Покажемо на прикладі:
В грудні плануються такі перерахування з рахунку неприбуткової організації, які відносяться до адмінвитрат (адмінвитрати мають становити не більше 20% від загальної суми доходу):
1. Придбання програми «Медок» на суму 1500 грн із зарахуванням до складу нематеріальних активів та введенням в експлуатацію терміном експлуатації 1 рік та обслуговування програми в сумі 1000 грн.
2. Оплата банківських послуг в сумі 1500 грн.
3. Зарплата співробітників з ЄСВ - 3500 грн.
Крім того, планується направити на цільове фінансування будівництва кошти в сумі 80% від надходження на рахунок.
За даними прикладу, відображення в обліку наведених витрат відображатиметься такими проведеннями:
- Дт 154 Кт 631 – 1500 грн (придбано програму «Медок»);
- Дт 127 Кт 154 – 1500 грн (поставлено програму на баланс);
- Дт 631 Кт 311 – 1500 грн (оплачено програму);
- Дт 39 Кт 311 – 1000 грн (сплачено за обслуговування програми);
- Дт 92 Кт 39 – 83,33 грн (1000 : 12) (якщо 1000 грн - це плата за обслуговування протягом 12 місяців, то ми всю суму відображаємо у складі витрат майбутніх періодів і кожного місяця списуємо на витрати тільки ту суму, яка припадає на один місяць);
- Дт 92 Кт 311 – 1500 грн (сплачено послуги банку);
- Дт 92 Кт 651, 661 – 3500 грн (нараховано зарплату та ЄСВ працівників).
За даними прикладу, витрати за грудень місяць склали 5083,33 грн (83,33 + 1500 + 3500). Ці витрати спишуть в кінці місяця на фінрезультати:
- Дт 791 Кт 92 – 5083,33 грн.
В прикладі ми не показали нарахування амортизації, тому що, якщо нематеріальні активи поставлені на баланс (на субрахунок 127) в грудні, амортизація почне нараховуватися з наступного місяця – з січня 2021 року.
Оскільки за умовами прикладу витрати мають становити не більше 20% від отриманих доходів, то щоб виконати цю вимогу, потрібно внести суму членських внесків не менше 25416,65 грн (100 : 20 х 5083,33).
Тут зауважимо, що в формулюванні «розмір адміністративних витрат благодійної організації не може перевищувати 20 % доходу» міститься певна недоречність, тому що в неприбуткових організаціях відображені в бухгалтерському обліку доходи і витрати рівні. Адже отримані членські внески показують в доходах не відразу на дату отримання, а тільки в тому періоду, коли понесені витрати, в розмірі таких витрат. Тому на практиці під отриманими доходами розуміють не ті доходи, які відображені в бухобліку, а кошти, отримані на рахунок.
Отримані членські внески будуть відображені проведенням:
- Дт 311 Кт 484 – 25416,65 грн (отримані внески);
- Дт 484 Кт 718 – 5083,33 грн (відображені доходи від отриманого цільового фінансування в сумі понесених витрат).
Як бачимо, при розрахунку межі 20% ми під отриманими доходами мали на увазі членські внески, фактично отримані на рахунок (Дт 311 Кт 484). А під адмінвитратами – витрати, які відображені в бухобліку, тобто, віднесені на рахунок 92.
Якщо надалі кошти перерахують на будівельні послуги, в обліку зроблять проведення: Дт 631 Кт 311 – 5000 грн. (цифра умовна). Поряд з цим, покажуть витрачання цільових коштів: Дт 484 Кт 69 – 5000 грн. Але в складі доходів (Дт 69 Кт 745) цю суму цільових коштів покажуть тільки в період амортизації (в сумі такої амортизації) побудованого об’єкта.
Щодо форми кошторису доходів і витрат
Нормативними документами така форма не встановлена. Тому кожне підприємство розробляє власну форму (див. зразок).
Зразок кошторису
Затверджено загальними зборами засновників (членів) неприбуткової організації «Б» від 14.01.2021 р. Кошторис доходів і витрат за грудень 2020 р. 1. Рух коштів Отримано доходів на поточний банківський рахунок – 25416,65 грн, в тому числі за рахунок членських внесків - 25416,65 грн. Витрачено коштів з рахунку – 4000 грн, в тому числі:
Залишок коштів на кінець періоду – 21416,65 грн (25416,65 - 4000). 2. Доходи і витрати за даними бухгалтерського обліку Дохід від отриманих членських внесків - 5083,33 грн. Адміністративні витрати всього - 5083,33 грн, в тому числі:
Склав кошторис - бухгалтер: ПІДПИС Погодив кошторис – керівник: ПІДПИС |
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити