• Посилання скопійовано

Витрати на дообладнання нового автомобіля, придбаного у фінлізинг: що в обліку?

Як провести в обліку витрати на обклеювання плівкою нового авто, що придбане у фінансовий лізинг?

До первісної вартості об’єкта основних засобів, отриманого у фінансову оренду (Дт 152), включаються також інші витрати, пов’язані з його придбанням та доставкою та які несе лізингоотримувач. Перелік таких витрат міститься в п. 8 П(С)БО 7:

  • реєстраційні збори, державне мито та аналогічні платежі, що здійснюються у зв’язку з придбанням (отриманням) прав на об’єкт основних засобів – якщо ці витрати несе лізингоотримувач;
  • суми ввізного мита;
  • суми непрямих податків у зв’язку з придбанням основних засобів (якщо вони не будуть відшкодовані підприємству);
  • витрати зі страхування ризиків доставки основних засобів (якщо згідно з договором фінансового лізингу ці витрати покладено на лізингоотримувача);
  • витрати на транспортування, установку, монтаж, налагодження об’єкта основних засобів (якщо ці витрати покладено на лізингоотримувача);
  • інші витрати, безпосередньо пов’язані з доведенням об’єкта основних засобів до стану, в якому він придатний для використання із запланованою метою.

На нашу думку, наклеювання плівки на нове авто можна віднести до таких інших витрат, якщо воно здійснюється до введення авто в експлуатацію. В цьому разі такі витрати слід спочатку віднести на рах. 152: Дт 152 Кт 631.

Після того, як здійснені всі витрати, пов'язані з придбанням авто та підготовокю його до експлуатації, здійснюється введення в експлуатацію об’єкта основних засобів – автомобіля, отриманого за договором фінлізингу. В бухобліку лізингоотримувача це відображається записом: Дт 105 Кт 152 – на суму всіх витрат, понесених з метою придбання та підготовки автомобіля до експлуатації.

Якщо ж наклеювання плівки проведено після того, як автомобіль почав експлуатуватися, його вартість доцільніше віднести до складу витрат звітного періоду як поточні витрати на утримання основних засобів: Дт 23, 91, 92, 93, 949 (в залежності від того, для яких цілей використовується автомобіль) Кт 631.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Відображення пільг із плати за землю на територіях активних бойових дій у бухобліку
    Яким чином середньому підприємству, що веде облік за НП(С)БО, відобразити податкові пільги з плати за земельні ділянки на територіях активних бойових дій, якщо пільга виникла після проведення нарахування та оплати або до цих операцій? Чи може підприємство самостійно передбачити облік пільг, якщо облік таких операцій не регламентовано нормативними документами?
    05.12.202520
  • Визначення собівартості при продажу вирощених курей
    Як визначити собівартість при продажу 15.11 частини живих курей, що вирощуються, якщо витрати обліковуються на рахунках 231 (витрати тваринництва) та 91 (загальновиробничі витрати)?
    05.12.202534
  • Відображення дозаправки палива в каністру в маршрутному листі
    Як правильно оформити та відобразити в маршрутному листі додаткову заправку дизельного палива водієм у каністру, щоб забезпечити коректне документальне підтвердження для списання ПММ?
    05.12.202595
  • Списання повністю замортизованого ноутбука ТОВ на ЄП
    ТОВ на ЄП з ПДВ потребує списати з балансу повністю замортизований ноутбук (первісна вартість - 4483 грн, знос - 4483 грн, залишкова вартість - 0 грн, введений у експлуатацію 2015 року), який не підлягає ремонту, але фізично не утилізується. Які документи необхідно оформити для списання, які бухгалтерські проведення здійснити та які податкові наслідки (зокрема, щодо ПДВ) виникають при такому списанні?
    05.12.2025974
  • Оформлення наказу та акту введення МНМА групою
    Підприємство придбало 10 одиниць МНМА однієї номенклатури. Чи можна оформити один наказ про введення в експлуатацію та один акт введення в експлуатацію на всі 10 одиниць, чи необхідно складати окремі наказ і акт на кожну одиницю МНМА?
    05.12.2025465