Головна Усі консультації Облік та звітність Облік окремих операцій

Як розрахувати 20% суми доходів неприбуткової організації?

В новоствореній неприбутковій організації кошторисом на грудень 2020 р. передбачено витрати в сумі зарплати 3500 грн, послуги банку - 1500 грн, витрати на придбання програми «Медок» та 1с - 2500 грн. Яку суму членських внесків необхідно внести, щоб дотриматися 20% суми адмінвитрат від суми загального доходу?

Покажемо на прикладі:

В грудні плануються такі перерахування з рахунку неприбуткової організації, які відносяться до адмінвитрат (адмінвитрати мають становити не більше 20% від загальної суми доходу):

1. Придбання програми «Медок» на суму 1500 грн із зарахуванням до складу нематеріальних активів та введенням в експлуатацію терміном експлуатації 1 рік та обслуговування програми в сумі 1000 грн.

2. Оплата банківських послуг в сумі 1500 грн.

3. Зарплата співробітників з ЄСВ - 3500 грн.

Крім того, планується направити на цільове фінансування будівництва кошти в сумі 80% від надходження на рахунок.

За даними прикладу, відображення в обліку наведених витрат відображатиметься такими проведеннями:

  • Дт 154 Кт 631 – 1500 грн (придбано програму «Медок»);
  • Дт 127 Кт 154 – 1500 грн (поставлено програму на баланс);
  • Дт 631 Кт 311 – 1500 грн (оплачено програму);
  • Дт 39 Кт 311 – 1000 грн (сплачено за обслуговування програми);
  • Дт 92 Кт 39 – 83,33 грн (1000 : 12) (якщо 1000 грн - це плата за обслуговування протягом 12 місяців, то ми всю суму відображаємо у складі витрат майбутніх періодів і кожного місяця списуємо на витрати тільки ту суму, яка припадає на один місяць);
  • Дт 92 Кт 311 – 1500 грн (сплачено послуги банку);
  • Дт 92 Кт 651, 661 – 3500 грн (нараховано зарплату та ЄСВ працівників).

За даними прикладу, витрати за грудень місяць склали 5083,33 грн (83,33 + 1500 + 3500). Ці витрати спишуть в кінці місяця на фінрезультати:

  • Дт 791 Кт 92 – 5083,33 грн.

В прикладі ми не показали нарахування амортизації, тому що, якщо нематеріальні активи поставлені на баланс (на субрахунок 127) в грудні, амортизація почне нараховуватися з наступного місяця – з січня 2021 року.

Оскільки за умовами прикладу витрати мають становити не більше 20% від отриманих доходів, то щоб виконати цю вимогу, потрібно внести суму членських внесків не менше 25416,65 грн (100 : 20 х 5083,33).

Тут зауважимо, що в формулюванні «розмір адміністративних витрат благодійної організації не може перевищувати 20 % доходу» міститься певна недоречність, тому що в неприбуткових організаціях відображені в бухгалтерському обліку доходи і витрати рівні. Адже отримані членські внески показують в доходах не відразу на дату отримання, а тільки в тому періоду, коли понесені витрати, в розмірі таких витрат. Тому на практиці під отриманими доходами розуміють не ті доходи, які відображені в бухобліку, а кошти, отримані на рахунок.

Отримані членські внески будуть відображені проведенням:

  • Дт 311 Кт 484 – 25416,65 грн (отримані внески);
  • Дт 484 Кт 718 – 5083,33 грн (відображені доходи від отриманого цільового фінансування в сумі понесених витрат).

Як бачимо, при розрахунку межі 20% ми під отриманими доходами мали на увазі членські внески, фактично отримані на рахунок (Дт 311 Кт 484). А під адмінвитратами – витрати, які відображені в бухобліку, тобто, віднесені на рахунок 92.

Якщо надалі кошти перерахують на будівельні послуги, в обліку зроблять проведення: Дт 631 Кт 311 – 5000 грн. (цифра умовна). Поряд з цим, покажуть витрачання цільових коштів: Дт 484 Кт 69 – 5000 грн. Але в складі доходів (Дт 69 Кт 745) цю суму цільових коштів покажуть тільки в період амортизації (в сумі такої амортизації) побудованого об’єкта.

 

Щодо форми кошторису доходів і витрат

Нормативними документами така форма не встановлена. Тому кожне підприємство розробляє власну форму (див. зразок).

Зразок кошторису

Затверджено

загальними зборами

засновників (членів)

неприбуткової організації «Б»

від 14.01.2021 р.

Кошторис доходів і витрат за грудень 2020 р.

1. Рух коштів

Отримано доходів на поточний банківський рахунок – 25416,65 грн, в тому числі за рахунок членських внесків - 25416,65 грн.

Витрачено коштів з рахунку – 4000 грн, в тому числі:

  • 1500 грн. придбання програми «Медок»;
  • 1000 грн. обслуговування програми;
  • 1500 грн. послуги банку.

Залишок коштів на кінець періоду – 21416,65 грн (25416,65 - 4000).

2. Доходи і витрати за даними бухгалтерського обліку

Дохід від отриманих членських внесків - 5083,33 грн.

Адміністративні витрати всього - 5083,33 грн, в тому числі:

  • вартість обслуговування програми – 83,33 грн;
  • послуги банку – 1500 грн;
  • зарплата з нарахуванням ЄСВ працівників – 3500 грн.

 

Склав кошторис - бухгалтер: ПІДПИС

Погодив кошторис – керівник: ПІДПИС

 

Доступ до повного тексту цієї консультації можливий лише для передплатників електронного або паперового «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, перейшовши за посиланням;  вартість мінімального пакету «Мій асистент» становить лише 58 грн на місяць.

Дякуємо за розуміння.

Автор:
Олександр Золотухін
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Облік та звітність / Облік окремих операцій
Теги:
Витрати , Доходи , Неприбуткові установи , Облік

30 днiв передплати безкоштовно!

Коментарі: 0

Новини по темі

Консультації по темі

Сюди! Тут -20%
на передплату
Закрити +