• Посилання скопійовано

Як розрахувати 20% суми доходів неприбуткової організації?

В новоствореній неприбутковій організації кошторисом на грудень 2020 р. передбачено витрати в сумі зарплати 3500 грн, послуги банку - 1500 грн, витрати на придбання програми «Медок» та 1с - 2500 грн. Яку суму членських внесків необхідно внести, щоб дотриматися 20% суми адмінвитрат від суми загального доходу?

Покажемо на прикладі:

В грудні плануються такі перерахування з рахунку неприбуткової організації, які відносяться до адмінвитрат (адмінвитрати мають становити не більше 20% від загальної суми доходу):

1. Придбання програми «Медок» на суму 1500 грн із зарахуванням до складу нематеріальних активів та введенням в експлуатацію терміном експлуатації 1 рік та обслуговування програми в сумі 1000 грн.

2. Оплата банківських послуг в сумі 1500 грн.

3. Зарплата співробітників з ЄСВ - 3500 грн.

Крім того, планується направити на цільове фінансування будівництва кошти в сумі 80% від надходження на рахунок.

За даними прикладу, відображення в обліку наведених витрат відображатиметься такими проведеннями:

  • Дт 154 Кт 631 – 1500 грн (придбано програму «Медок»);
  • Дт 127 Кт 154 – 1500 грн (поставлено програму на баланс);
  • Дт 631 Кт 311 – 1500 грн (оплачено програму);
  • Дт 39 Кт 311 – 1000 грн (сплачено за обслуговування програми);
  • Дт 92 Кт 39 – 83,33 грн (1000 : 12) (якщо 1000 грн - це плата за обслуговування протягом 12 місяців, то ми всю суму відображаємо у складі витрат майбутніх періодів і кожного місяця списуємо на витрати тільки ту суму, яка припадає на один місяць);
  • Дт 92 Кт 311 – 1500 грн (сплачено послуги банку);
  • Дт 92 Кт 651, 661 – 3500 грн (нараховано зарплату та ЄСВ працівників).

За даними прикладу, витрати за грудень місяць склали 5083,33 грн (83,33 + 1500 + 3500). Ці витрати спишуть в кінці місяця на фінрезультати:

  • Дт 791 Кт 92 – 5083,33 грн.

В прикладі ми не показали нарахування амортизації, тому що, якщо нематеріальні активи поставлені на баланс (на субрахунок 127) в грудні, амортизація почне нараховуватися з наступного місяця – з січня 2021 року.

Оскільки за умовами прикладу витрати мають становити не більше 20% від отриманих доходів, то щоб виконати цю вимогу, потрібно внести суму членських внесків не менше 25416,65 грн (100 : 20 х 5083,33).

Тут зауважимо, що в формулюванні «розмір адміністративних витрат благодійної організації не може перевищувати 20 % доходу» міститься певна недоречність, тому що в неприбуткових організаціях відображені в бухгалтерському обліку доходи і витрати рівні. Адже отримані членські внески показують в доходах не відразу на дату отримання, а тільки в тому періоду, коли понесені витрати, в розмірі таких витрат. Тому на практиці під отриманими доходами розуміють не ті доходи, які відображені в бухобліку, а кошти, отримані на рахунок.

Отримані членські внески будуть відображені проведенням:

  • Дт 311 Кт 484 – 25416,65 грн (отримані внески);
  • Дт 484 Кт 718 – 5083,33 грн (відображені доходи від отриманого цільового фінансування в сумі понесених витрат).

Як бачимо, при розрахунку межі 20% ми під отриманими доходами мали на увазі членські внески, фактично отримані на рахунок (Дт 311 Кт 484). А під адмінвитратами – витрати, які відображені в бухобліку, тобто, віднесені на рахунок 92.

Якщо надалі кошти перерахують на будівельні послуги, в обліку зроблять проведення: Дт 631 Кт 311 – 5000 грн. (цифра умовна). Поряд з цим, покажуть витрачання цільових коштів: Дт 484 Кт 69 – 5000 грн. Але в складі доходів (Дт 69 Кт 745) цю суму цільових коштів покажуть тільки в період амортизації (в сумі такої амортизації) побудованого об’єкта.

 

Щодо форми кошторису доходів і витрат

Нормативними документами така форма не встановлена. Тому кожне підприємство розробляє власну форму (див. зразок).

Зразок кошторису

Затверджено

загальними зборами

засновників (членів)

неприбуткової організації «Б»

від 14.01.2021 р.

Кошторис доходів і витрат за грудень 2020 р.

1. Рух коштів

Отримано доходів на поточний банківський рахунок – 25416,65 грн, в тому числі за рахунок членських внесків - 25416,65 грн.

Витрачено коштів з рахунку – 4000 грн, в тому числі:

  • 1500 грн. придбання програми «Медок»;
  • 1000 грн. обслуговування програми;
  • 1500 грн. послуги банку.

Залишок коштів на кінець періоду – 21416,65 грн (25416,65 - 4000).

2. Доходи і витрати за даними бухгалтерського обліку

Дохід від отриманих членських внесків - 5083,33 грн.

Адміністративні витрати всього - 5083,33 грн, в тому числі:

  • вартість обслуговування програми – 83,33 грн;
  • послуги банку – 1500 грн;
  • зарплата з нарахуванням ЄСВ працівників – 3500 грн.

 

Склав кошторис - бухгалтер: ПІДПИС

Погодив кошторис – керівник: ПІДПИС

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Прямолінійний метод амортизації МНМА в обліковій політиці
    Чи можна в обліковій політиці підприємства прописати прямолінійний метод нарахування амортизації для малоцінних необоротних матеріальних активів (МНМА)?
    07.11.202527
  • Документування та облік передачі матеріалів підряднику для будівельних робіт
    Яким первинним документом (накладною/актом) слід оформити передачу власних матеріалів замовника підряднику для виконання ним будівельних робіт? Які бухгалтерські проведення (кореспонденція рахунків) виникають при такій операції передачі та подальшому списанні матеріалів після завершення робіт?
    07.11.202540
  • Курсові різниці при виданому авансі на відрядження: чи повертається різниця працівником?
    Керівнику підприємства видано аванс 14 565,06 грн на 4-денне закордонне відрядження з розрахунку 75 євро за добу (300 євро × курс НБУ 48,5502 на дату видачі). 03.11.2025 р. він звітується, але курс НБУ на дату затвердження авансового звіту зменшився до 48,4088 грн. Чи повинен керівник повернути різницю між виданим авансом і сумою витрат, перерахованою за новим курсом? Я відобразити операцію в бухобліку?
    06.11.202537
  • Облік податку на дохід нерезидента (конструктивні дивіденди)
    Якими бухгалтерськими проведеннями (Дт/Кт) слід відобразити нарахування податку на дохід нерезидента (як конструктивні дивіденди) у зв'язку з донарахуванням за контрольованими операціями? Як це нарахування коректно відображається в Додатку ПН до декларації з податку на прибуток (рядок 30)?
    06.11.202535
  • Особливості обліку віддільних поліпшень у орендаря
    ТОВ уклало договір оренди приміщення. В приміщенні проводилися підготовчі роботи монтажу системи електропостачання (лічильники, щитки, проводка). В обліку витрати відображені за Дт 152, обладнання не введено в експлуатацію. Договір оренди розірвали, демонтували всю електропроводку та обладнання, та перевезли на інший об’єкт оренди. Як відобразити в обліку монтаж та демонтаж поліпшень, не введених в експлуатацію?
    05.11.202544