• Посилання скопійовано

Товарний облік товарів ФОП, які не отримуються на склад, а продаються покупцям зі складу постачальника

ФОП здійснює інтернет-торгівлю, в тому числі технічно складними побутовими товарами. Як ФОП вести товарний облік, якщо товари відправляються покупцям зі складу постачальника (до ФОП товари не надходять)?

Обов’язок ведення товарного обліку для ФОП, які здійснюють розрахункові операції, визначений п. 12 ст. 3 Закону про РРО.  

Особливості такого обліку встановлені Порядком №496.

Детально про товарний облік ми писали тут.

Відповідно до п. 1 ч. ІІ Порядку №496 облік товарних запасів здійснюється ФОП шляхом постійного внесення до Форми обліку інформації про надходження та вибуттятоварів на підставі первинних документів, які є невід'ємною частиною такого обліку.

Згідно із п. 2 розд. І Порядку №496, первинні документи - опис залишку товарів на початок обліку, накладні, транспортні документи, митні декларації, акти закупки, фіскальні чеки, товарні чеки, інші документи, що містятьреквізити, які дозволяють ідентифікувати постачальника та отримувача товару (найменування суб'єкта господарювання, реєстраційний номер облікової картки платника податків(далі - РНОКПП) або код згідно з ЄДРПОУ суб'єктагосподарювання, серія та номер паспорта / номер ID карткидля фізичних осіб, які через свої релігійні переконаннявідмовились від прийняття РНОКПП та офіційноповідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відповідну відмітку в паспорті), дату проведенняоперації, найменування, кількість та вартість товару.

Реквізити відповідного первинного документа (вид, дата, номер) на придбання чи продаж відображаються в графах з 3 по 6 Форми обліку. Дата внесення запису в рядку 2. Вартість товарів, які надійшли – у рядку 7, які вибули – у рядку 8.

В даній ситуації, скоріш за все, буде один первинний документ на передачу товару від постачальника відразу покупцеві. Хоча такий порядок документування має передбачатися договором між ФОП і постачальником та між ФОП і покупцем. По суті на підставі такого документу ФОП має відображати як надходження товарів, так і їх вибуття. 

На наш погляд, відображення запису в Форму обліку про надходження товару потрібно відображати датою, на яку право власності на товар від постачальника переходить до ФОП. 

А запису про вибуття товару на дату, якою право власності на товаро переходить від ФОП до покупця.

В даній ситуації - це може бути одна дата – отримання товару покупцем.

Тоді, на наш погляд, як отримання товару, так і його вибуття можна відобразити одним рядком, на підставі одного й того самого документа. 

Але якщо дати переходу права власності будуть різні, наприклад, перехід права власності на товар до ФОП здійснюється в момент відправлення товару на складі постачальника, а передача права власності від ФОП покупцю в момент отримання товару покупцем, то й отримання та вибуття товару слід відображати різними датами і різними рядками.

Ми навели власну думку щодо цього питання.

Але податкова служба може думати інакше. Тому для уникнення непорозумінь може бути доречним отримати індивідуальну податкову консультацію.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202543
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.2025119
  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202579
  • Облік земельного податку за невикористовувану ділянку: на який рахунок?
    ТОВ є власником незабудованої земельної ділянки з цільовим призначенням для торгівлі. Ділянка не використовується у господарській діяльності. Виникає питання щодо коректного відображення в бухгалтерському обліку сум нарахованого земельного податку, зокрема, на якому рахунку витрат його слід обліковувати?
    15.08.202537
  • Облік неповоротної тари: списання та договірні умови
    Виробник паливних гранул (платник ПДВ та податку на прибуток на загальних підставах, високодохідник) використовує для затарювання продукції безпосередньо в процесі виробництва поліпропіленові мішки (біг-беги). Вартість мішків в договорі планується включати до ціни гранул, не виділяючи її окремо. В обліку вартість мішків списується на рахунок 93 «Витрати на збут» у момент виробництва. Чи є такий підхід правильним та як коректно прописати відповідні умови в договорі?
    14.08.202522