• Посилання скопійовано

Документальне оформлення операції з внесення частки в пайовий капітал запасами

Як документально оформити операції з внесення частки в пайовий капітал запасами?

Відповідно до ст. 2 Закону про кооперацію пайовий фонд - це фонд, що формується з пайових внесків членів кооперативу і є одним із джерел формування майна кооперативу, розмір якого може змінюватися. А от за ст. 20 Закону про кооперацію для забезпечення статутної діяльності кооператив у порядку, передбаченому його статутом, формує пайовий, резервний, неподільний та спеціальний фонди. Тож пай є одним із видів корпоративних прав.

Тому при отриманні паю у вигляді будівельних матеріалів за п. 11 П(С)БО 9 первісною  вартістю  запасів,  що  внесені  до статутного капіталу   підприємства,   визнається   погоджена    засновниками (учасниками)  підприємства  їх  справедлива вартість з урахуванням витрат, передбачених п. 9 цього П(С)БО.

Пунктом 2.9 Методичних рекомендації з бухобліку запасів, визначено, що первісною вартістю запасів, що отримані як внесок до статутного (пайового) капіталу підприємства, визнається погоджена засновниками (учасниками) підприємства їх справедлива вартість з урахуванням витрат, передбачених п. 2.2 Методичних рекомендацій

При цьому сама справедлива вартість визначається відповідно до П(С)БО 19. За ним справедлива  вартість - це сума, за якою можна продати актив або оплатити  зобов'язання  за  звичайних  умов на певну дату. 

Також п. 2.9 Методичних рекомендацій встановлено, що при визначенні справедливої вартості запасів підприємство може використовувати дані про: 

а) останню ринкову ціну операцій з відповідними запасами (за умови відсутності суттєвих негативних змін в технологічному, ринковому, економічному або правовому середовищі, у якому діє підприємство); 

б) ринкові ціни на подібні активи, скориговані з урахуванням індивідуальних характеристик, особливостей або ступеня незавершеного виробництва, для якого визначається справедлива вартість; 

в) додаткові показники, які характеризують рівень цін на запаси.

Документальне оформлення внеску в уставний капітал запасами визначено у п. 3.3 Методичних рекомендацій. Відповідно до нього отримання запасів як внесок до статутного капіталу може оформлюватися:

Отже, для відображення в обліку внеску в пайовий капітал запасами потрібно скласти один із вищенаведених первинних документів. 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Русанова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Запасні частини для комп'ютера: як відобразити в обліку?
    Який бухгалтерський облік та порядок списання придбаних запасних частин (фільтри, блоки живлення), призначених для ремонту та обслуговування комп'ютерної техніки підприємства?
    31.10.202527
  • Визнаємо заборгованість безнадійною за неоплачений експор: що в обліку та як оподаткувати?
    ТОВ (платник податку на прибуток застосовує різниці, ПДВ) експортувало зерно нерезиденту. Ставка ПДВ - 0%. Товар оплачено частково. На борг нараховано резерв сумнівних боргів (РСБ). Як вплине списання даної заборгованості на податок на прибуток та ПДВ?
    31.10.202515
  • Проєкт закрито, а залишки ТМЦ є: чи можна віднести до витрат?
    БО придбаває багато канцелярії та інших витратних матеріалів в рамках навчального проєкту для дітей. Проєкт закінчився, проте лишилися ножиці, підставки, книги, дитячі ігри тощо. Чи можна списувати витрати і такі матеріали по мірі їх передачі на навчальну локацію (не підрозділ) або після закриття проєкту?
    31.10.202537
  • Облік та списання дизельного палива для генератора підприємства
    Якими первинними документами правильно оформити списання дизельного палива, використаного для роботи генератора під час аварійних відключень електроенергії? Як відображається облік такого палива на бухгалтерських рахунках підприємства, зокрема, його придбання, зберігання та безпосереднє використання?
    31.10.202555
  • Як списати відсутні основні засоби?
    Яка коректна бухгалтерська та податкова процедура для списання з балансу основних засобів, які фактично відсутні на підприємстві (наприклад, викрадені, знищені або втрачені), але досі обліковуються?
    31.10.2025376