• Посилання скопійовано

Організація ведення бухобліку визначається підприємством самостійно

Чи є законними вимоги нового головного бухгалтера щодо того, що облік розрахунків з покупцями - постачальниками повинен здійснюватися у розрізі рахунків/видаткових накладних, а не договорів?

Порядок організації бухобліку визначено у ст. 8 Закону про бухоблік. Відповідно п. 2 ст. 8 Закону про бухоблік зазначено, що питання організації бухобліку на підприємстві належать до компетенції його власника (власників) або уповноваженого органу (посадової  особи) відповідно до законодавства та установчих документів.

При цьому, підприємство самостійно:

  • визначає за погодженням з власником (власниками) або уповноваженим ним органом (посадовою особою) відповідно до установчих документів облікову політику підприємства;
  • обирає форму бухгалтерського обліку як певну систему регістрів обліку, порядку і способу реєстрації та узагальнення інформації в них з  додержанням єдиних засад, встановлених Законом про бухоблік, та з урахуванням особливостей своєї діяльності і технології обробки облікових даних;
  • розробляє систему і форми  внутрішньогосподарського (управлінського) обліку, звітності і контролю господарських операцій, визначає права працівників на підписання бухгалтерських документів;
  • затверджує правила документообороту і технологію обробки облікової інформації, додаткову систему рахунків і регістрів аналітичного обліку.

Таким чином, підприємство самостійно в обліковій політиці встановлює порядок ведення бухгалтерського обліку, зокрема, чи здійснюється облік розрахунків з контрагентами в розрізі рахунків/видаткових накладних, чи в цілому за договором. Такий вибір закріплюється в наказі про облікову політику підприємства або в окремому наказі керівника, наприклад, у наказі про організацію обліку розрахунків з контрагентами.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»