• Посилання скопійовано

Облік шин та акумуляторів мобілізованого авто

На потреби ЗСУ був мобілізований вантажний автомобіль в рамках виконання мобілізаційного обов'язку. Автомобіль залишається на балансі підприємства та продовжує амортизуватися. А як бути з обліком шин та акумуляторів, які встановлені на авто, та для обліку яких потрібно знати пробіг та часи роботи автомобіля?

Шини

Правила експлуатації та списання шин регламентуються Нормами №488.

Їх зобов’язані застосовувати усі підприємства, які експлуатують, утримують КТЗ, спеціальні машини, виконані на колісних шасі, що пересуваються вулично-дорожньою мережею загального користування та в особливих умовах експлуатації.

На кожну шину, встановлену на КТЗ, заводиться картка обліку пробігу (наробітку) пневматичної шини, форму якої наведено у додатку 5 до Норм №488.

Облік фактичного пробігу шини ведуть на підставі подорожніх листів або інших документів.

З наведеного бачимо, що облік шин ведеться підприємством, яке експлуатує автомобіль. Якщо автомобіль передано в користування іншим особам, в розглядуваній ситуації для потреб ЗСУ, то підприємство, яке передало такий автомобіль, вже його не експлуатує, а тому і підстав для ведення обліку шин немає. 

Причому в Нормах №488 така ситуація не врегульована. А, отже, вона може вирішуватися виключно на розсуд підприємства, яке передало авто.

Наприклад, може бути видано наказ керівника підприємства, яким встановлюється призупинення обліку шин у відповідних картках, з поновленням такого обліку на підставі інвентаризації у разі повернення авто. Причому у картці варто зробити відмітку про передачу авто, на якому встановлено шини, для потреб ЗСУ.

 

Акумулятори

Експлуатація та списання акумуляторних батаре регламентується Нормами №489 та Правилами №795. Згідно з п. 3.14 Норм №489 після надходження на підприємство АБ буде експлуатуватися до закінчення експлуатаційних норм середнього ресурсу. Такі норми наведені у додатках 1-8 Норм №489. Однак, якщо виробник АБ установлює в експлуатаційній документації чи в договорі купівлі-продажу гарантійний ресурс своєї продукції або норми середнього ресурсу вищими, аніж визначено Нормами №489, слід застосовувати саме норми виробника (пп. 3.9 Норм №489). АБ, яка досягла граничного технічного стану і не придатна для виконання функцій за призначенням, але не вичерпала встановлений ресурс, списують за рішенням комісії згідно з пп. 8.4 Правил №795.

Аналітичний облік АБ здійснюється в Картці обліку наробітку та відстежування обігу АБ за формою, наведеною в додатку 12 до Правил №795. Облікова картка заводиться на кожну акумуляторну батарею.

Як бачимо, з акумуляторами те саме, що з шинами. Облік веде та особа, яка експлуатує автомобіль. А що робити, якщо авто передане іншим особам, зокрема ЗСУ, в Правилах №795 не сказано.

Тому й тут наша порада така сама, як і щодо шин. Може бути видано наказ керівника підприємства, яким встановлюється призупинення обліку акумуляторів у відповідних картках, з поновленням такого обліку на підставі інвентаризації у разі повернення авто. При цьому у картці варто зробити відмітку про передачу авто, на якому встановлено акумулятори, для потреб ЗСУ.

***

Читайте також: Облік акумуляторів та шин (dtkt.ua)

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»