• Посилання скопійовано

Списання основних засобів: порядок

Підприємство на єдиному податку - 4%. Залишкова вартість основних засобів - 0 грн. Як правильно списати основні засоби (комп'ютерну техніку) під час ліквідації підприємства? Якщо її не списувати, чи потрібно платити якийсь податок?

Платники єдиного податку третьої групи (юридичні особи) відповідно до пп. 296.1.3 ПКУ використовують дані спрощеного бухгалтерського обліку щодо доходів та витрат. Враховуючи це для списання основного засобу із нульовою залишковою вартістю будемо враховувати норми П(С)БО 7 “Основні засоби”. 

У разі невідповідності критеріям визнання активом, об'єкт ОЗ списується з балансу.  Для визначення непридатності основних засобів до використання та оформлення відповідних первинних документів керівником підприємства створюється постійно діюча комісія. Саме ця комісія складає і підписує акти на списання основних засобів (Акт на списання основних засобів форма N ОЗ-3 затверджена наказом Мінстату від 29.12.1995 р. №352).


В актах на списання наводяться дані, що характеризують об'єкти основних засобів: рік виготовлення або будівництва об'єкта, дата його надходження на підприємство і початок експлуатації, первісна (переоцінена) вартість об'єкта, сума нарахованого зносу, передбачений і фактичний строк корисного використання, проведені ремонти, причини вибуття тощо. Акт складається у двох примірниках: перший примірник акта передають до бухгалтерії, другий залишається у особи, відповідальної за зберігання основних засобів, та є підставою для здачі на склад запчастин, що залишилися в результаті їх списання, а також матеріалів, металобрухту і т. п. Витрати по списанню, а також вартість матеріальних цінностей, що надійшли від демонтажу обладнання і т. п., відображають в акті в розділі "Розрахунок результатів списання об'єктів".  ТМЦ оприбутковуються з визнанням іншого доходу.

Відповідно до п. 34 П(С)БО 7 фінрезультат від вибуття об'єктів основних засобів визначається вирахуванням з доходу від вибуття основних засобів їх залишкової вартості, непрямих податків і витрат, пов'язаних з вибуттям основних засобів. 

Типова коренспонденція рахунків бухобліку операцій з основними засобами наводиться у Методрекомендаціях №561 (затверджена наказом Мінфіну від 30.09.2003 р. №561). 

Враховуючи, що об’єкт повністю замортизований (залишкова вартість дорівнює нулю) проведення на списання ОЗ буде наступним: Д-т 131 "Знос основних засобів" К-т 10 "Основні засоби. 

Єдиним податком списання основних засобів не обкладається, адже у цьому разі відсутні суми доходу. Єдиний варіант, за яким може визнаватись дохід за спрощеною системою оподаткування, це лише операція з продажу ОЗ. У цьому випадку дохід визначається за спеціально встановленими нормами відповідно до пп. 292.2 ПКУ.

 

 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Олена Водоп`янова

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Спрощена система/ФОП на єдиному податку

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ФОП на єдиному податку»