• Посилання скопійовано

Облік списання незавершеного будівництва

У підприємства було анульовано дозвіл на будівництва та закінчився термін дії договору оренди земельної ділянки під забудову. Накопичені на будівництво витрати обліковуються на рахунку 23. Прийнято рішення про списання незавершеного будівництва. Який облік такої операції? Чи потрібно нараховувати ПЗ з ПДВ?

Перш за все, зазначимо, що Інструкцією №291 передбачено, що:

  • рахунок 23 «Виробництво» призначений для узагальнення інформації про витрати на виробництво продукції (робіт, послуг);
  • на субрахунку 151 «Капітальне будівництво» відображаються витрати на будівництво, що здійснюється як господарським, так і підрядним способом для власних потреб підприємства.

Таким чином, виходячи з того, що підприємство не здійснює виробництво продукції, а несло витрати, що пов’язані з будівництвом (тобто створенням капітальних інвестицій), то вважаємо за доречне застосовувати для їх обліку саме субрахунок 151.

Згідно з п. 6 П(С)БО 16, витратами звітного періоду визнаються або зменшення активів, або збільшення зобов'язань, що призводить до зменшення власного капіталу підприємства (за винятком зменшення капіталу внаслідок його вилучення або розподілу власниками), за умови, що ці витрати можуть бути достовірно оцінені.

Отже, списання накопичених сум на субрахунку 151 є витратами підприємства. Незавершені капітальні інвестиції класифікуються як необоротні активи, тому їх списання відображається записом - Дт 976 Кт 151.

Якщо ж підприємство все таки буде застосовувати для обліку рахунок 23, то списані суми слід відображати за дебетом субрахунку 949.

При цьому, ПКУ не передбачено коригування фінрезультату при списанні незавершеного будівництва (виробництва), а тому такі суми включаються до складу витрат без подальшого застосування податкових різниць.

Що ж до ПДВ, то пп. 198.5 ПКУ передбачено, що платник податку зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пп. 189.1 ПКУ за товарами, послугами, необоротними активами, придбаними або виготовленими з ПДВ (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі, якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі, якщо такі товари, послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися, зокрема в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку.

Господарська діяльність - діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема, за договорами комісії, доручення та агентськими договорами (пп. 14.1.36 ПКУ).

Таким чином, при списанні незавершеного будівництва (виробництва) платник податку повинен нарахувати ПЗ з ПДВ за тими товарами, послугами чи необоротними активами, включеними до складу такого незавершеного будівництва (виробництва), які були придбані з ПДВ і за якими у платника податку було право на податковий кредит (стосується товарів, послуг та необоротних активів придбаних з 01.07.2015 р.), тобто незалежно від того чи включав платник податку суми такого ПДВ до ПК, чи ні.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Ремонт авто після ДТП власними силами: облік та оподаткування
    Службове авто потрапило в ДТП. Страхова компанія перерахувала відшкодування згідно з актом ДТП – 14000 грн. Підприємство придбало запчастини. Ремонт буде проведено власними силами. Як відобразити дану операцію в обліку та оподаткувати ПДВ?
    13.05.202416
  • Помилка в експрес-накладній: нюанси обліку та оподаткування
    Підприємство, платник податку на прибуток, ПДВ, купує товар через Нову пошту. Оплата доставки за рахунок підприємства. В експрес-накладній дані відправника не відповідають даним постачальника товару. Які податкові наслідки такої невідповідності?
    13.05.202414
  • Оподаткування та облік прощення працівнику неповернутої суми ПФД
    У 2023 р. Товариство надало працівнику підприємства ПФД у розмірі 100000 грн. строком на 1 рік. ПФД відобразили у Додатку 4ДФ з ознакою доходу «197». У 2024 р. працівник повернув половину ПФД. Строк дії договору до листопада 2024 р., але вже відомо, що працівник не зможе її повернути. Як відобразити цю операцію в додатку 4ДФ і хто повинен сплатити ПДФО та ВЗ?
    13.05.202425
  • Облік фінінвестиції за методом участі в капіталі
    ФГ, платник ЄП групи IV, є засновником ТОВ, з часткою в СК - 100%. ТОВ за результатами 2018 року отримало прибуток, але дивіденди не нараховувалися і не виплачувалися. Як вести бухоблік такої фінінвестиції? Як такий облік вплине на оподаткування ЄП групи IV?
    10.05.202422
  • Облік витрат з корпоративної картки, які здійснені працівником у закордонному відрядженні
    Водій був направлений у закордонне відрядження. Після доставки продукції водій покинув авто і на зв’язок більше не виходив. Документи щодо покупців (CMR, МД) залишив в авто, а чеків щодо використання коштів з корпоративної картки не було. Чи має право підприємство включити витрати з корпоративної картки до витрат згідно з наказом директора?
    10.05.2024312