• Посилання скопійовано

Перебування працівника в орендованому приміщенні у позаробочий час: як документально підтвердити?

У зв'язку з необхідністю працівник змушений знаходитися в орендованому офісному приміщенні після завершення робочого часу. Орендодавець вимагає від орендаря повідомити, згідно з яким документом працівник має право знаходитись в офісному приміщенні в позаробочий час. Яким документом це можна підтвердити?

Положення ч. 1 ст. 773 ЦКУ зобов'язують наймача (орендаря) користуватися річчю відповідно до її призначення та умов договору.

Тому, в ситуації, яка розглядається, відповідальному представнику орендаря необхідно уважно переглянути розділ договору оренди, в якому сторони погодили права та обов’язки орендаря та орендодавця.

Наприклад, до обов’язків орендаря можуть висуватися такі вимоги:

  • утримувати приміщення в належному стані, відповідно до вимог протипожежної безпеки та санітарних норм, також правил користування тепловою та електричною енергією;
  • не допускати перевантаження електромереж;
  • запобігати пошкодженню і псуванню обладнання та устаткування.

Орендодавець зі свого боку, може зобов’язуватись:

  • забезпечувати безперешкодне використання орендарем приміщення‚ що орендується‚ на умовах договору;
  • видавати у необхідній кількості за заявками орендаря постійні та разові перепустки до будівлі‚ в який розміщене приміщення‚ що орендується.

Крім того, в договорі оренди може встановлюватися умови щодо часу перебування працівників орендарів у приміщеннях, що знаходяться в офісній будівлі.

Наприклад:

  • постійна перепустка, що оформлюється на працівника орендаря, дає йому права на перебування у приміщеннях офісної будівлі з 8:00 до 19:00  щоденно, крім суботи, неділі та загальнодержавних святкових днів;
  • для перебування працівників орендарів у приміщеннях офісної будівлі в інший час, крім з 8:00 до 19:00, орендар має оформити за підписом керівника заявку до 16:00 поточного дня із зазначенням в ній дати та часу перебування (наприклад, з 19:00 до 21:30), а також прізвищ працівників;
  • для відвідування приміщень офісної будівлі у вихідні дні (суботу, неділю та на загальнодержавні свята) заявка з додаванням до неї наказу про роботу у вихідний та святковий день подається до 16:00 дня, що передує дню відвідування будівлі;
  • у разі перебування працівників орендаря в приміщеннях офісної будівлі без своєчасного оформлення вказаної заявки, вони зобов’язані звільнити ці приміщення на вимогу працівника орендодавця.

Отже, форму документу, який орендар має надати орендодавцю щодо перебування працівника орендаря в офісному приміщенні в позаробочий час, необхідно погоджувати з орендодавцем. Це може бути: пояснення, наказ, доповідна записка або інший письмовий документ, який пояснює причину перебування персоналу та який задовольняє оренодавця.

Якщо наймач (орендар) користується річчю, переданою йому у найм (оренду), не за її призначенням або з порушенням умов договору найму, наймодавець (орендодавець) має право вимагати розірвання договору та відшкодування збитків (ч. 2 ст. 773 ЦКУ).

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Підприємство використовує орендовані та власні авто: коли потрібна ТТН, а коли - подорожній лист?
    Виробниче підприємство у госпдіяльності використовує орендовані вантажні та легкові авто як для власних потреб, так і для перевезень ТМЦ стороннім організаціям. Які реквізити є обов’язковими для подорожнього листа? Чи обов’язково має бути підпис та печатка контрагента на ТТН та подорожньому листі? Хто може проводити медичний та технічний контроль? Які штрафні санкції за відсутності посади механіка та медсестри?
    07.05.20241 8961
  • Що робити, якщо перевізник на заміну CMR надав етикетку?
    Підприємство від перевізника отримало транспортну етикетку на міжнародне перевезення, а не CMR. В етикетці зазначено вантаж, маршрут та немає печатки перевізника. Чи достатньо такої етикетки для документального підтвердження міжнародного перевезення вантажу?
    16.02.2024311
  • Винаймання будинку у фізособи для проживання у відрядженні: підтвердні документи
    Працівники, перебуваючи у довготривалому відрядженні, орендують будинок для проживання у приватної особи (не готель, не ФОП). Які необхідно отримати документи, що підтвердять факт проживання?
    14.02.2024584
  • Оформлення CMR при мультимодальних перевезеннях
    ФОП-перевізник отримав від замовника вантаж із залізничного вагону у Львові і перевіз до Житомира. Вантаж розмитнюватиметься у Києві. Замовник оформив перевезення CMR, а не ТТН, де завантаження і розвантаження в Україні. На його погляд, це мультимодальне перевезення, яке оформляється CMR, а не ТТН. Це правильно? Як оформляти CMR?
    13.02.2024100
  • Виправлення помилок в первинних документах, створених в паперовій формі
    Благодійна організація надала благодійну допомогу (генератори) бюджетній установі. В акті приймання-передачі виявлено невідповідність, зокрема, неправильно вказано ціну. Бюджетна установа вже відзвітувала. Як виправити помилку в первинному документі? Які дані відобразити у звіті: з урахуванням виявленої помилки чи без?
    31.01.2024134