• Посилання скопійовано

Введенням тимчасової адміністрації зупиняється виконання платіжних доручень клієнтів банку

Підприємець 17.05.2016 р. оформив платіжне доручення про сплату єдиного податку. Банк платіж прийняв на виконання, а 20.05.2016 р. в банку ввели тимчасову адміністрацію і платіжне доручення було відхилено у зв'язку з визнанням банку неплатоспроможним. Чи законі дії банку і як бути підприємцю?

Відповідно до п. 8.1 ст. 8 Закону України “Про платіжні системи та переказ коштів в Україні” банк зобов'язаний виконати доручення клієнта, що міститься в розрахунковому документі, який надійшов протягом операційного часу банку, в день його надходження. У разі надходження розрахункового документа клієнта до обслуговуючого банку після закінчення операційного часу банк зобов'язаний виконати доручення клієнта, що міститься в цьому розрахунковому документі, не пізніше наступного робочого дня. 

Банки та їхні клієнти мають право передбачати в договорах інші, ніж встановлені в абзацах першому та другому цього пункту, строки виконання доручень клієнтів. 

Своєю чергою,  пункт  8.4  статті  8  Закону визначає  строки  виконання  банками міжбанківського переказу,  які не повинні перевищувати трьох операційних днів (для внутрішньобанківського переказу - двох операційних днів). 

Запровадження тимчасової адміністрації в банках здійснюється в порядку, встановленому Законом України від 23.02.2012 р. №4452-VI “Про систему гарантування вкладів фізичних осіб”. За змістом ч. 5 ст. 36 Закону N 4452-VI під час тимчасової адміністрації не здійснюється задоволення вимог вкладників та інших кредиторів банку, зокрема щодо майнових зобов'язань, які здійснюються виключно у межах процедури ліквідації банку.

Таким чином, на нашу думку, у разі, якщо після прийняття платіжного доручення у банку була введена тимчасова адміністрація, яка зупинила виконання вимог клієнтів по їх рахунках, то дії банку не порушують вимог Закону. 

Таким чином, банк не вважатиметься особою, винною в неперерахуванні єдиного податку до бюджету. Водночас, обов’язок зі сплати такого податку протягом граничного строку, встановленого ПКУ, залишатиметься в самого ФОП. Такий ФОП має сплатити податок через інший банк, а якщо він цього не зробить, то на нього буде покладено відповідальність в розмірі 50% суми несплаченого податку (якщо ФОП належить до І або ІІ групи, згідно із п. 122.1 ПКУ) або ж в розмірі 10%-20% (якщо ФОП належить до ІІІ групи, згідно з п. 126.1 ПКУ).

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Канарьова Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Спрощена система/ФОП на єдиному податку

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ФОП на єдиному податку»

  • Послуги з оренди: надавати від ФОПа чи фізособи?
    Фізособа має у своїй власності та хоче здавати в оренду лінії (верстати) по прокату металу. Ця фізособа також зареєстрована як ФОП – платник ЄП II групи. Чи може просто фізособа здавати в оренду ці лінії? Чи це можливо робити тільки від ФОП ?
    27.06.202570
  • Чи буде дохід у ФОПа - "єдинника" при передачі майна за договором позички?
    ФОП на ІІІ групі ЄП здає в оренду частину нежитлового приміщення ФОПу на ІІ групі для ведення господарської діяльності, але на безоплатній основі. Чи правомірний такий договір і чи не буде негативних податкових наслідків для орендодавця?
    26.06.2025212
  • Ресторанне господарство "єдинника" ІІ групи: обслуговування юросіб
    Чи може ФОП на ІІ групі ЄП з КВЕДом 56.10 "Діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування" приймати замовлення на ресторанне обслуговування (у своєму приміщенні) від держустанови або юрособи на загальній системі? Як правильно оформити такі відносини? Які документи є обов'язковими і як мають проводитись розрахунки, зокрема, безготівково?
    23.06.202572
  • ФОП - "єдинник" організовує семінар за кордоном: чи можна?
    ФОП на ІІІ групі ЄП (без ПДВ, основний КВЕД 82.30) організовує виїздний закордонний семінар. Немає можливості офіційних платежів за кордоном, адже провадження підприємницької діяльності має бути на території України. Погодили інший формат оплати за межами країни. Але сам трансфер (Київ - Вроцлав) хочуть сплатити офіційно з р/р. Які ризики для ФОПа при даній операції? Тобто сплата транспортних послуг для інших людей - учасників семінару. Актом перевізник закриє, проте є сумніви, чи не виникнуть проблеми?
    23.06.202528
  • ФОП-«єдинник» переходить на загальну систему оподаткування: коли реєструватися платником ПДВ?
    ФОП – платник єдиного податку (ЄП) II групи перевищив річний ліміт доходу та переходить на загальну систему оподаткування з наступного кварталу. В який строк необхідно подати заяву про реєстрацію платником ПДВ: одночасно із заявою про відмову від ЄП чи з першого числа кварталу, в якому відбудеться перехід?
    19.06.202526