• Посилання скопійовано

Товарний облік товарів ФОП, які не отримуються на склад, а продаються покупцям зі складу постачальника

ФОП здійснює інтернет-торгівлю, в тому числі технічно складними побутовими товарами. Як ФОП вести товарний облік, якщо товари відправляються покупцям зі складу постачальника (до ФОП товари не надходять)?

Обов’язок ведення товарного обліку для ФОП, які здійснюють розрахункові операції, визначений п. 12 ст. 3 Закону про РРО.  

Особливості такого обліку встановлені Порядком №496.

Детально про товарний облік ми писали тут.

Відповідно до п. 1 ч. ІІ Порядку №496 облік товарних запасів здійснюється ФОП шляхом постійного внесення до Форми обліку інформації про надходження та вибуттятоварів на підставі первинних документів, які є невід'ємною частиною такого обліку.

Згідно із п. 2 розд. І Порядку №496, первинні документи - опис залишку товарів на початок обліку, накладні, транспортні документи, митні декларації, акти закупки, фіскальні чеки, товарні чеки, інші документи, що містятьреквізити, які дозволяють ідентифікувати постачальника та отримувача товару (найменування суб'єкта господарювання, реєстраційний номер облікової картки платника податків(далі - РНОКПП) або код згідно з ЄДРПОУ суб'єктагосподарювання, серія та номер паспорта / номер ID карткидля фізичних осіб, які через свої релігійні переконаннявідмовились від прийняття РНОКПП та офіційноповідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відповідну відмітку в паспорті), дату проведенняоперації, найменування, кількість та вартість товару.

Реквізити відповідного первинного документа (вид, дата, номер) на придбання чи продаж відображаються в графах з 3 по 6 Форми обліку. Дата внесення запису в рядку 2. Вартість товарів, які надійшли – у рядку 7, які вибули – у рядку 8.

В даній ситуації, скоріш за все, буде один первинний документ на передачу товару від постачальника відразу покупцеві. Хоча такий порядок документування має передбачатися договором між ФОП і постачальником та між ФОП і покупцем. По суті на підставі такого документу ФОП має відображати як надходження товарів, так і їх вибуття. 

На наш погляд, відображення запису в Форму обліку про надходження товару потрібно відображати датою, на яку право власності на товар від постачальника переходить до ФОП. 

А запису про вибуття товару на дату, якою право власності на товаро переходить від ФОП до покупця.

В даній ситуації - це може бути одна дата – отримання товару покупцем.

Тоді, на наш погляд, як отримання товару, так і його вибуття можна відобразити одним рядком, на підставі одного й того самого документа. 

Але якщо дати переходу права власності будуть різні, наприклад, перехід права власності на товар до ФОП здійснюється в момент відправлення товару на складі постачальника, а передача права власності від ФОП покупцю в момент отримання товару покупцем, то й отримання та вибуття товару слід відображати різними датами і різними рядками.

Ми навели власну думку щодо цього питання.

Але податкова служба може думати інакше. Тому для уникнення непорозумінь може бути доречним отримати індивідуальну податкову консультацію.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік безоплатно отриманого акційного товару
    Підприємство в рамках акції отримало від постачальника товар з нульовою вартістю для подальшого продажу. Як коректно оприбуткувати такий безоплатно отриманий товар у бухгалтерському обліку? Як відобразити в бухобліку його подальшу реалізацію?
    Сьогодні 13:1411
  • Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    На територію України були ввезені інструменти від постачальника-нерезидента в режимі тимчасового ввезення на 3 місяці та сплачено 12% при розмитненні. На сьогодні переведено інструменти з режиму тимчасового ввезення в режим імпорту. При імпорті сплатили суму ПДВ за вирахуванням %, які було сплачено в режимі тимчасового ввезення та проценти за користування податковою пільгою (код митних платежів 057 ). Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    01.07.202529
  • Імпорт за договором комісії: які витрати включати до собівартості?
    Товари імпортуються за договором комісії. В звіті комісіонера зазначено такі витрати до початку імпорту: висновок експертизи, дозвіл на імпорт, комісія банку, витрати на доставку документів за кордон. В момент імпорту: дозвіл на імпорт, висновок експертизи , послуги транспортування, пломбування і комісія банку, окрім того - комісійна винагорода комісіонеру. Чи всі ці витрати можна віднести на собівартість товару як додаткові витрати?
    30.06.2025216
  • Як орендарю списати ОЗ, знищені внаслідок влучання шахеда?
    ТОВ орендує офісне приміщення. У приміщення влучив шахед. Унаслідок цього зруйновано стіни, перекриття між поверхами, вибито вікна та пошкоджено двері. ТОВ-орендар втратило власну комп’ютерну техніку, меблі та обладнання. Як списати знищені основні засоби?
    30.06.2025645
  • Які суми коштів з держбюджету відображати в рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва?
    У рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва слід зазначати суми одержаних з держбюджету коштів фінансової підтримки. Які саме суми слід там відображати, бо в податковій службі отримали відповідь, що зараз цей рядок взагалі не заповнюється?
    30.06.202541