ШІ-консультант

Поставте запитання ШІ-консультанту

і отримайте відповідь за 60 секунд

  • Податки
  • Військовий облік
  • Звітність
  • Трудове право
  • Бухоблік

Консультую з податкового та бухобліку

Поставте ваше запитання

  • Посилання скопійовано

Діяльність з вирощування тепличних овочів: облік та оподаткування

Підприємство планує вирощувати овочі в теплицях з реалізацією їх в супермаркетах чи на торгових точках оптом. Які КВЕДи потрібні? Які нюанси бухобліку та оподаткування? Вже закуплені теплиці, насіння та добрива. Які додаткові звіти здавати в ДФС? Чи можна реалізовувати вирощені овочі за готівку та як це відобразити?

Цій консультації більше 3-х років. Українське законодавство складне і мінливе, тож на даний момент редакція не гарантує її 100% актуальність. У разі сумнівів скористайтесь пошуком, щоб читати свіжіші статті і консультації, або зверніться за допомогою до нашого ШІ-консультанта.

До вибору коду КВЕД  (класифікація видів економічної діяльності) слід підходити відповідально. На нашу думку, для такої діяльності, як вирощуванням овочів в теплицях з подальшою реалізацією їх в супермаркетах чи торгових точках оптом, підходить КВЕД  01.13 «вирощування овочів і баштанних культур, коренеплодів і бульбоплодів».

Особливостей бухобліку та оподаткування в овочівництві немає. Додаткові звіти в ДФС теж подавати не потрібно.

Якщо підприємство займається сільським господарством, воно може розглянути декілька варіантів оподаткування своєї діяльності. Про це читайте у нашому матеріалі>>

Новоутворені сільськогосподарські товаровиробники можуть бути платниками єдиного податку четвертої групи з наступного року, якщо частка сільськогосподарського товаровиробництва, отримана за попередній податковий (звітний) рік, дорівнює або перевищує 75%. Більш докладно про це читайте тут>>

Перелік статистичної звітності, яку повинно подавати підприємство до органів статистики, можна дізнатися тут. Для отримання переліку форм звітності слід ввести код підприємства за ЄДРПОУ.

Бухоблік витрат на виробництво продукції ведеться на рахунку 23. Більш докладно про облік виробничих витрат читайте у наших матеріалах:

Зокрема, теплиці можуть відноситися до основних засобів, до малоцінних необоротних матеріальних активів (МНМА) або до МШП. Підприємства самостійно встановлюють вартісну межу між основними засобами та МНМА відповідно до п. 5.2 П(С)БО 7. Якщо підприємство є платником податку на прибуток та коригує фінрезультат на всі різниці, передбачені ПКУ (див. пп. 134.1.1 ПКУ), то в цьому випадку варто встановити цю вартісну межу на рівні аналогічного податкового показника в розмірі 6000 грн (пп. 14.1.138 ПКУ).

Отже, якщо вартість теплиці більше 6000 грн (або іншої суми, прийнятої на підприємстві як вартісна межа МНМА) та її строк корисного використання більше року – то теплиця зараховується до складу основних засобів, група ОЗ обирається в залежності від виду теплиць. Якщо теплиця капітальна – то це будівля (субрахунок 103), якщо це розбірна конструкція – то вона відноситься до інвентаря (субрахунок 106).

Якщо вартість теплиці більше 6000 грн (або іншої суми, прийнятої на підприємстві як вартісна межа МНМА) та її строк корисного використання менше року – то така теплиця відноситься до МНМА (субрахунок 112). 

Якщо вартість теплиці менше 6000 грн (або іншої суми, прийнятої на підприємстві як вартісна межа МНМА) та її строк корисного використання менше року – то така теплиця відноситься до МШП (субрахунок 22). 

Насіння та добрива обліковуються як матеріали на субрахунку 208.

Продавати власну продукцію за готівку можна на підставі пп. 1 ст. 9 Закону  про РРО, у разі проведення розрахунків у касі підприємства, з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних уповноваженою особою підприємства. При цому здійснюється запис Дт 301 Кт 361 у розрізі покупців. Передача продукції покупцю відображається записом Дт 361 Кт 701, нарахування податкових зобов’язань з ПДВ (якщо підприємство – платник ПДВ) – Дт 701 Кт 641/ПДВ.

За бажанням можна зареєструвати РРО та вести готівкові розрахунки із застосуванням РРО та КОРО. 

Схема бухгалтерських записів з обліку реалізації продукції за готівку через касу

(суми умовні)

Господарська операція

Бухгалтерський облік

Сума, грн.

дебет

кредит

Отримано готівкову виручку за овочеву продукцію, оформлено прибутковий касовий ордер

301

361

1200

Відображено зобов'язання  з ПДВ (перша подія – оплата)

643

641/ПДВ

200

Передано продукцію покупцю

361

701

1200

Відображено зобов'язання  з ПДВ (друга подія – відвантаження)

701

643

200

Списано собівартість реалізованої продукції

901

27

650

Сплачено ПДВ

641/ПДВ

311

200

Внесено готівку на рахунок у банку

311

301

1200

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Електронні сертифікати у 2026 році: бухгалтерський облік та ПДВ (аудіоверсія)
    Підприємство продає електронні сертифікати. Юрособа придбаває сертифікати, наприклад номіналом 1 000 грн, для подальшого продажу кінцевим споживачам, які використовують їх для оплати товарів у підприємства-емітента. Якими бухгалтерськими проведеннями відображати продаж сертифіката юрособі та його подальше погашення кінцевим споживачем? Чи допускається часткове використання номіналу сертифіката?
    Сьогодні 12:13296
  • Економічна пов'язаність у контрольованих операціях у 2026 році: наказ №312 змінив лише форму звіту (аудіоверсія)
    Чи вважається імпорт товару з Німеччини (понад 10 млн грн при загальному доході понад 150 млн грн) контрольованою операцією через критерій економічної пов'язаності (наказ Мінфіну №312), якщо контрагент відсутній у низькоподаткових переліках КМУ №1045 та №480, і які обліково-податкові наслідки це має?
    05.10.202628
  • Повернення 1200 грн лікарняних ПФУ у 2026 році: проводки та алгоритм коригування податків (аудіоверсія)
    Підприємство завищило лікарняні за рахунок ПФУ. Працівник повернув 1200 грн на рахунок підприємства, кошти перераховано до ПФУ, подано коригуючу заяву-розрахунок. Чи правильні запропоновані проведення Дт 313 - Кт 663 сторно 1200 грн і Дт 378 - Кт 313 на 1200 грн? Якими проводками відобразити повернення коштів, їх перерахування до ПФУ та коригування ПДФО, військового збору і ЄСВ?
    02.10.2026465
  • Облік комплектації товарів у 2026 році через рахунок 231 (аудіоверсія)
    Підприємство-замовник передає підряднику комплектуючі за актом приймання-передачі для комплектації готових товарів (наборів). Після виконання робіт підрядник повертає готові набори за актом приймання-передачі готових виробів. Якими бухгалтерськими проведеннями відобразити передачу комплектуючих, послуги підрядника та оприбуткування готових наборів? Чи доцільно використовувати субрахунок 231?
    01.10.202643
  • Заміна шин автонавантажувача у 2026 році: облік нових і демонтованих шин та ПДВ (аудіоверсія)
    ТОВ на загальній системі оподаткування, платник ПДВ, придбало автонавантажувач. Його шини зносилися: підприємство придбало нові, а старі демонтувало. Чи вважається заміна шин ремонтом? Як облікувати нові та демонтовані шини і чи виникають податкові зобов’язання з ПДВ?
    30.09.202662