• Посилання скопійовано

Як обліковувати закупівлю антисептиків та ЗІЗ під час карантину?

Як провести закупівлю та списання антисептиків та ЗІЗ з метою створення безпечних умов праці на підприємстві? Які податкові наслідки з ПДВ та податку на прибуток?

По-перше, потрібно видати наказ керівника про створення безпечних  умов праці під час карантину та про придбання матеріалів, що необхідні для цього. Більш докладно про це ми писали тут.

У загальному випадку, роботодавець повинен забезпечувати працівникам безпечні умови праці – абз. 1 ст. 21 КЗпП, ст. 6 Закону про охорону праці, а під час карантину – тим більше. Зокрема, Держпраці рекомендує підтримувати робочі місця у належному санітарному стані, забезпечувати працівників засобами індивідуального захисту тощо. Також у наказі керівника варто  навести розрахунок необхідної кількості антисептиків та ЗІЗ в залежності від кількості працівників та фактичних потреб в цих матеріалах.

По-друге, придбання матеріалів, необхідних для забезпечення належних умов праці, оформлюється як звичайне придбання ТМЦ – у постачальника або через підзвітну особу. Ці ТМЦ оприбутковуються на підставі накладної постачальника або авансового звіту підзвітної особи у звичайному порядку.

Оскільки всі матеріали та ЗІЗ використовуються однократно протягом короткого часу, їх доцільно оприбуткувати як інші матеріали на дебет субрахунку 209: Дт 209 Кт 631  або Дт 209 Кт 372.

При списанні матеріалів та ЗІЗ їх вартість списується до складу витрат в залежності від того, у якому підрозділі використовуються ці ТМЦ. Наприклад, якщо вони передаються для використання виробничим або загальновиробничим персоналом, їх вартість списується на відповідні витрати: Дт 23, 91  Кт 209, а якщо вони призначені для адмінперсоналу – то до складу адмінвитрат: Дт 92 Кт 209, і так далі.

По-третє, у роботодавця – платника ПДВ є право на податковий кредит  з ПДВ на загальних підставах. Оскільки антисептики та ЗІЗ придбаваються з метою забезпечення належних умов праці на час карантину (зокрема, див. рекомендації Держпраці тут), вони вважаються використаними в господарській діяльності платника ПДВ, тому нарахування податкових зобов’язань відповідно до пп. 198.5 ПКУ робити не потрібно.

По-четверте, оскільки забезпечення належних умов праці під час карантину є обов’язком роботодавця, то вартість використаних працівниками матеріалів та ЗІЗ не є доходом працівників, відповідно, не виникає обов’язок оподатковувати цю вартість ПДФО та військовим збором. Коригувань фінрезультату з метою оподаткування податком на прибуток для даної ситуації нормами ПКУ не передбачено.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік та ПДВ при передачі матеріалів для маскувальних сіток
    ТОВ - платник податку на прибуток за листом – проханням від ОТГ планує надати безкоштовно матеріали для виготовлення маскувальних сіток. Частину матеріалів куплено у ФОПа без ПДВ, частина з ПДВ. Як документально оформити передачу матеріалів? Чи потрібно нараховувати компенсуюче ПДВ?
    Сьогодні 09:1117
  • Облік витрат благодійного фонду за відсутності цільових надходжень
    Благодійний фонд отримав послуги з електроенергії у грудні з актом виконаних робіт, які було віднесено до витрат (Дт 949 Кт 685) з одночасним проведенням (Дт 48 Кт 718). Оплата за послуги не здійснювалася, що призвело до кредиторської заборгованості. Після закриття місяця виникло дебетове сальдо за рахунком 48 через відсутність цільових надходжень. Які госпоперації потрібно було провести у випадку, коли витрати понесені в одному році, а кошти від благодійників для їх оплати не надходили?
    01.04.202552
  • Чи може підприємець-"загальносистемник" використати експертну оцінку для нарахування амортизації ОЗ?
    Підприємець-платник ЄП перейшов на загальну систему оподаткування. Документи на основні засоби (вантажні автомобілі), які безпосередньо використовуються у госпдіяльності, не збереглися. Чи правомірно використовувати оціночну вартість незалежного експерта для нарахування амортизації?
    01.04.202527
  • Облік придбання державного підприємства на аукціоні
    ТОВ на загальній системі придбало держпідприємство через аукціон з умовою погашення всіх боргів ДП. Підприємство отримало майно та зобов'язання ДП за передавальними актами з балансовими сумами. Як ТОВ має відобразити в бухобліку отримані активи та зобов'язання ДП? Яку кореспонденцію рахунків слід застосувати при оприбуткуванні майна та зобов'язань? Як відобразити в обліку погашення частини боргів, що вже сплачені, та непогашені зобов'язання?
    31.03.202517
  • Прискорена амортизація автомобіля, отриманого у фінлізинг
    Підприємство, платник податку на прибуток, що коригує фінрезультат до оподаткування на податкові різниці з розділу ІІІ ПКУ, отримало у фінансовий лізинг на 5 років автомобіль (за програмою кредитування 5-7-9). Чи можна застосувати до такого автомобіля прискорену амортизацію, як в податковому обліку, так і в бухгалтерському (2 роки)?
    31.03.2025125