• Посилання скопійовано

Комісія банку за рахунок покупців: як облікувати?

Підприємство займається хостингом та отримує оплату від покупців через різні платіжні системи. За зарахування коштів з підприємства стягується комісія платіжних систем або банківська комісія у випадку зарахування коштів на рахунок. Як обліковувати надходження коштів?

Відповідно до ст. 9 Закону про бухоблік підставою   для   бухобліку господарських операцій  є  первинні  документи. То ж в даному випадку облік надходження грошових коштів від покупців визначається договором між постачальник та банківською установою (платіжною системою) та між постачальником і покупцем. Документом за яким відбувається відображення операції з зарахування грошових коштів від покупців є банківська виписка. Правомірність використання банківської виписки як первинного документа міститься у листі ДФС від 10.02.2016 р. №2673/6/99-99-19-02-02-15: «виписка з особового рахунка клієнта банку може слугувати як документ, що підтверджує суму витрат на оплату банківських послуг з розрахунково-касового обслуговування, за умови зазначення в ній інформації про надання банком таких послуг, сум операцій та заповнення обов’язкових реквізитів.».

Так банківська виписка містить інформацію про суму зарахованих на поточний рахунок коштів та про розмір утриманої з них комісії.

Якщо договором з банківською установою (платіжною системою) визначено, що комісію за надходження коштів сплачує отримувач таких коштів, то відповідно повна сума оплати без вирахування комісії зараховується як оплата від покупця (Дт 311 Кт 361), а комісія банку відповідно відноситься на рахунок адміністративних витрат (проводкою Дт 92 Кт 311). В даному випадку має місце так зване договірне списання – це списання банком з рахунку клієнта коштів без подання клієнтом платіжного доручення, що здійснюється банком у порядку передбаченому в договорі укладеному між ним і клієнтом.

Однак, у тому випадку, якщо комісія стягується безпосередньо з платників і на рахунок підприємства надходить сума коштів з вирахуванням комісії і без зазначення її розміру у банківській виписці чи договорі з платіжною системою, то відповідно така сума і буде зараховуватись як оплата від покупців і цілком логічним буде вимагання перерахування покупцями суми, що збільшена на розмір такої комісії.

Це ж стосується і податкової накладної. Згідно з п. 201.7 ПКУ податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс). Тож, варто зважати, що у випадку, якщо здійснюється передплата за товар, ПН повинна бути складена на повну суму оплати без вирахування комісії (за умови, що комісія сплачується отримувачем коштів). 

Ціна послуг, які надає їх постачальник, визначається договором між ним та одержувачем послуг. Як зазначає ст. 188 ГКУ, зміна господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду.

Таким чином, якщо ви оплачуєте комісію банку за банківське обслуговування платежів, які вам надходять від покупців, і бажаєте збільшити ціну послуг на вартість такої комісії, ви маєте запропонувати покупцям зміну вже існуючих умов договору про надання послуг. І тільки в разі згоди покупців, вони будуть оплачувати вам суму такої комісії (або у розмірі, встановленому в додатковій угоді до договору, або у розмірі, про який ви їх сповіщатимете у порядку, встановленому такою додатковою угодою). 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Ремонт авто після ДТП власними силами: облік та оподаткування
    Службове авто потрапило в ДТП. Страхова компанія перерахувала відшкодування згідно з актом ДТП – 14000 грн. Підприємство придбало запчастини. Ремонт буде проведено власними силами. Як відобразити дану операцію в обліку та оподаткувати ПДВ?
    Сьогодні 16:162
  • Помилка в експрес-накладній: нюанси обліку та оподаткування.
    Підприємство, платник податку на прибуток, ПДВ, купує товар через Нову пошту. Оплата доставки за рахунок підприємства. В експрес-накладній дані відправника не відповідають даним постачальника товару. Які податкові наслідки такої невідповідності?
    Сьогодні 12:506
  • Оподаткування та облік прощення працівнику неповернутої суми ПФД
    У 2023 р. Товариство надало працівнику підприємства ПФД у розмірі 100000 грн. строком на 1 рік. ПФД відобразили у Додатку 4ДФ з ознакою доходу «197». У 2024 р. працівник повернув половину ПФД. Строк дії договору до листопада 2024 р., але вже відомо, що працівник не зможе її повернути. Як відобразити цю операцію в додатку 4ДФ і хто повинен сплатити ПДФО та ВЗ?
    Сьогодні 11:2217
  • Облік фінінвестиції за методом участі в капіталі
    ФГ, платник ЄП групи IV, є засновником ТОВ, з часткою в СК - 100%. ТОВ за результатами 2018 року отримало прибуток, але дивіденди не нараховувалися і не виплачувалися. Як вести бухоблік такої фінінвестиції? Як такий облік вплине на оподаткування ЄП групи IV?
    10.05.202418
  • Облік витрат з корпоративної картки, які здійснені працівником у закордонному відрядженні
    Водій був направлений у закордонне відрядження. Після доставки продукції водій покинув авто і на зв’язок більше не виходив. Документи щодо покупців (CMR, МД) залишив в авто, а чеків щодо використання коштів з корпоративної картки не було. Чи має право підприємство включити витрати з корпоративної картки до витрат згідно з наказом директора?
    10.05.2024254