання, заміна підлового покриття) можна віднести на витрати? Які бухгалтерські проведення при переведенні складських кімнат в офісні?
    14.10.202532