• Посилання скопійовано

Виправлення помилок в первинних документах, створених в паперовій формі

Благодійна організація надала благодійну допомогу (генератори) бюджетній установі. В акті приймання-передачі виявлено невідповідність, зокрема, неправильно вказано ціну. Бюджетна установа вже відзвітувала. Як виправити помилку в первинному документі? Які дані відобразити у звіті: з урахуванням виявленої помилки чи без?

Первинні документи – це документи, створені у паперовій або в електронній формі, які містять відомості про господарські операції. Виправлення помилок в первинних документах проводиться відповідно до Положення №88.

Так помилки в первинних документах і регістрах бухгалтерського обліку, що складені у паперовій формі, виправляються способом:

  • «червоного сторно», що здійснюється шляхом внесення неправильного запису (кореспонденції рахунків чи суми) червоним чорнилом, пастою кулькових ручок тощо, що означає від’ємні числа, які в підсумку вираховуються, а під записом здійснюється другий запис із зазначенням правильної кореспонденції рахунків чи суми.
  • коректурним, що здійснюється шляхом закреслення неправильного тексту або цифри і над закресленим надписується правильний текст або цифри (пп.4.2, пп.4.3, пп. 4.4 Положення №88). 

Виправлення помилки повинно бути обумовлено надписом «виправлено» та підтверджено підписами осіб, що підписали цей документ, із зазначенням дати виправлення.

Невідповідність виявлено в січні 2024 р. і виправлена вона буде також в січні. Звичайно, благодійна організація може подавати звіти з даними невідповідностями і коригувати їх в січні 2024 р.

Проте на нашу думку, якщо помилку виявлено до граничних термінів подачі звітності, то її можна розглядати як подію, що відбулася після дати балансу.

Подія після дати балансу – подія, яка відбувається між датою балансу і датою затвердження керівництвом фінансової звітності, підготовленої до оприлюднення, яка вплинула або може вплинути на фінансовий стан, результати діяльності та рух коштів підприємства (п.3 НП(С)БО 6).

Так події, які надають додаткову інформацію про визначення сум, пов'язаних з умовами, що існували на дату балансу, вимагають коригування відповідних активів і зобов'язань. Коригування активів і зобов'язань здійснюється шляхом сторнування та (або) додаткових записів в обліку звітного періоду, які відображають уточнення оцінки відповідних статей внаслідок подій після дати балансу.

Тому в даному випадку благодійній організації можна подати звіт з виправленими показниками. Бюджетна ж установа відповідно до п. 2 Порядку №419 може подавати уточнену фінансову звітність на заміну раніше поданої фінансової звітності з урахуванням самостійно виявлених помилок, з інших причин. Або ж після виправлення даних відкоригувати свою звітність вже в січні 2024 р.

Отже, помилка виправляється в січні 2024 р.

Благодійна організація може подати звіт:

  • без урахування виявленої помилки, відкоригувавши звіт в періоді виявлення помилки;
  • з урахуванням виправлень, які можна ідентифікувати як подію після дати балансу.

На практиці підприємства дуже рідко вносять виправлення в первинні документи. Тому якщо контрагент відмовиться провести коригування, то як альтернативу можна використати акт зміни ціни, але такий підхід порушує принцип превалювання сутності над формою, та змінює суть господарської операції. Бо це вже не виправлення помилки, а певна знижка надана контрагенту. Такий варіант є ризиковим.  

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Пантюхова Анна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Що робити, якщо перевізник на заміну CMR надав етикетку?
    Підприємство від перевізника отримало транспортну етикетку на міжнародне перевезення, а не CMR. В етикетці зазначено вантаж, маршрут та немає печатки перевізника. Чи достатньо такої етикетки для документального підтвердження міжнародного перевезення вантажу?
    16.02.2024307
  • Винаймання будинку у фізособи для проживання у відрядженні: підтвердні документи
    Працівники, перебуваючи у довготривалому відрядженні, орендують будинок для проживання у приватної особи (не готель, не ФОП). Які необхідно отримати документи, що підтвердять факт проживання?
    14.02.2024576
  • Оформлення CMR при мультимодальних перевезеннях
    ФОП-перевізник отримав від замовника вантаж із залізничного вагону у Львові і перевіз до Житомира. Вантаж розмитнюватиметься у Києві. Замовник оформив перевезення CMR, а не ТТН, де завантаження і розвантаження в Україні. На його погляд, це мультимодальне перевезення, яке оформляється CMR, а не ТТН. Це правильно? Як оформляти CMR?
    13.02.202495
  • Виправлення помилок в первинних документах, створених в паперовій формі
    Благодійна організація надала благодійну допомогу (генератори) бюджетній установі. В акті приймання-передачі виявлено невідповідність, зокрема, неправильно вказано ціну. Бюджетна установа вже відзвітувала. Як виправити помилку в первинному документі? Які дані відобразити у звіті: з урахуванням виявленої помилки чи без?
    31.01.2024113
  • Starlink для військового підрозділу: документальне оформлення
    Для працівника, який воює, і його підрозділу компанія придбала систему Starlink. Як документально правильно оформити передачу і передати право користування (щомісячна абонплата за користування системи)?
    25.10.2023135