• Посилання скопійовано

Витрати на дообладнання нового автомобіля, придбаного у фінлізинг: що в обліку?

Як провести в обліку витрати на обклеювання плівкою нового авто, що придбане у фінансовий лізинг?

До первісної вартості об’єкта основних засобів, отриманого у фінансову оренду (Дт 152), включаються також інші витрати, пов’язані з його придбанням та доставкою та які несе лізингоотримувач. Перелік таких витрат міститься в п. 8 П(С)БО 7:

  • реєстраційні збори, державне мито та аналогічні платежі, що здійснюються у зв’язку з придбанням (отриманням) прав на об’єкт основних засобів – якщо ці витрати несе лізингоотримувач;
  • суми ввізного мита;
  • суми непрямих податків у зв’язку з придбанням основних засобів (якщо вони не будуть відшкодовані підприємству);
  • витрати зі страхування ризиків доставки основних засобів (якщо згідно з договором фінансового лізингу ці витрати покладено на лізингоотримувача);
  • витрати на транспортування, установку, монтаж, налагодження об’єкта основних засобів (якщо ці витрати покладено на лізингоотримувача);
  • інші витрати, безпосередньо пов’язані з доведенням об’єкта основних засобів до стану, в якому він придатний для використання із запланованою метою.

На нашу думку, наклеювання плівки на нове авто можна віднести до таких інших витрат, якщо воно здійснюється до введення авто в експлуатацію. В цьому разі такі витрати слід спочатку віднести на рах. 152: Дт 152 Кт 631.

Після того, як здійснені всі витрати, пов'язані з придбанням авто та підготовокю його до експлуатації, здійснюється введення в експлуатацію об’єкта основних засобів – автомобіля, отриманого за договором фінлізингу. В бухобліку лізингоотримувача це відображається записом: Дт 105 Кт 152 – на суму всіх витрат, понесених з метою придбання та підготовки автомобіля до експлуатації.

Якщо ж наклеювання плівки проведено після того, як автомобіль почав експлуатуватися, його вартість доцільніше віднести до складу витрат звітного періоду як поточні витрати на утримання основних засобів: Дт 23, 91, 92, 93, 949 (в залежності від того, для яких цілей використовується автомобіль) Кт 631.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік безоплатно отриманого акційного товару
    Підприємство в рамках акції отримало від постачальника товар з нульовою вартістю для подальшого продажу. Як коректно оприбуткувати такий безоплатно отриманий товар у бухгалтерському обліку? Як відобразити в бухобліку його подальшу реалізацію?
    Сьогодні 13:1411
  • Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    На територію України були ввезені інструменти від постачальника-нерезидента в режимі тимчасового ввезення на 3 місяці та сплачено 12% при розмитненні. На сьогодні переведено інструменти з режиму тимчасового ввезення в режим імпорту. При імпорті сплатили суму ПДВ за вирахуванням %, які було сплачено в режимі тимчасового ввезення та проценти за користування податковою пільгою (код митних платежів 057 ). Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    01.07.202529
  • Імпорт за договором комісії: які витрати включати до собівартості?
    Товари імпортуються за договором комісії. В звіті комісіонера зазначено такі витрати до початку імпорту: висновок експертизи, дозвіл на імпорт, комісія банку, витрати на доставку документів за кордон. В момент імпорту: дозвіл на імпорт, висновок експертизи , послуги транспортування, пломбування і комісія банку, окрім того - комісійна винагорода комісіонеру. Чи всі ці витрати можна віднести на собівартість товару як додаткові витрати?
    30.06.2025215
  • Як орендарю списати ОЗ, знищені внаслідок влучання шахеда?
    ТОВ орендує офісне приміщення. У приміщення влучив шахед. Унаслідок цього зруйновано стіни, перекриття між поверхами, вибито вікна та пошкоджено двері. ТОВ-орендар втратило власну комп’ютерну техніку, меблі та обладнання. Як списати знищені основні засоби?
    30.06.2025644
  • Які суми коштів з держбюджету відображати в рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва?
    У рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва слід зазначати суми одержаних з держбюджету коштів фінансової підтримки. Які саме суми слід там відображати, бо в податковій службі отримали відповідь, що зараз цей рядок взагалі не заповнюється?
    30.06.202541