• Посилання скопійовано

Підприємство придбало твердопаливний котел: чи потрібно отримувати якийсь дозвіл?

Підприємство придбало твердопаливний котел 50 кВт, який працюватиме на пелетах. Планується введення в експлуатацію. Чи потрібно отримувати якийсь дозвіл? Чи потрібно сплачувати екоподаток?

Чи має бути дозвіл на встановлення котла?

Якісь дозвільні документи отримувати не потрібно.

Але при встановленні котла слід враховувати вимоги будівельних норм і правил до приміщень котелень та приміщень із зберігання палива (пелет):

 

Дозвіл на викиди забруднюючих речовин

Внаслідок роботи котла в атмосферне повітря будуть здійснюватися викиди забруднюючих речовин. А тому згідно з ст. 11 Закону №2707-ХІІ потрібно отримувати дозвіл на викиди.

Причому дозвіл отримується незалежно від обсягу викидів забруднюючих речовин, навіть якщо вони незначні.

За викиди без дозволу може накладатися адміністративний штраф на посадових осіб суб’єкта господарювання від 5 до 8 НМДГ (85 – 136 грн) (ст. 78 КУпАП). 

Окрім того, може зупинятися діяльність котельної (див. ст. 12 Закону №2707-XII).

За нанесенню шкоди, завданої порушенням законодавства про охорону атмосферного повітря, підприємству можуть нарахувати збитки, які потрібно буде відшкодувати (див. ст. 33, ст. 34 Закону № 2707-XII).

 

Чи потрібно сплачувати екоподаток?

Так, потрібно.

Адже відповідно до пп. 240.1.1 ПКУ платниками екоподатку є суб’єкти господарювання, які здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення.

Подібну відповідь читаємо у відповіді податкової на питання в підкатегорії 117.01 ЗІР: «Хто є платником екологічного податку за викиди стаціонарними джерелами забруднення, якщо СГ орендує нежитлове (житлове) приміщення в будівлі з автономною системою опалення (котел), яка належить ФО (громадянину) або іншому СГ?».

Податкова відповідає, що у разі утворення забруднюючих речовин, що викидаються в атмосферне повітря при згоранні палива (газу, мазуту тощо), яке використовується для роботи автономної системи опалення (котла), платником екологічного податку за викиди стаціонарними джерелами забруднення є суб’єкт господарювання (орендодавець – юридична особа або фізична особа – підприємець) – власник автономної системи опалення (котла), яка використовується для опалення будівлі, в тому числі коли в одній будівлі знаходяться декілька орендарів.

Причому у дозволі на викиди має бути зазначено, які забруднюючі речовини утворюються у котлі під час спалювання пелет.

Якщо серед цих речовин буде в тому числі двоокис вуглецю, врахуйте таке.

Відповідно до п. 240.7 ПКУ не є платниками податку за викиди двоокису вуглецю суб’єкти, якими здійснюються такі викиди в обсязі не більше 500 тонн за рік.

Як правило, викиди двоокису вуглецю при роботі твердопаливного котла менше 500 тонн на рік. В такому разі за викиди двоокису вуглецю підприємство не сплачує податок.

Причому окремий додаток 1 до декларації з екологічного податку за звітні періоди поточного року в частині викидів двоокису вуглецю в атмосферне повітря, якщо фактичний обсяг цих викидів протягом року не перевищує 500 тонн, не подається за умови подання до податкової за місцезнаходженням стаціонарних джерел забруднення заяви про відсутність у звітному році об’єкта оподаткування викидів двоокису вуглецю із додатком розрахунку оцінки обсягів таких викидів протягом граничного терміну подання декларації за І квартал поточного року.

Платники екологічного податку, які не подали такі Заяви мають право їх подати після граничного терміну подання декларації за І квартал поточного року (в тому числі у наступних звітних періодах поточного року). При цьому окремий додаток 1 до декларації за звітні періоди поточного року в частині викидів двоокису вуглецю в атмосферне повітря, якщо фактичний обсяг цих викидів протягом року не перевищує 500 тонн, не подається.

Так консультує податкова, відповідаючи на питання в підкатегорії 117.05, ЗІР: «Чи подається окремий додаток 1 до Податкової декларації екологічного податку за звітні періоди поточного року в частині викидів двоокису вуглецю в атмосферне повітря, якщо фактичний обсяг цих викидів протягом року не перевищує 500 тонн?».

Але за інші забруднюючі речовини підприємство має платити екологічний податок, подавати декларацію в загальному порядку.

 ***

Читайте також:

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Ліцензії і дозволи

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Ліцензії і дозволи»

  • Чи змінювати ліцензію при встановленні додаткової ємності для зберігання?
    У заяві на отримання ліцензії в 2022 році зазначено місце зберігання пального з типом об’єкта оподаткування «213» (завод), відповідно до форми №20-ОПП, і в ліцензії на 5 років визначено ліміт 20 000 л. В 2023 році придбана ще одна ємність і фактично кількість зберігання пального збільшилась до 30 000 л. Чи подавати форму №20-ОПП? Чи подавати заяву на збільшення ліміту в ліцензії на зберігання пального?
    22.04.202424
  • Ануляція ліцензії на зберігання пального: а може відповідальне зберігання?
    Підприємство придбало ПММ 28.03.2024 р. Акцизну накладну від продавця зареєстровано 28.03.2024 р. Заяву на анулювання ліцензії в зв’язку зі зміною адреси акцизного складу підприємство подало 26.03.2024 р. Витяг з розпорядження щодо анулювання ліцензії на зберігання ПММ для власних потреб датовано 28.03.2024 р. Коли ліцензія на зберігання вважається анульованою? Чи можна передати на зберігання пальне, якщо ліцензію анульовано?
    22.04.202422
  • Сплата та продовження ліцензії на оптовий продаж алкогольних напоїв під час воєнного стану
    Підприємство має ліцензію на оптовий продаж алкогольних напоїв. У цьому місяці повинні продовжувати її ще на рік та сплатити 500 000 грн. Чи можна до кінця воєнного стану не платити ці 500 000 грн за продовження цієї ліцензії, а оплатити цю суму протягом 30 днів після скасування воєнного стану? Чи поширюється звільнення на ліцензію оптового продажу алкогольних напоїв?
    09.04.2024110
  • Чи застосовує касовий метод підприємство, якщо дозвіл на будівництво отримано до 10.10.2022 року?
    ТОВ отримало дозвіл на будівництво багатоквартирного будинку до 10.10.2022 року. В березні 2023 року ТОВ отримує право власності на квартиру (перше постачання) і на наступний день продає цю квартиру покупцю. В обліковій політиці касовий метод не застосовується. Чи потрібно застосовувати касовий метод? Коли виникають зобов’язання з ПДВ: при отримані дозволу або ж все-таки при оплаті за квартиру?
    20.03.202443
  • СГ включено до реєстру великих платників. Чи переоформлювати ліцензію на оптову торгівлю пальним?
    Діяльність підприємства – оптова торгівля пальним без місця зберігання, є відповідна ліцензія. Підприємство включено до реєстру великих платників податків на 2024 рік згідно зі ст. 64 ПКУ. Чи потрібно у зв'язку з цим подавати заяву на перереєстрацію ліцензії?
    14.02.202420