• Посилання скопійовано

Безоплатна передача авто неприбутковою організацією: що в обліку?

Неприбуткова організація безоплатно передає повністю замортизований транспортний засіб юрособі - платнику ЄП IV групи. Які податкові наслідки такої передачі? Як її правильно оформити та відобразити в обліку?

Статус неприбутковості

Перш за все варто звернути увагу, що відповідно до п. 133.4.2 ПКУ доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.

Таким чином, можливість безоплатної передачі авто або підстава, на якій воно передається, повинні бути визначені установчими документами.

В інакшому випадку така неприбуткова організація зобов’язана подати у строк, визначений для місячного податкового (звітного) періоду, звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за період з початку року (або з початку визнання організації неприбутковою в установленому порядку, якщо таке визнання відбулося пізніше) по останній день місяця, в якому вчинено таке порушення, та зазначити і сплатити суму самостійно нарахованого податкового зобов’язання з податку на прибуток. Податкове зобов’язання розраховується виходячи із суми операції (операцій) нецільового використання активів. Така неприбуткова організація виключається контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій та вважається платником податку на прибуток для цілей оподаткування з першого дня місяця, наступного за місяцем, у якому вчинено таке порушення.

 

Документальне оформлення

Безоплатну передачу активу (особливо від неприбуткової організації) слід оформити відповідним договором дарування (безоплатної передачі). Окрім цього, при безпосередній передачі ОЗ складається акт приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів за формою №ОЗ-1. При цьому, неприбуткові організації також можуть використовувати і власнорозроблену форму з врахуванням наявності всіх обов’язкових реквізитів типової форми.

Окрім цього, повинні бути зроблені відповідні відмітки в Інвентарній картці обліку основних засобів (форма №ОЗ-6) та Інвентарному списку основних засобів (форма №ОЗ-9).

 

Дата передачі

Датою постачання в такому випадку буде безпосередньо підписання акту приймання-передачі, оскільки безпосередньо підписання договору не призводить до виникнення операції з постачання, оскільки перехід права власності відбувається саме за актом приймання-передачі.

 

Бухоблік

При передачі повністю замортизованого (залишкова вартість дорівнює нулю) об’єкта ОЗ і відсутності додаткових витрат, які б могли сформувати таку первісну вартість, проведення Дт 286 Кт 10 можна буде зробити хіба що в аналітичному обліку. Оскільки ОЗ передається безоплатно, то відповідно дохід від такої операції виникати не буде.

При цьому списання суми зносу при вибутті об’єкта відображається бухгалтерським записом Дт 13 Кт 10, який обнулить залишок на рахунку 10, оскільки ОЗ повністю замортизований. Якщо за дебетом субрахунку 286 не обліковується первісна вартість такого активу, то й проведень з її списання на собівартість реалізованого активу, відповідно, не буде.

 

Податкові наслідки

Податкових наслідків з ПДВ також не виникне, оскільки за п. 188.1 ПКУ база оподаткування ПДВ визначається виходячи з договірної ціни (в даному випадку вона дорівнює 0), але не нижче залишкової вартості таких необоротних активів (які також дорівнюють 0). Окрім ризиків щодо статусу неприбутковості (про які ми писали на початку), інших податкових наслідків не виникає. Єдине що, вибуття транспортного засобу необхідно відобразити у повідомленні за формою №20-ОПП.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    Сьогодні 16:165
  • Облік земельного податку за невикористовувану ділянку: на який рахунок?
    ТОВ є власником незабудованої земельної ділянки з цільовим призначенням для торгівлі. Ділянка не використовується у господарській діяльності. Виникає питання щодо коректного відображення в бухгалтерському обліку сум нарахованого земельного податку, зокрема, на якому рахунку витрат його слід обліковувати?
    Сьогодні 15:176
  • Облік неповоротної тари: списання та договірні умови
    Виробник паливних гранул (платник ПДВ та податку на прибуток на загальних підставах, високодохідник) використовує для затарювання продукції безпосередньо в процесі виробництва поліпропіленові мішки (біг-беги). Вартість мішків в договорі планується включати до ціни гранул, не виділяючи її окремо. В обліку вартість мішків списується на рахунок 93 «Витрати на збут» у момент виробництва. Чи є такий підхід правильним та як коректно прописати відповідні умови в договорі?
    14.08.202514
  • Заміна лізингоодержувача: облік та оподаткування у першого лізингоотрумувача
    Компанія "А" (первісний лізингоодержувач) за тристороннім договором з лізингодавцем та Компанією "Б" (новий лізингоодержувач) передає право користування автомобілями, отриманими у фінансовий лізинг. Виникають питання щодо документального оформлення, податкових наслідків (зокрема, ПДВ) та порядку відображення операції в бухобліку первісного лізингоодержувача – Компанії "А"
    14.08.20259
  • База розподілу ЗВВ між послугами та сільгоспвиробництвом
    ТОВ виконує роботи на сторону (обробка земель) та вирощує зернові. Яку базу розподілу взяти для загальновиробничих витрат?
    14.08.202528