• Посилання скопійовано

Витрати на дообладнання нового автомобіля, придбаного у фінлізинг: що в обліку?

Як провести в обліку витрати на обклеювання плівкою нового авто, що придбане у фінансовий лізинг?

До первісної вартості об’єкта основних засобів, отриманого у фінансову оренду (Дт 152), включаються також інші витрати, пов’язані з його придбанням та доставкою та які несе лізингоотримувач. Перелік таких витрат міститься в п. 8 П(С)БО 7:

  • реєстраційні збори, державне мито та аналогічні платежі, що здійснюються у зв’язку з придбанням (отриманням) прав на об’єкт основних засобів – якщо ці витрати несе лізингоотримувач;
  • суми ввізного мита;
  • суми непрямих податків у зв’язку з придбанням основних засобів (якщо вони не будуть відшкодовані підприємству);
  • витрати зі страхування ризиків доставки основних засобів (якщо згідно з договором фінансового лізингу ці витрати покладено на лізингоотримувача);
  • витрати на транспортування, установку, монтаж, налагодження об’єкта основних засобів (якщо ці витрати покладено на лізингоотримувача);
  • інші витрати, безпосередньо пов’язані з доведенням об’єкта основних засобів до стану, в якому він придатний для використання із запланованою метою.

На нашу думку, наклеювання плівки на нове авто можна віднести до таких інших витрат, якщо воно здійснюється до введення авто в експлуатацію. В цьому разі такі витрати слід спочатку віднести на рах. 152: Дт 152 Кт 631.

Після того, як здійснені всі витрати, пов'язані з придбанням авто та підготовокю його до експлуатації, здійснюється введення в експлуатацію об’єкта основних засобів – автомобіля, отриманого за договором фінлізингу. В бухобліку лізингоотримувача це відображається записом: Дт 105 Кт 152 – на суму всіх витрат, понесених з метою придбання та підготовки автомобіля до експлуатації.

Якщо ж наклеювання плівки проведено після того, як автомобіль почав експлуатуватися, його вартість доцільніше віднести до складу витрат звітного періоду як поточні витрати на утримання основних засобів: Дт 23, 91, 92, 93, 949 (в залежності від того, для яких цілей використовується автомобіль) Кт 631.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    Сьогодні 09:5515
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025176
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202551
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.2025209
  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202588