• Посилання скопійовано

Товарний облік товарів ФОП, які не отримуються на склад, а продаються покупцям зі складу постачальника

ФОП здійснює інтернет-торгівлю, в тому числі технічно складними побутовими товарами. Як ФОП вести товарний облік, якщо товари відправляються покупцям зі складу постачальника (до ФОП товари не надходять)?

Обов’язок ведення товарного обліку для ФОП, які здійснюють розрахункові операції, визначений п. 12 ст. 3 Закону про РРО.  

Особливості такого обліку встановлені Порядком №496.

Детально про товарний облік ми писали тут.

Відповідно до п. 1 ч. ІІ Порядку №496 облік товарних запасів здійснюється ФОП шляхом постійного внесення до Форми обліку інформації про надходження та вибуттятоварів на підставі первинних документів, які є невід'ємною частиною такого обліку.

Згідно із п. 2 розд. І Порядку №496, первинні документи - опис залишку товарів на початок обліку, накладні, транспортні документи, митні декларації, акти закупки, фіскальні чеки, товарні чеки, інші документи, що містятьреквізити, які дозволяють ідентифікувати постачальника та отримувача товару (найменування суб'єкта господарювання, реєстраційний номер облікової картки платника податків(далі - РНОКПП) або код згідно з ЄДРПОУ суб'єктагосподарювання, серія та номер паспорта / номер ID карткидля фізичних осіб, які через свої релігійні переконаннявідмовились від прийняття РНОКПП та офіційноповідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відповідну відмітку в паспорті), дату проведенняоперації, найменування, кількість та вартість товару.

Реквізити відповідного первинного документа (вид, дата, номер) на придбання чи продаж відображаються в графах з 3 по 6 Форми обліку. Дата внесення запису в рядку 2. Вартість товарів, які надійшли – у рядку 7, які вибули – у рядку 8.

В даній ситуації, скоріш за все, буде один первинний документ на передачу товару від постачальника відразу покупцеві. Хоча такий порядок документування має передбачатися договором між ФОП і постачальником та між ФОП і покупцем. По суті на підставі такого документу ФОП має відображати як надходження товарів, так і їх вибуття. 

На наш погляд, відображення запису в Форму обліку про надходження товару потрібно відображати датою, на яку право власності на товар від постачальника переходить до ФОП. 

А запису про вибуття товару на дату, якою право власності на товаро переходить від ФОП до покупця.

В даній ситуації - це може бути одна дата – отримання товару покупцем.

Тоді, на наш погляд, як отримання товару, так і його вибуття можна відобразити одним рядком, на підставі одного й того самого документа. 

Але якщо дати переходу права власності будуть різні, наприклад, перехід права власності на товар до ФОП здійснюється в момент відправлення товару на складі постачальника, а передача права власності від ФОП покупцю в момент отримання товару покупцем, то й отримання та вибуття товару слід відображати різними датами і різними рядками.

Ми навели власну думку щодо цього питання.

Але податкова служба може думати інакше. Тому для уникнення непорозумінь може бути доречним отримати індивідуальну податкову консультацію.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Формулювання в Акті на списання та безоплатну передачу комп’ютерної техніки
    Комунальне підприємство має на балансі повністю замортизовану та морально застарілу комп’ютерну техніку. За рішенням засновника (місцевої ради) ця техніка буде або списана з балансу, або безоплатно передана іншому підприємству. Яке обґрунтування писати в актах на списання, на передачу?
    21.11.202412
  • Як привести у відповідність показники рівнемірів-лічильників з даними бухобліку пального?
    Підприємство є платником акцизного податку, має ліцензію на зберігання пального (дизпаливо) виключно для власного споживання у своїй виробничій діяльності. В результаті інвентаризації виявлені розбіжності між даними бухобліку та даними рівнемірів – лічильників на акцизних складах підприємства. Як привести у відповідність дані бухобліку з показниками витратомірів-лічильників? Якими документами оформити?
    20.11.202421
  • Виготовлення та безоплатна передача продукції ЗСУ за благодійні кошти
    Підприємство на загальній системі оподаткування отримало кошти благодійної допомоги, за які виготовило запчастини для БПЛА (що є видом діяльності підприємства), і передало безоплатно військовій частині за актом приймання-передачі. Як обліковувати благодійну допомогу та безоплатну передачу запчастин?
    19.11.202426
  • Бухоблік «держдивідендів» у комунальному підприємстві
    Комунальне підприємство виплачує частину чистого прибутку засновнику – міськраді. Який порядок відображення в бухобліку комунального підприємства?
    15.11.202413
  • Що робити з активом утримуваним для продажу, коли минув рік?
    На балансі компанії на рахунку 286 обліковується об'єкт нерухомості, який було придбано шляхом реалізації права заставоутримувача. Підприємство здійснило оцінку майна. Результат - необхідність дооцінки. В найближчий рік об'єкт реалізовувати не планується. Як відобразити дооцінку об'єкта? Які податкові наслідки?
    14.11.202442