• Посилання скопійовано

Захисні маски під підпис в журналі

Підприємство видає маски захисні працівникам під підпис з початку оголошення карантину, тобто з березня 2020 року. Маски потрібно видавати працівникам постійно під підпис у журналі, чи тільки тоді, коли Україна в червоній зоні?

Відповідно до ч. 3 ст. 3 Закону №1645 власники, а також керівники та інші посадові особи підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності зобов'язані в межах своїх повноважень сприяти здійсненню заходів щодо захисту населення від інфекційних хвороб. 

Обов’язковість ведення журналу з видачі ЗІЗ передбачено Правилами охорони праці під час виконання робіт на висоті, затверджених наказом №4. У пп. 4.1.17 Правил №4 зазначено, що в підрозділах підприємств,  які  застосовують  засоби захисту,  необхідно  вести  Журнал  обліку  та  зберігання засобів захисту (додаток 4 до цих Правил), а в пп. 4.1.12 цих Правил, визначені засоби захисту, які відображаються в даному журналі.

Як бачимо, до цього переліку не включені маски, респіратори та інші ЗІЗ, якими користуються працівники під час карантину. Тож і документально оформити видачу працівникам ЗІЗ можна по-різному.

Таким чином, для організації правильного списання засобів індивідуального захисту, їх видачу працівникам можна оформити за допомогою реєстрів, відомостей видачі чи в самостійно розробленій формі журналу з відображенням в них кількості виданих масок, респіраторів тощо під підпис. 

Працівники мають користуватися ЗІЗ щодня до дня закінчення в країні карантину, а не тільки тоді, коли встановлено «червону зону». Забезпечення роботодавцем працівників такими засобами залежить від того, що прописано в Положенні про захист персоналу та дотримання інших санітарних та протиепідемічних заходів (на постійній основі чи частково під час карантину, чи тільки у разі введення «червоної зони»).

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік самостійно виготовленого вібросита як ОЗ
    Підприємство самостійно виготовило вібросито для власних потреб, яке відповідає критеріям основних засобів. Які бухгалтерські проведення необхідно виконати для відображення створення та введення в експлуатацію цього об'єкта ОЗ?
    19.12.202513
  • Адміністративні витрати благодійного фонду: відображення в бухобліку
    Які бухгалтерські проведення застосовує благодійний фонд для обліку отримання коштів на статутну діяльність та їх витрачання на адміністративні витрати? Надайте типові кореспонденції рахунків від моменту надходження цільового фінансування до відображення адміністративних витрат
    19.12.202511
  • Оприбуткування товару за умовами EXW з доставкою "Новою Поштою": період та обґрунтування
    Постачальник передає товар на умовах EXW Incoterms 2020 через Нову Пошту. Право власності переходить при отриманні від НП. Видаткова та податкова накладні датовані 27.10.25, товар отримано 05.11.25. В якому періоді оприбуткувати товар та врахувати ПДВ?
    19.12.202517
  • Придбання обладнання частково фінансує ЮНІСЕФ: облік та ПДВ-наслідки
    Підприємство «А» (платник ПДВ) уклало договір на придбання у підприємства «Б» (платника ПДВ) обладнання на суму 1 200 000 грн (у т.ч. 200 000 грн). За умовами договору оплату за обладнання без ПДВ (1 000 000 грн) здійснює Дитячий фонд ООН. Решту суми (200 000 грн) оплачує підприємство «А». ПН зареєстрована на підприємство «А». Як оприбуткувати обладнання в бухобліку? Чи має право підприємство «А» на податковий кредит з ПДВ? Чи потрібно реєструвати ПН на компенсуючі податкові зобов'язання?
    19.12.202521
  • Оренда за неповний місяць: як відобразити в обліку?
    ТОВ (ТРЦ) здає в оренду приміщення. У договорі вказано орендну ставку за м² за повний місяць. Якщо орендар починає користуватися приміщенням з 16 числа місяця, то як коректно відобразити послугу в акті: змінювати ціну за м², площу чи застосовувати інший підхід для розрахунку вартості оренди пропорційно фактичній кількості днів користування?
    18.12.2025270