• Посилання скопійовано

Як отримати ліцензію на зберігання пального для власних потреб?

Транспортне підприємство придбаває ПММ для власних потреб. Як отримати ліцензію на зберігання пального? Чи потрібно звітувати за залишками пального?

Відповідно до ст. 15 Закону №481, суб’єкт господарювання має право зберігати пальне без отримання ліцензії на право зберігання пального в місцях виробництва пального або місцях оптової торгівлі пальним чи місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримані відповідні ліцензії. Це означає, що за умови отримання роздрібної ліцензії не потрібна ліцензія на зберігання пального. І навпаки, якщо підприємство відмовиться від використання ПРК, воно не зможе отримати роздрібну ліцензію, а замість неї потрібна буде ліцензія на зберігання пального.

Згідно з ч. 19 ст. 15 Закону № 481, ліцензія на право зберігання пального не отримується на місця зберігання пального, що використовуються:

  • підприємствами, установами та організаціями, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджету;
  • підприємствами, установами та організаціями системи державного резерву;
  • суб’єктами господарювання (у тому числі іноземними суб’єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) для зберігання пального, яке споживається для власних виробничо-технологічних потреб виключно на нафто- та газовидобувних майданчиках, бурових платформах і яке не реалізується через місця роздрібної торгівлі.

Крім того, суб’єкт господарювання (у тому числі іноземний суб’єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) має право зберігати пальне без отримання ліцензії на право зберігання пального в місцях виробництва пального або місцях оптової торгівлі пальним чи місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримані відповідні ліцензії (ч. 16 ст. 15 Закону № 481).

Тобто, в випадку, описаному у запитанні, звільнення від необхідності отримувати ліцензію немає. Відповідно до цього, підприємство має отримувати ліцензію на зберігання пального.

Своєю чергою, суб’єкти господарювання, які здійснюють зберігання пального, яке не реалізовується іншим особам і використовується виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки, отримують ліцензію на зберігання пального лише за поданням двох документів: заяви на отримання ліцензії та документу про річну оплату ліцензії. Тобто копії документів, які зазначено у ст. 15 Закону №481, не подаються.

У заяві зазначається:

  • інформація про те, що пальне використовується для потреб власного споживання чи переробки;
  • загальна місткість резервуарів, що використовуються для зберігання пального, та їх фактичне місцезнаходження;
  • фактичне місцезнаходження ємностей, що використовуються для зберігання пального.

При цьому варто звернути увагу, що підприємство не стає платником акцизного податку і така ємність не є його акцизним складом – відповідно жодної звітності щодо залишків пального у даному резервуарі подавати не потрібно, а також не потрібно обладнувати його витратомірами та лічильниками.

Рекомендації податківців щодо складання заяви для отримання ліцензії ми наводили тут.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Ліцензії і дозволи

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Ліцензії і дозволи»

  • Чи змінювати ліцензію при встановленні додаткової ємності для зберігання?
    У заяві на отримання ліцензії в 2022 році зазначено місце зберігання пального з типом об’єкта оподаткування «213» (завод), відповідно до форми №20-ОПП, і в ліцензії на 5 років визначено ліміт 20 000 л. В 2023 році придбана ще одна ємність і фактично кількість зберігання пального збільшилась до 30 000 л. Чи подавати форму №20-ОПП? Чи подавати заяву на збільшення ліміту в ліцензії на зберігання пального?
    22.04.202422
  • Ануляція ліцензії на зберігання пального: а може відповідальне зберігання?
    Підприємство придбало ПММ 28.03.2024 р. Акцизну накладну від продавця зареєстровано 28.03.2024 р. Заяву на анулювання ліцензії в зв’язку зі зміною адреси акцизного складу підприємство подало 26.03.2024 р. Витяг з розпорядження щодо анулювання ліцензії на зберігання ПММ для власних потреб датовано 28.03.2024 р. Коли ліцензія на зберігання вважається анульованою? Чи можна передати на зберігання пальне, якщо ліцензію анульовано?
    22.04.202420
  • Сплата та продовження ліцензії на оптовий продаж алкогольних напоїв під час воєнного стану
    Підприємство має ліцензію на оптовий продаж алкогольних напоїв. У цьому місяці повинні продовжувати її ще на рік та сплатити 500 000 грн. Чи можна до кінця воєнного стану не платити ці 500 000 грн за продовження цієї ліцензії, а оплатити цю суму протягом 30 днів після скасування воєнного стану? Чи поширюється звільнення на ліцензію оптового продажу алкогольних напоїв?
    09.04.2024109
  • Чи застосовує касовий метод підприємство, якщо дозвіл на будівництво отримано до 10.10.2022 року?
    ТОВ отримало дозвіл на будівництво багатоквартирного будинку до 10.10.2022 року. В березні 2023 року ТОВ отримує право власності на квартиру (перше постачання) і на наступний день продає цю квартиру покупцю. В обліковій політиці касовий метод не застосовується. Чи потрібно застосовувати касовий метод? Коли виникають зобов’язання з ПДВ: при отримані дозволу або ж все-таки при оплаті за квартиру?
    20.03.202442
  • СГ включено до реєстру великих платників. Чи переоформлювати ліцензію на оптову торгівлю пальним?
    Діяльність підприємства – оптова торгівля пальним без місця зберігання, є відповідна ліцензія. Підприємство включено до реєстру великих платників податків на 2024 рік згідно зі ст. 64 ПКУ. Чи потрібно у зв'язку з цим подавати заяву на перереєстрацію ліцензії?
    14.02.202420