Головна Усі консультації Облік та звітність Облік окремих операцій

Витрати на утримання ЖБК в період будівництва будинку: як облікувати?

ЖБК на загальній системі (неплатник ПДВ) будує житловий будинок. Після введення будинку в експлуатацію планує стати неприбутковою організацією. Госпоперації ЖБК включають зарплату голові ЖБК, ЄСВ, плата за РКО банку. Чи буде помилкою відобразити ці витрати на рахунку 151, оскільки всі витрати ЖБК пов’язані виключно з будівництвом будинку?

Відповідно до Інструкції №291 для обліку капітальних інвестицій передбачено активний рахунок 15 «Капітальні інвестиції».

За дебетом рахунку 15 «Капітальні інвестиції» відображається збільшення зазнаних витрат на придбання або створення матеріальних та нематеріальних необоротних активів, за кредитом - їх зменшення (введення в дію, прийняття в експлуатацію придбаних або створених нематеріальних активів тощо).

На субрахунку 151 «Капітальне будівництво» відображаються витрати на будівництво, що здійснюється як господарським, так і підрядним способом для власних потреб підприємства.

Отже, всі витрати, що несе ЖБК на будівництво будинку, можна акумулювати на субрахунку 151, в тому числі й витрати на утримання самого ЖБК (заробітна плата, ЄСВ, плата за РКО банку), адже вони відносяться виключно до діяльності з будівництва будинку.

На момент введення будинку в експлуатацію всі витрати, які було понесено в процесі здійснення будівництва, мають бути акумульовані за дебетом рахунку 151 «Капітальне будівництво». Саме вони і визначать первісну (балансову) вартість житлового будинку.

Після введення будинка в експлуатацію та набуття ЖБК статусу неприбуткової організації всі витрати на утримання ЖБК (заробітну плату, ЄСВ, плату за РКО банку) слід буде включати до складу адміністративних витрат та обліковувати на однойменному рахунку 92.

***

Читайте також:

Доступ до повного тексту цієї консультації можливий лише для передплатників електронного або паперового «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, перейшовши за посиланням;  вартість мінімального пакету «Мій асистент» становить лише 36 грн на місяць.

Дякуємо за розуміння.

Автор:
Єгорова Юлія
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Облік та звітність / Облік окремих операцій
Теги:
Будівництво , Витрати , Облік

Коментарі: 0

Новини по темі

Консультації по темі