• Посилання скопійовано

Як обліковувати вартість приміщення, придбаного за допомогою форвардного контракту?

Юрособа на загальній системі купує в забудовника комерційну нерухомість. Забудовник надає договір про купівлю-продаж нерухомості та договір з інвестиційним фондом про купівлю-продаж форвардного контракту (майнові права). Чи може покупець включити вартість форварду до первісної вартості приміщення та амортизувати його?

Форвардний контракт (договір купівлі-продажу деривативу, документа на право або зобов'язання в майбутньому купівлі-продажу якоїсь цінності) - договір, за яким одна сторона - забудовник, зобов'язується у визначений договором термін передати нерухомість іншій стороні - покупцеві, а покупець зобов'язується прийняти та оплатити цю нерухомість.

З кінцевим покупцем одномоментно укладається два договори: 

1) Форвардний контракт з інвестиційним фондом. Цей контракт засвідчує зобов'язання забудовника продати майнові права на нежитлове приміщення в певний час і на певних умовах з фіксацією ціни такого продажу з детальним описом предмета інвестування: найменування, будівельний номер, поверх, під'їзд, проектна загальна площа, опис внутрішнього оздоблення тощо;

2) Договір купівлі-продажу майнових прав із забудовником підписується з відкладальною умовою (вступає в силу з дати виконання форвардного контракту і пред'явлення деривативу). Тобто тільки після повної оплати кінцевого покупця за форвардними контрактами починає діяти договір купівлі-продажу майнових прав, і, відповідно, кошти, які сплачує інвестор, починають зараховуватися в рахунок оплати за цим договором. 

Такий форвардний контракт після виконання всіх умов - повної оплати і здачі об'єкта будівництва в експлуатацію - дає покупцеві майнові права на об'єкт, тобто він отримує можливість остаточно оформити право власності на себе на підставі цього договору.

При будь-якому способі купівлі нерухомості в будинках, які перебувають на стадії будівництва, зареєструвати право власності на приміщення покупець зможе лише після прийняття збудованого будинку в експлуатацію та присвоєння йому поштової адреси.

Відповідно до п. 8 П(С)БО 7, первісна вартість об'єкта основних засобів складається з таких витрат:

  • суми, що сплачують постачальникам активів та підрядникам за виконання будівельно-монтажних робіт (без непрямих податків);
  • реєстраційні збори, державне мито та аналогічні платежі, що здійснюються в зв'язку з придбанням (отриманням) прав на об'єкт основних засобів;
  • суми ввізного мита;
  • суми непрямих податків у зв'язку з придбанням (створенням) основних засобів (якщо вони не відшкодовуються підприємству/установі);
  • витрати зі страхування ризиків доставки основних засобів;
  • витрати на транспортування, установку, монтаж, налагодження основних засобів;
  • інші витрати, безпосередньо пов'язані з доведенням основних засобів до стану, у якому вони придатні для використання із запланованою метою.

Фінансові витрати не включаються до первісної вартості основних засобів, придбаних (створених) повністю або частково за рахунок запозичень (за винятком фінансових витрат, які включаються до собівартості кваліфікаційних активів відповідно до П(С)БО 31).

В даному випадку, на нашу думку, суми, що сплачені за форвардним контрактом та за договором купівлі-продажу майнових прав із забудовником, належать до «сум, що сплачують постачальникам активів», а отже, включаються до первісної вартості придбаного приміщення та, відповідно, будуть амортизуватися в бухобліку та з метою оподаткування.

Витрати за форвардним контрактом не є фінансовими витратами, оскільки вони не є платою за запозичення кошті.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    Сьогодні 11:0335
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202547
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202533
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025245
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202554