• Посилання скопійовано

Як обліковувати закупівлю антисептиків та ЗІЗ під час карантину?

Як провести закупівлю та списання антисептиків та ЗІЗ з метою створення безпечних умов праці на підприємстві? Які податкові наслідки з ПДВ та податку на прибуток?

По-перше, потрібно видати наказ керівника про створення безпечних  умов праці під час карантину та про придбання матеріалів, що необхідні для цього. Більш докладно про це ми писали тут.

У загальному випадку, роботодавець повинен забезпечувати працівникам безпечні умови праці – абз. 1 ст. 21 КЗпП, ст. 6 Закону про охорону праці, а під час карантину – тим більше. Зокрема, Держпраці рекомендує підтримувати робочі місця у належному санітарному стані, забезпечувати працівників засобами індивідуального захисту тощо. Також у наказі керівника варто  навести розрахунок необхідної кількості антисептиків та ЗІЗ в залежності від кількості працівників та фактичних потреб в цих матеріалах.

По-друге, придбання матеріалів, необхідних для забезпечення належних умов праці, оформлюється як звичайне придбання ТМЦ – у постачальника або через підзвітну особу. Ці ТМЦ оприбутковуються на підставі накладної постачальника або авансового звіту підзвітної особи у звичайному порядку.

Оскільки всі матеріали та ЗІЗ використовуються однократно протягом короткого часу, їх доцільно оприбуткувати як інші матеріали на дебет субрахунку 209: Дт 209 Кт 631  або Дт 209 Кт 372.

При списанні матеріалів та ЗІЗ їх вартість списується до складу витрат в залежності від того, у якому підрозділі використовуються ці ТМЦ. Наприклад, якщо вони передаються для використання виробничим або загальновиробничим персоналом, їх вартість списується на відповідні витрати: Дт 23, 91  Кт 209, а якщо вони призначені для адмінперсоналу – то до складу адмінвитрат: Дт 92 Кт 209, і так далі.

По-третє, у роботодавця – платника ПДВ є право на податковий кредит  з ПДВ на загальних підставах. Оскільки антисептики та ЗІЗ придбаваються з метою забезпечення належних умов праці на час карантину (зокрема, див. рекомендації Держпраці тут), вони вважаються використаними в господарській діяльності платника ПДВ, тому нарахування податкових зобов’язань відповідно до пп. 198.5 ПКУ робити не потрібно.

По-четверте, оскільки забезпечення належних умов праці під час карантину є обов’язком роботодавця, то вартість використаних працівниками матеріалів та ЗІЗ не є доходом працівників, відповідно, не виникає обов’язок оподатковувати цю вартість ПДФО та військовим збором. Коригувань фінрезультату з метою оподаткування податком на прибуток для даної ситуації нормами ПКУ не передбачено.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Період визнання банківської комісії за РКО
    Банк стягує комісію за розрахунково-касове обслуговування 1-го числа наступного місяця (наприклад, 01.10.2025 р. стягнуто 400 грн за вересень 2025 р.). Чи правильно відображати витрати за фактом сплати (Дт 92 Кт 311 у жовтні), чи необхідно нараховувати витрати у періоді надання послуги (Дт 92 Кт377 у вересні, Дт 377 Кт 311 у жовтні)?
    Сьогодні 17:2320
  • Оприбуткування безоплатно отриманих комплектуючих: що в обліку?
    Які бухгалтерські проведення застосовуються при оприбуткуванні безоплатно отриманих запасів (комплектуючих виробів)?
    Сьогодні 14:5123
  • Проведення з обліку послуг доставки товарів
    Які бухгалтерські проведення застосовуються під час отримання послуг з доставки товарів?
    Сьогодні 12:4431
  • Облік вікон, дверей, кондиціонера та меблів вартістю до 20 тис. грн
    Як правильно вести бухоблік встановлених вікон, дверей, кондиціонера та меблів, якщо вартість кожного предмета не перевищує 20 000 грн? Які є особливості обліку таких активів та на які нормативні документи слід орієнтуватися?
    Сьогодні 10:44362
  • Облік рахунку 704 при розрахунку сільгоспчастки
    При розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва для платника єдиного податку IV групи враховуються кредитові обороти за визначеним переліком рахунків доходів. Чи слід зменшувати дохід на суму оборотів за дебетом рахунку 704 «Вирахування з доходу» (повернення продукції власного виробництва) при заповненні Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва?
    12.12.202534