• Посилання скопійовано

Чи можна використовувати сертифікати відкритих ключів при укладенні договорів з іншими госпсуб'єктами?

Чи мають право платники податків при укладенні договорів з іншими СГ, пов’язаних з обчисленням та сплатою податків та зборів, використовувати сертифікати відкритих ключів, отриманих для підпису звітності у електронному вигляді?

Відповідно до п . 6 р. ІІ Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.08 №233 для приймання податкових документів в електронному вигляді від платника податків орган ДПС повинен мати:

програмне забезпечення приймання та обробки податкової звітності з засобами КЗІ;

чинні посилені сертифікати відкритих ключів, сформовані акредитованим центром сертифікації ключів для органу ДПС


Основні організаційно-правові засади електронного документообігу та використання електронних документів регулюються відповідно до Законів України від 22 травня 2003 року №851 ”Про електронні документи та електронний документообіг” із змінами та доповненнями (далі - Закон №851) та від 22 травня 2003 року №852 ”Про електронний цифровий підпис” із змінами та доповненнями (далі - Закон №852).

Статтею 5 Закону №851 визначено, що електронний документ - документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов’язкові реквізити документа. При цьому, електронний цифровий підпис, який є різновидом електронного підпису, являється обов’язковим реквізитом електронного документа, який використовується для ідентифікації автора та/або підписувача електронного документа іншими суб’єктами електронного документообігу (стаття 1 Закону №852). Електронний цифровий підпис накладається за допомогою особистого ключа та перевіряється за допомогою відкритого ключа. Під терміном ”відкритий ключ” розуміють параметр криптографічного алгоритму перевірки електронного цифрового підпису, доступний суб’єктам відносин у сфері використання електронного цифрового підпису (стаття 1 Закону N 852).

Відповідно до ст.1 Закону №852, документом, який засвідчує чинність і належність відкритого ключа підписувачу, є сертифікат відкритого ключа, який видається центром сертифікації ключів.

Порядок акредитації центру сертифікації ключів затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2004 року №903, який визначає процедуру акредитації центру сертифікації ключів, умови надання центром послуг електронного цифрового підпису, вимоги до його персоналу та захисту інформації.

Згідно із абз. 3 ст.4 Закону №852 використання електронного цифрового підпису не змінює порядку підписання договорів та інших документів, встановленого законом для вчинення правочинів у письмовій формі.

Статтею 7 Закону №851 встановлено, що оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним цифровим підписом автора.

Відповідно до ст. 9 Законом України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 996) та п. 1.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95 № 88 із змінами та доповненнями (далі – Положення № 88), підставою для відображення у бухгалтерському обліку та фінансовій звітності господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення.

Відповідно до п. 2 ст. 9 Закону № 996 та пункту 2.4 Положення № 88 первинні документи для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов’язкові реквізити: назву документу (форми); дату і місце складання; назву підприємства, установи, від імені якої складений документ; зміст, обсяг та підстава для здійснення господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Сертифікати відкритих ключів платниками податків отримано для підпису звітності у електронному вигляді, а не для використання у іншій діяльності.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Джерело: ДПІ у Подільському районі м. Києва

Рубрика: Облік та звітність/Автоматизація

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Автоматизація»

  • Виправлення помилки і трансфертне ціноутворення
    Чи має вплив на обрахунок обсягу операцій з контрагентом нерезидентом пов'язаною особою за 2023 рік операція, яка фактично була здійснена підприємством у 2022 році, але відображена в бухгалтерському обліку підприємства у 2023 році як виправлення помилки, через 441 субрахунок, відповідно до НП(С)БО 6?
    09.05.202421
  • Оприбуткування готівки при міжнародних перевезеннях пасажирів
    Підприємство здійснює міжнародні перевезення пасажирів, розрахунки проводяться із використанням квитків із нанесеними друкарським способом серією, номером, номінальною вартістю та відповідно до п. 4 ст. 9 Закону про РРО, воно звільняється від обов’язку застосування РРО та/або ПРРО, розрахункових книжок та ведення КОРО. Як правильно оприбутковувати готівку за продані квитки в автобусах в касу підприємства?
    09.04.202415
  • Як відшкодувати витрати на конвертацію валют з особистої картки працівника?
    ТОВ – платник податку на прибуток на загальних підставах, оплачує рекламні послуги Фейсбук, які надає нерезидент. Відповідно до умов договору підприємству створено акаунт. Оплата послуг здійснюється з особистої картки працівника. Виписка по акаунту є актом наданих послуг і формується в гривні, а оплата в валюті. Як відшкодувати працівнику витрати на конвертацію валют?
    29.03.2024529
  • Як включити скоригований прибуток КІК за 2022 у декларацію за 2023 рік?
    Звітність з податку на прибуток резидента Дія Сіті (платник ПНВК) + КІК. Як відзвітувати по КІК за 2022 рік? Чи потрібно уточнювати декларацію на прибуток підприємства на загальних умовах за 2022 рік?
    06.03.202497
  • Компенсація невикористаної додаткової та щорічної відпусток при звільненні під час відпустки для догляду за дитиною
    Працівниця прийнята на роботу 01.05.2020 року. Після народження другої дитини 10.03.2021 р. має право на додаткову відпустку на дітей. З 01.09.2021 р. – у відпустці для догляду за дитиною до 3-х років. Звільняється за угодою сторін - 04.03.2024 р. Скільки днів компенсації основної та додаткової відпустки нарахувати? Як розрахувати компенсацію за невикористану відпустку?
    04.03.20249002