• Посилання скопійовано

Облік оренди та оплата, за яку прив’язана до курсу долара

Підприємство – платник податку на прибуток (без різниць) орендує приміщення у ФОП – неплатника ПДВ. Вартість оренди визначена у гривнях і зафіксована у доларах США на момент складання договору. За договором, оплата щомісяця до 25 числа за курсом на дату оплати. Цією самою датою складається і акт послуг оренди за відповідний місяць. Як відображати це в обліку орендаря?

В даній ситуації ціна оренди за місяць є плаваючою і визначається в гривнях за курсом долара США на дату оплати. З урахуванням того, що офіційний курс долара США на час воєнного стану є фіксованим і становить 36,5686 грн/долар, сторони використовують комерційний курс.

Тобто, яка сума орендної плати визначена в гривнях за певний місяць, така ж сума відображається і в акті, який складають сторони кожного місяця. Тобто, розходжень між сумою акту і сумою оплати немає. Тож і різниць між сумою оплати і сумою акту не виникає.

Наведемо в таблиці приклад відображення оренди в обліку орендаря, якщо приміщення використовується для виробничих потреб (цех). Нехай за договором місячна ціна оренди прив’язана до 4500 дол. США, яка визначається за середнім курсом продажу валюти на сайті, встановленому договором.

№з/п

Зміст господарської операції

Кореспондуючі рахунку

Сума, грн.

дебет

кредит

Оренда за перший місяць

1

Оплата орендодавцю (середній курс продажу на дату оплати – 37,9 грн. за 1 дол. США; 4500 х 37,9)

631

311

170 550

2

Нараховано орендну плату

91

631

170 550

Оренда за другий місяць

3

Оплата орендодавцю (середній курс продажу на дату оплати – 38,0 грн. за 1 дол. США; 4500 х 38,0)

631

311

171 000

4

Нараховано орендну плату

91

631

171 000

З таблиці наочно видно, що ціна оренди першого місяця 170 550 грн, а другого місяця — 171 000 грн.

Тобто, повторимося, різниць тут не виникає, просто кожного місяця змінюється вартість орендної плати. Різниці виникатимуть, якщо за актом виставлятиметься одна сума оренди, а сплачуватиметься залежно від курсу іноземної валюти інша. Таку ситуацію ми розглядали тут.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    Сьогодні 09:542
  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202562
  • Облік земельного податку за невикористовувану ділянку: на який рахунок?
    ТОВ є власником незабудованої земельної ділянки з цільовим призначенням для торгівлі. Ділянка не використовується у господарській діяльності. Виникає питання щодо коректного відображення в бухгалтерському обліку сум нарахованого земельного податку, зокрема, на якому рахунку витрат його слід обліковувати?
    15.08.202529
  • Облік неповоротної тари: списання та договірні умови
    Виробник паливних гранул (платник ПДВ та податку на прибуток на загальних підставах, високодохідник) використовує для затарювання продукції безпосередньо в процесі виробництва поліпропіленові мішки (біг-беги). Вартість мішків в договорі планується включати до ціни гранул, не виділяючи її окремо. В обліку вартість мішків списується на рахунок 93 «Витрати на збут» у момент виробництва. Чи є такий підхід правильним та як коректно прописати відповідні умови в договорі?
    14.08.202519
  • Заміна лізингоодержувача: облік та оподаткування у першого лізингоотрумувача
    Компанія "А" (первісний лізингоодержувач) за тристороннім договором з лізингодавцем та Компанією "Б" (новий лізингоодержувач) передає право користування автомобілями, отриманими у фінансовий лізинг. Виникають питання щодо документального оформлення, податкових наслідків (зокрема, ПДВ) та порядку відображення операції в бухобліку первісного лізингоодержувача – Компанії "А"
    14.08.202510