Чи обов’язково подавати заяву про бажання отримувати документи через ЕК?
Статтею 54 Закону №3817 визначено, що суб’єкт господарювання зобов’язаний забезпечити сплату чергової річної плати або щоквартальної частини річної плати за надану ліцензію на право провадження відповідного виду господарської діяльності до початку кожного наступного річного (квартального) періоду та повідомити відповідний орган ліцензування про внесення чергового платежу за ліцензію в паперовій або в електронній формі у порядку, встановленому ст. 42 Закону №3817.
Дивимося ст. 42 Закону №3817, де сказано, що ліцензія на право провадження відповідного виду господарської діяльності надається за умови реєстрації або взяття на облік суб’єкта господарювання у податкових органах та повідомлення таким суб’єктом господарювання про об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, через які здійснюватиметься відповідний вид ліцензійної діяльності та проходження електронної ідентифікації онлайн в електронному кабінеті і здійснення листування з контролюючим органом через електронний кабінет відповідно до прийнятої контролюючим органом заяви про бажання отримувати документи через електронний кабінет.
Таким чином, ТОВ потрібно буде подати заяву про бажання отримувати документи через електронний кабінет. Це пряма вимога Закону №3817.
Чи обов’язково оновлювати дані до 01.07.2025 ?
Суб’єкти господарювання, які мають діючі ліцензії, надані до 1 січня 2025 року, з метою наповнення Єдиного реєстру ліцензіатів з виробництва та обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, і Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального повною інформацією, яка має міститися у таких реєстрах, зобов’язані в термін до 1 липня 2025 року подати заяву про внесення змін до відомостей, що містяться у відповідному реєстрі, у якій зазначити всі відомості, визначені ч. 3 ст. 43 Закону №3817 для відповідного виду ліцензії, та для ліцензій з безстроковим терміном дії - додати до такої заяви документи (за необхідності), визначені ч. 4-6 ст.43 Закону №3817 (див ч. 3 роздл. ХІІІ Закону №3817).
Тобто ТОВ потрібно перевірити дані, які були подані раніше у заяві на отримання ліцензії.
Частиною 3 ст. 43 Закону №3817 визначено перелік інформації, який має бути наведений у заяві. Так, адреси місць провадження господарської діяльності/зберігання пального у стаціонарних резервуарах зазначаються у форматі - область (крім Автономної Республіки Крим, м. Києва та м. Севастополя), район (крім м. Києва та м. Севастополя), населений пункт, вулиця, номер будинку/офісу; кадастровий номер земельної ділянки, на якій вирощується тютюн та зберігається тютюнова сировина (для ліцензій на право вирощування тютюну, на право ферментації тютюнової сировини), зберігається пальне (для ліцензій на право зберігання пального виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки);
Тому якщо дані не подавали чи вони змінилися, то потрібно оновити їх, подавши заяву.
Чи є підстави для припинення дії ліцензії?
Підставами для прийняття органом ліцензування рішення про припинення дії ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності є:
-
невідповідність відомостей Єдиного реєстру ліцензіатів з виробництва та обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та/або відомостей Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального, та/або документів, доданих до заяви про отримання ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності, заяви про внесення змін до відомостей, що містяться у таких реєстрах, фактичним даним, виявленим контролюючим органом у ході перевірки та зафіксованим в акті такої перевірки (крім випадків, коли така невідповідність зумовлена зміною назви області, району, населеного пункту, вулиці, іншого об’єкта топоніміки населених пунктів відповідно до законодавства України або зміною кодів адміністративно-територіальних одиниць чи територій територіальних громад згідно з Кодифікатором адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад);
-
наявність інформації, що ліцензіат не пройшов електронну ідентифікацію онлайн в електронному кабінеті з дотриманням вимог Закону України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги" або не здійснює листування з контролюючим органом через електронний кабінет або контролюючим органом прийнято заяву про відмову отримувати документи через електронний кабінет (див. ч. 2 ст. 46 Закону №3817)
Враховуючи зазначене, у ТОВ є два фактори ризику, за яких дію ліцензії буде припинено, зокрема:
-
якщо при перевірці буде виявлено невідповідність даних реєстру та заяви;
-
якщо ТОВ не буде подано заяву на отримання документів від ДПС.
Якщо подати в паперовому вигляді ліцензію та підтвердження платежу?
Відповідно до ст. 1 Закону №3817 ліцензія – право суб’єкта господарювання на провадження відповідного виду (кількох видів) господарської діяльності.
Згідно з ч. 8 ст. 43 Закону №3817 орган ліцензування не пізніше наступного робочого дня за днем прийняття рішення про надання або про відмову в наданні ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності, зокрема, вносить відомості про надання ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності до Єдиного реєстру ліцензіатів з виробництва та обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, або до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального та направляє заявнику витяг з відповідного реєстру в електронній формі у порядку, визначеному ст. 42 ПКУ.
Отже, з 01.01.2025 отримувати ліцензії на право на зберігання пального на паперових носіях не потрібно. Підтвердженням права суб’єкта господарювання на провадження відповідного виду (кількох видів) господарської діяльності є отримання ним витягу з відповідного реєстру в електронній формі.
Тому якщо не надати згоду на обмін документами, то відповідно і витяг ТОВ не отримає.
Висновки:
-
ТОВ обов’язково повинно пройти електронну ідентифікацію в Е-кабінеті та подати заяву про бажання отримувати документи через ЕК, інакше це буде підставою для припинення дії ліцензії (ч. 2 ст. 46 Закону №3817).
-
Усі ліцензіати, що отримали ліцензії до 01.01.2025, якщо були зміни чи дані раніше були неповними, мали до 01.07.2025 оновити дані у реєстрі, зокрема вказати кадастрові номери земельних ділянок і інші реквізити (ч. 3 розд. XIII, ч. 3 ст. 43 Закону №3817).
-
Невиконання цих вимог (неподання заяви через ЕК та неоновлення відомостей) створює для ТОВ прямий ризик припинення дії обох ліцензій.
Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!
Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс
Передплатити