Запитання:
Чи повинно підприємство «заднім числом» нараховувати акцизний податок, якщо митниця «заднім числом» змінила код товару УКТ ЗЕД, внаслідок чого такий товар став вважатися підакцизним? Чи буде штраф за продаж підакцизного товару без ліцензїї, без реєстрації платником акцизного товару та без реєстрації акцизних накладних? (код був 2710199100, а присвоїли 2710194800). Чи потрібно коригувати вже виписані податкові накладні?
Відповідь:
Ще у 2013 році тодішнє Міндоходів роз’яснювало (див. лист №9818/6/99-99-24-02-02-15), що митний орган має право самостійно змінити код УКТ ЗЕД (перекласифікувати) після закінчення митного оформлення товарів. Таке право визначене ч. 4 ст. 69 МКУ.
Водночас, Міндоходів наголосило, що правильність класифікації згідно з УКТ ЗЕД товарів, щодо яких проведено митне оформлення, може бути предметом перевірки митного органу під час проведення документальних виїзних (планових або позапланових) і документальних невиїзних перевірок.
Так, якщо під час перевірки буде виявлено, що код УКТ ЗЕД визначено неправильно, то дії, учинені підприємством на виконання раніше прийнятих рішень щодо класифікації товарів для митних цілей (маються на увазі рішення, прийняті під час митного оформлення товарів), не тягнуть застосування штрафних санкцій.
Виняток становлять випадки, коли такі рішення були прийняті на підставі поданих підприємством недостовірних документів, недостовірної інформації та/або внаслідок ненадання підприємством усієї наявної у нього інформації, необхідної для прийняття зазначених рішень, що суттєво вплинуло на характер цих рішень (ч. 8 ст. 345 МКУ) – тобто коли підприємство винне в тому, що митниця визначила неправильний код. В цьому випадку воно несе відповідальність.
Зокрема, відповідно до ч. 6 ст. 69 МКУ штрафи та інші санкції за несплату митних платежів та за інші порушення, виявлені у зв’язку з неправильною класифікацією товарів, застосовуються митними органами виключно у разі, якщо прийняте митним органом рішення про класифікацію цих товарів у складному випадку було прийнято на підставі поданих заявником недостовірних документів, наданої ним недостовірної інформації та/або внаслідок ненадання заявником всієї наявної у нього інформації, необхідної для прийняття зазначеного рішення, що суттєво вплинуло на характер цього рішення.
Отже, якщо підприємство надало при розмитненні товару достовірну та всю наявну інформацію і документи для розмитнення товару, то винних дій підприємства в даному випадку немає, і ч. 6 ст. 69 МКУ знімає відповідальність з підприємства в такому випадку.
Щодо відповідальності за податкові порушення. Відповідно до пп. 109.1 ПКУ податковим правопорушенням є протиправне, винне (у випадках, прямо передбачених ПКУ) діяння (дія чи бездіяльність) платника податку (в тому числі осіб, прирівняних до нього), контролюючих органів та/або їх посадових (службових) осіб, інших суб’єктів у випадках, прямо передбачених ПКУ. В даному випадку вини платника податків немає, протиправних діянь, передбачених ПКУ, він теж не здійснював.
Виходячи з цього, на нашу думку, імпортер не несе відповідальності за операції з товарами, що були здійснені до дати зміни коду УКТ ЗЕД товару.
Про те, що робити з податковими накладними в такому випадку, ми писали тут. А саме, на нашу думку, в даному випадку датою РК буде дата складання акту перевірки, яким було змінено коди УКТ ЗЕД. Оскільки до проведення перевірки дані податкових накладних відповідали первинним документам постачальника та митним деклараціям, ми не вбачаємо причин для виключення раніше складених податкових накладних з попередніми кодами УКТ ЗЕД з податкового кредиту покупців. Достатньо буде зареєструвати РК до таких ПН на дату акта перевірки митниці.
Після дати зміни коду товару згідно УКТ ЗЕД на підакцизний код такий товар, відповідно, стає підакцизним товаром. Тому підприємство повинно зареєструватися платником акцизного податку зі всіма подальшими наслідками. До реєстрації платником акцизного податку підприємству не можна продавати товар з підакцизним кодом УКТ ЗЕД.
Вище ми виклали нашу думку з цього питання, а з урахуванням того, що вищенаведена думка Міндоходів вже досить давня, рекомендуємо звернутись до податківців за отриманням власної ІПК для даного випадку.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити