• Посилання скопійовано

Товарний облік товарів ФОП, які не отримуються на склад, а продаються покупцям зі складу постачальника

ФОП здійснює інтернет-торгівлю, в тому числі технічно складними побутовими товарами. Як ФОП вести товарний облік, якщо товари відправляються покупцям зі складу постачальника (до ФОП товари не надходять)?

Обов’язок ведення товарного обліку для ФОП, які здійснюють розрахункові операції, визначений п. 12 ст. 3 Закону про РРО.  

Особливості такого обліку встановлені Порядком №496.

Детально про товарний облік ми писали тут.

Відповідно до п. 1 ч. ІІ Порядку №496 облік товарних запасів здійснюється ФОП шляхом постійного внесення до Форми обліку інформації про надходження та вибуттятоварів на підставі первинних документів, які є невід'ємною частиною такого обліку.

Згідно із п. 2 розд. І Порядку №496, первинні документи - опис залишку товарів на початок обліку, накладні, транспортні документи, митні декларації, акти закупки, фіскальні чеки, товарні чеки, інші документи, що містятьреквізити, які дозволяють ідентифікувати постачальника та отримувача товару (найменування суб'єкта господарювання, реєстраційний номер облікової картки платника податків(далі - РНОКПП) або код згідно з ЄДРПОУ суб'єктагосподарювання, серія та номер паспорта / номер ID карткидля фізичних осіб, які через свої релігійні переконаннявідмовились від прийняття РНОКПП та офіційноповідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відповідну відмітку в паспорті), дату проведенняоперації, найменування, кількість та вартість товару.

Реквізити відповідного первинного документа (вид, дата, номер) на придбання чи продаж відображаються в графах з 3 по 6 Форми обліку. Дата внесення запису в рядку 2. Вартість товарів, які надійшли – у рядку 7, які вибули – у рядку 8.

В даній ситуації, скоріш за все, буде один первинний документ на передачу товару від постачальника відразу покупцеві. Хоча такий порядок документування має передбачатися договором між ФОП і постачальником та між ФОП і покупцем. По суті на підставі такого документу ФОП має відображати як надходження товарів, так і їх вибуття. 

На наш погляд, відображення запису в Форму обліку про надходження товару потрібно відображати датою, на яку право власності на товар від постачальника переходить до ФОП. 

А запису про вибуття товару на дату, якою право власності на товаро переходить від ФОП до покупця.

В даній ситуації - це може бути одна дата – отримання товару покупцем.

Тоді, на наш погляд, як отримання товару, так і його вибуття можна відобразити одним рядком, на підставі одного й того самого документа. 

Але якщо дати переходу права власності будуть різні, наприклад, перехід права власності на товар до ФОП здійснюється в момент відправлення товару на складі постачальника, а передача права власності від ФОП покупцю в момент отримання товару покупцем, то й отримання та вибуття товару слід відображати різними датами і різними рядками.

Ми навели власну думку щодо цього питання.

Але податкова служба може думати інакше. Тому для уникнення непорозумінь може бути доречним отримати індивідуальну податкову консультацію.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Ремонт авто після ДТП власними силами: облік та оподаткування
    Службове авто потрапило в ДТП. Страхова компанія перерахувала відшкодування згідно з актом ДТП – 14000 грн. Підприємство придбало запчастини. Ремонт буде проведено власними силами. Як відобразити дану операцію в обліку та оподаткувати ПДВ?
    13.05.202414
  • Помилка в експрес-накладній: нюанси обліку та оподаткування
    Підприємство, платник податку на прибуток, ПДВ, купує товар через Нову пошту. Оплата доставки за рахунок підприємства. В експрес-накладній дані відправника не відповідають даним постачальника товару. Які податкові наслідки такої невідповідності?
    13.05.202411
  • Оподаткування та облік прощення працівнику неповернутої суми ПФД
    У 2023 р. Товариство надало працівнику підприємства ПФД у розмірі 100000 грн. строком на 1 рік. ПФД відобразили у Додатку 4ДФ з ознакою доходу «197». У 2024 р. працівник повернув половину ПФД. Строк дії договору до листопада 2024 р., але вже відомо, що працівник не зможе її повернути. Як відобразити цю операцію в додатку 4ДФ і хто повинен сплатити ПДФО та ВЗ?
    13.05.202423
  • Облік фінінвестиції за методом участі в капіталі
    ФГ, платник ЄП групи IV, є засновником ТОВ, з часткою в СК - 100%. ТОВ за результатами 2018 року отримало прибуток, але дивіденди не нараховувалися і не виплачувалися. Як вести бухоблік такої фінінвестиції? Як такий облік вплине на оподаткування ЄП групи IV?
    10.05.202420
  • Облік витрат з корпоративної картки, які здійснені працівником у закордонному відрядженні
    Водій був направлений у закордонне відрядження. Після доставки продукції водій покинув авто і на зв’язок більше не виходив. Документи щодо покупців (CMR, МД) залишив в авто, а чеків щодо використання коштів з корпоративної картки не було. Чи має право підприємство включити витрати з корпоративної картки до витрат згідно з наказом директора?
    10.05.2024300