• Посилання скопійовано

Діяльність з вирощування тепличних овочів: облік та оподаткування

Підприємство планує вирощувати овочі в теплицях з реалізацією їх в супермаркетах чи на торгових точках оптом. Які КВЕДи потрібні? Які нюанси бухобліку та оподаткування? Вже закуплені теплиці, насіння та добрива. Які додаткові звіти здавати в ДФС? Чи можна реалізовувати вирощені овочі за готівку та як це відобразити?

До вибору коду КВЕД  (класифікація видів економічної діяльності) слід підходити відповідально. На нашу думку, для такої діяльності, як вирощуванням овочів в теплицях з подальшою реалізацією їх в супермаркетах чи торгових точках оптом, підходить КВЕД  01.13 «вирощування овочів і баштанних культур, коренеплодів і бульбоплодів».

Особливостей бухобліку та оподаткування в овочівництві немає. Додаткові звіти в ДФС теж подавати не потрібно.

Якщо підприємство займається сільським господарством, воно може розглянути декілька варіантів оподаткування своєї діяльності. Про це читайте у нашому матеріалі>>

Новоутворені сільськогосподарські товаровиробники можуть бути платниками єдиного податку четвертої групи з наступного року, якщо частка сільськогосподарського товаровиробництва, отримана за попередній податковий (звітний) рік, дорівнює або перевищує 75%. Більш докладно про це читайте тут>>

Перелік статистичної звітності, яку повинно подавати підприємство до органів статистики, можна дізнатися тут. Для отримання переліку форм звітності слід ввести код підприємства за ЄДРПОУ.

Бухоблік витрат на виробництво продукції ведеться на рахунку 23. Більш докладно про облік виробничих витрат читайте у наших матеріалах:

Зокрема, теплиці можуть відноситися до основних засобів, до малоцінних необоротних матеріальних активів (МНМА) або до МШП. Підприємства самостійно встановлюють вартісну межу між основними засобами та МНМА відповідно до п. 5.2 П(С)БО 7. Якщо підприємство є платником податку на прибуток та коригує фінрезультат на всі різниці, передбачені ПКУ (див. пп. 134.1.1 ПКУ), то в цьому випадку варто встановити цю вартісну межу на рівні аналогічного податкового показника в розмірі 6000 грн (пп. 14.1.138 ПКУ).

Отже, якщо вартість теплиці більше 6000 грн (або іншої суми, прийнятої на підприємстві як вартісна межа МНМА) та її строк корисного використання більше року – то теплиця зараховується до складу основних засобів, група ОЗ обирається в залежності від виду теплиць. Якщо теплиця капітальна – то це будівля (субрахунок 103), якщо це розбірна конструкція – то вона відноситься до інвентаря (субрахунок 106).

Якщо вартість теплиці більше 6000 грн (або іншої суми, прийнятої на підприємстві як вартісна межа МНМА) та її строк корисного використання менше року – то така теплиця відноситься до МНМА (субрахунок 112). 

Якщо вартість теплиці менше 6000 грн (або іншої суми, прийнятої на підприємстві як вартісна межа МНМА) та її строк корисного використання менше року – то така теплиця відноситься до МШП (субрахунок 22). 

Насіння та добрива обліковуються як матеріали на субрахунку 208.

Продавати власну продукцію за готівку можна на підставі пп. 1 ст. 9 Закону  про РРО, у разі проведення розрахунків у касі підприємства, з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних уповноваженою особою підприємства. При цому здійснюється запис Дт 301 Кт 361 у розрізі покупців. Передача продукції покупцю відображається записом Дт 361 Кт 701, нарахування податкових зобов’язань з ПДВ (якщо підприємство – платник ПДВ) – Дт 701 Кт 641/ПДВ.

За бажанням можна зареєструвати РРО та вести готівкові розрахунки із застосуванням РРО та КОРО

Схема бухгалтерських записів з обліку реалізації продукції за готівку через касу

(суми умовні)

Господарська операція

Бухгалтерський облік

Сума, грн.

дебет

кредит

Отримано готівкову виручку за овочеву продукцію, оформлено прибутковий касовий ордер

301

361

1200

Відображено зобов'язання  з ПДВ (перша подія – оплата)

643

641/ПДВ

200

Передано продукцію покупцю

361

701

1200

Відображено зобов'язання  з ПДВ (друга подія – відвантаження)

701

643

200

Списано собівартість реалізованої продукції

901

27

650

Сплачено ПДВ

641/ПДВ

311

200

Внесено готівку на рахунок у банку

311

301

1200

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Імпорт за договором комісії: які витрати включати до собівартості?
    Товари імпортуються за договором комісії. В звіті комісіонера зазначено такі витрати до початку імпорту: висновок експертизи, дозвіл на імпорт, комісія банку, витрати на доставку документів за кордон. В момент імпорту: дозвіл на імпорт, висновок експертизи , послуги транспортування, пломбування і комісія банку, окрім того - комісійна винагорода комісіонеру. Чи всі ці витрати можна віднести на собівартість товару як додаткові витрати?
    30.06.202516
  • Як орендарю списати ОЗ, знищені внаслідок влучання шахеда?
    ТОВ орендує офісне приміщення. У приміщення влучив шахед. Унаслідок цього зруйновано стіни, перекриття між поверхами, вибито вікна та пошкоджено двері. ТОВ-орендар втратило власну комп’ютерну техніку, меблі та обладнання. Як списати знищені основні засоби?
    30.06.202542
  • Які суми коштів з держбюджету відображати в рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва?
    У рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва слід зазначати суми одержаних з держбюджету коштів фінансової підтримки. Які саме суми слід там відображати, бо в податковій службі отримали відповідь, що зараз цей рядок взагалі не заповнюється?
    30.06.202518
  • Помилки у бухобліку через втрату даних: як виправити?
    Підприємство - платник податку на прибуток здає баланс малого підприємства. У 2021 р. внаслідок хакерської атаки була втрачена значна частина бухгалтерських даних. Майже усе відновили, але інколи при звірках з контрагентами виявляється, що не були проведені ті чи інші документи. Як виправляти помилки в бухобліку за минулі періоди? Чи потрібно уточнювати податок на прибуток? Що робити, якщо відсутня накладна на придбання ОЗ?
    27.06.2025225
  • Автомобіль замортизований, але працює: що робити бухгалтеру?
    На підприємстві є машини, які повністю замортизовані. Чи можна здійснювати перевезення товарів на замортизованих машинах? Як донарахувати вартість замортизованої машини?
    26.06.20252 752